Hooiruif voor in het weiland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Hooiruif voor in het weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 14:13

Of misschien weten jullie nog een paar goeie oplossingen?

Ik kan een staande ruif,met afdakje,voor in het weiland laten maken,alleen dat valt toch gigantisch duur uit.
Mijn paarden staan in de winter eigenlijk meer buiten dan binnen.Bij af en toe een plensbui haal ik ze echt niet binnen.
Ik voer ze dus hooi bij,maar ieder jaar een terugkerend probleem,het wordt vies,nat,waait weg,ze lopen er doorheen enzovoort.

Hoe doen jullie dat?Of voeren jullie ook hooi vanaf de grond?Ik kan b.v. geen netten ophangen aan de omheining,alles is van schrikdraad.

Alles is welkom!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:17

Er zijn voederruiven te koop, voor koeien. Die zijn stabiel genoeg dat de paarden er niet mee aan de wandel gaan, of aan gort kunnen trappen.

Ik heb weleens een grote tractorband in het land zien liggen waar het hooi in werd gegeven, maar ook dat is niet even ongevaarlijk. Beste ben je echt af met een ruif voor koeien.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:27

oké, koeienruif dus, waar koop je die of waar kun je die dan bestellen

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 14:41

Nanda schreef:
oké, koeienruif dus, waar koop je die of waar kun je die dan bestellen

Ja,hoe ziet zoiets eruit en idd,waar kan je zoiets vinden?
Het is voor mij wel de bedoeling dat het iets goedkoper uit gaat komen dan de ruif die ik kan laten maken.Ik ben agrifirm/welkoop geweest voor een prijsopgave.

Ik ken wel een (koeien)boer hier in de buurt,zou ik daar eens langs kunnen gaan?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:55

Kijk eens op www.agradi.nl Kan je ook agrarische dingen betsellen. Misschien zit daar iets tussen Verward

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:59

JewelFamke schreef:
Ik ben agrifirm/welkoop geweest voor een prijsopgave.

Ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel zoiets dan kost.

zou je de prijs willen noemen?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:01

bij agradi staat er niets tussen

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:02

Ik voer het altijd gewoon op de grond ('s ochtends) en 's avonds op stal. Waait wel wat weg maar over het algemeen gaat het toch redelijk goed, ik zoek telkens gewoon de droogste plekken valt niet altijd mee maar het is te doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:10

In de catalogus van Agradi staan wel ruiven voor koeien. Ik zit op dit moment op mijn werk dus kan geen prijs geven, maar een catalogus van Agradi is gratis aan te vragen op de site. Met een dag of twee heb je hem dan in huis.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:15

Wat je ook kunt doen als je iemand hebt die een beetje handig is: zelf iets maken.

Voorbeeld:

Afbeelding

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:57

Ik zal eens zo'n catalogus aanvragen,bedankt voor de tip!Ben alleen niet zo handig om zo'n mooie houten ruif inmekaar te flansen.Misschien manlief maar eens vragen... Knipoog

Als ik een ruif zou laten maken,danwel geheel verzinkt en groot genoeg voor drie paarden,met een afdak,zou ik uitkomen op ongeveer €380,-,helaas ligt dat net iets boven mijn budget Scheve mond