royena in eens bang voor trekkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

royena in eens bang voor trekkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:20

we waren vandaag weer lekker een buitenritje wezen maken, als we dat doen moeten we eerst een stukje over de weg, waar auto's rijden...
normaal nooit problemen dat ze daar bang voor is ofzo, ook niet voor vrachtwagens en traktors.
maar vandaag waren ze in eens erug eng confused22.gif
snap dr nix van 1e vrachtwagen schrok ze een beeetje, niet echt ofzo...
toen de traktor die was erg eng, en de volgende 2 lagen we bijna in de sloot nailbite2.gif
wat moet ik daar nou mee??
normaal is ze noooit bang voor dat soort dingen, maar nu schijt ze bagger, ze is echt bang, soms doet ze wel ns dom om te pesten hypocrite.gif maar dit was echt angst cry.gif

wat moet ik nu?? ik wil nog wel gewoon buitenritjes kunnen maken het ging net zoo goed hamer.gif

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:26

IK heb dus hetzelfde met olly. Bij hem kan alles erlangs behalve een tractor dan flipt hij helemaal! vandaag dus weer, hij ging keihard aan de kletter gelukkig wel de polder in en niet de dijk op.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:36

Heeft ninla ook wel is,volgende keer beter toch Lachen gewoon blijven oefenen

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:47

kan het niet aan het weer liggen? Naast onze rijbak staan ook veel dingen en daar was ze nooit bang voor en nu ineens vindt mevrouw alles eng Verward

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:21

Mijn paard is normaal ook niet bang voor trekkers of grote machines ofzo. En pas was ik met haar aan het wandelen langs de weg en kwam er een trekker langs. Die was opeens wel heeel erg eng. Ik schrok me helemaal dood.
Ik ben gewoon de keer erna gewoon weer over dat stuk gaan lopen en toen kwam er ook wel een trekker langs maar was die niet eng meer. En bij mijn paard was het ook echt wel angst aan dr reactie te zien.
Ik dacht dat ze er misschien niet met dr gedachten bij was en dat ze daarom er opeens zo van schrok. Das de enige verklaring die ik ervoor kon verzinnen.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:41

het kan ook zijn dat je paard gewoon een loopje met hem neemt... ik kan natuurlijk niet van hier beoordelen of het echte angst was, maar mijn paardje heeft heel vaak ook ineens zoiets van "goh das eng" en dan is het gewoon om van iets te schrikken voor de lol... de enige oplossing daarvoor is aanpakken, maar als je paardje echt bang is werkt dat wel averechts...

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:51

gucci_girl schreef:
kan het niet aan het weer liggen? Naast onze rijbak staan ook veel dingen en daar was ze nooit bang voor en nu ineens vindt mevrouw alles eng Verward

ik tip ook op het weer - zodra het kouder wordt, worden de meeste paarden toch heviger (en schrikachtiger).

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:26

Kan idd ook aan het weer liggen, aan de overgang dat het weer kouder gaat worden!
Gewoon kijken hoe het de volgende keer gaat, en anders rustig opbouwen, en aan dat soort dingen laten wennen, aan een stilstaande enz.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:59

Neej wand de rest van de buitenrit was ze supper lief en braaf, en apsolut niet schrikkerig Scheve mond
En het was echt angst, normaal doet ze wel eens of alles supper eng is maar dat was nu echt niet zo, ze schrok ECHT Scheve mond
dus straffen is echt geen oplossing...
maar hoe kan ik haar nou weer "normaal" laten reageren op traktor's??
wand dat doet ze natuurlijk gewoon de volgende keer weer Verward

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 00:22

roylinde schreef:
Neej wand de rest van de buitenrit was ze supper lief en braaf, en apsolut niet schrikkerig Scheve mond
En het was echt angst, normaal doet ze wel eens of alles supper eng is maar dat was nu echt niet zo, ze schrok ECHT Scheve mond
dus straffen is echt geen oplossing...
maar hoe kan ik haar nou weer "normaal" laten reageren op traktor's??
wand dat doet ze natuurlijk gewoon de volgende keer weer Verward

Als je zelf al denkt dat ze het volgende keer weer zal doen, zal ze dat ook doen. Neem anders een keer iemand anders mee met een ander paard ofzo?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 18:55

ja dat doe ik ook, ik ga nooit alleen, we zien wel of ze het volgende keer weer doet, iemand tips om het haar "af te leren??"

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:08

Ik denk dat het gewoon een rare bui was . Je kan haar ook in een wei langs de weg zetten waar vaak trekekrs enzo langskomen misschien.