gekke merrie niet te stoppen ??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinneke

gekke merrie niet te stoppen ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 10:18

Hey Lachen

Ik zit met iets verveelt nu , nou we hebben toch 2 paardjes nu de merrie die doet niets anders als de geiten bijten en schoppen en dan hebben we het hengstje nog daar doet ze ook heel vervelend tegen zoals gisteren lag ze hem steeds te bijten in zijn rug soms gaat ze er tegen aan schoppen en zet heel de boel op stelte .
Ik ben ten einde raad van wat moet ik nou gaan beginnen ik heb al vanalles gedaan maar niets lukt er moet ik haar houden of moet ik haar terug naar de vorige eigenaar doen ik weet het echt niet meer Huilen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:44

Heb je wat meer details, bijvoorbeeld over leeftijden van merrie en hengstje. Staat het hengstje bij de merrie? Dat levert dan meestal ook nog een risico op veulentjes Lovers
Hoe lang heb je deze merrie, heeft ze eerder alleen of juist in een groep gestaan, etc.

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 11:02

de merrie is van vorig jaar augustus dus iets ouder dan een jaar , wij hebben haar nu bijna 2 weken en komt uit een grote kudde heeft nooit alleen gestaan .
Het hengstje is van dit jaar juni .
Wij hebben ze toen uit elkaar gezet en toen ging de merrie door het lint en is ze tegen de grond aan gegaan dus was ook niet zo goed verlopen .
De eerste dagen ging het goed was zeer lief in omgang en nu ja niemand wil nog in de weide komen dus ik ga maar alleen , zo doende kan ik met haar niet alleen in de weide gezien ze op alles afreageert het minste wat in haar buurt komt word gebeten of weg geschopt ook in de stal doet ze het ik moet zelf kijken hoe en wat ik bij haar doet want ze draait zich zonder moeite om en daar gaat ze dan weer dus daar zit ik nu mee gezien ik niet goed weet wat ik er mee moet doen .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:23

Ik zou kijken of ik haar bij minstens één ouder paard in de wei zou kunnen zetten. Waarschijnlijk is ze gewoon vreselijk onzeker en bang en reageert dat op deze manier af. Paarden van die leeftijd horen bij voorkeur in een gemengde groep (leeftijd) om evenwichtig op te groeien. Als ze volwassener is, kun je haar mogelijk makkelijker alleen zetten, maar nu gewoon nog niet.