Weet iemand wat er met Dommels is!!!??!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vemrulz

Weet iemand wat er met Dommels is!!!??!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:43

Dommels, een paard dat bij ons huis in de buurt staat stond al ongeveer 6 weken niet meer in dr wei. Ik was dus bij Daisy ( mijn verzorgpaard ) en vandaaruit kun je Dommels wei zien, en ik was Daisy aan het poetsen zie ik dat DOMMELS weer in dr wei stond!!

Ik er heen, ze was een beetje bezweet maar ik had geloof ik gezien dat ze op haar aankwamen rijden, dus ik weer terug naar Daisy. Dommels was de hele tijd van de ene kant naar de andere kant van haar wei aan het galopperen, terwijl ze normaal altijd sloom in dr wei staat!!

Ik was klaar met Daisy dus ik fietste naar Dommels, HELEMAAL GEFLIPT was ze! Normaal komt ze sloom naar me toe en laat ze me haar overal aaien en gaat ze me altijd terugknuffelen, maar nu was ze HELEMAAL bezweet!! Niet normaal, Z*ek nat! En ik wou dr wat gras geven, terwijl ik dat gras gaf wilde ik haar aaien maar ze beet bijna! Super boos en happen naar dat gras en toen rende ze weer verder, toen ik wegfietste ging ze super hard door de wei galopperen en bokken en ze werd steeds maar natter!

Weten jullie wat er met haar is?
Normaal staat ze altijd rustig gras te eten en kan ik haar lekker knuffelen, maar nu was ze helemaal geflipt. Bokken, galopperen, en ze heeft zo'n 15/20 minuten niet stilgestaan!!

Weten jullie wat er misschien kan zijn?
( ze is wel 6 weken weggeweest, maar ik weet niet waar ze die tijd is geweest )[/i]

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:51

Weet er echt niemand wat er kan zijn..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:05

Nee, sorry.
Heb je het al aan de eigenaar gevraagd waar ze geweest is?

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:06

Misschien kun je eerst eens naar de eigenaar stappen, en tegen hem of haar vertellen dat het je opvalt dat het gedrag van Dommels anders is. Misschien hebben ze wel een verklaring ervoor. Lachen

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:16

Ja als ik wist waar die eigenaar woonde Boos!
Ik zag ze weg rijden toen ben ik naar dommels gegaan en was er nog niks, ging ik weer terug naar daisy begon dommels te flippen!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:21

als je wat geduld hebt kunnen meer mensen je topic lezen...ik geloof dat je niet binnen 24 uur mag reageren op je eigen topic, maar dat terzijde.
ik heb echt geen idee waarom dommels zo raar doet...misschien chagerijnig door omstandigheden of pijn?

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:59

Toen ik net voorbij kwam stond ze stil, ik ga zo weer even kijken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:02

gelukkig....misschien gebeurde het gewoon in een opwelling?

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:06

jah.. ik had volgens mij ergens wat gelezen, ik zou als toevallig een keer een dierenarts langs komt bij daisy dan zal ik als ik jou was een keer vrage of die ff wilt kijke naar dommels, want het klinkt niet helemaal gezond.
kan het geen koliek zijn? (heb niet egt veel verstand van koliek maar kan dat niet)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:41

Als ze 6 weken geen land gezien heeft, kan ik je wel een verklaring geven. 6 weken op stal met andere vriendjes en dan opeens weer alleen?
Het is maar een idee.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 23:37

Dit hoeft niet perse iets negatiefs te zijn, misschien was Dommels gewoon vrolijk! Ik zou het nog even aan zien, en dan evt. de eigenaar waarschuwen, als je echt denkt dat er wat mis is.

Ik zou niet zomaar op eigen initiatief een DA laten komen, tenzij je zelf betaald. Maar ik als eigenaar zou daar hoe dan ook niet blij mee zijn.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 23:51

ik denk toch meteen aan Koliek.. De overgang stal-gras kan miss net effies TE zijn voor dr..
Hopelijk is ze morgen wel rustiger...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:02

volgens mij is ze dan boos omdat ze eruit wil, zal in die tijd wel ergens gestaan hebbend at leuk was, en daar wil ze weer heen.
dus gaat ze heen en weer rennen.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 09:49

gisteren avond stond ze stil, toen ik vanochtend naar school fietste was ze kei hard aan het stappen

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 01:11

een luchtballon ?