Probelemen met voetjes geven met de voorbenen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandyRChris

Probelemen met voetjes geven met de voorbenen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 09:04

Luitjes, wij hebben een vervelend probleem met onze, over het algemeen heel lieve paint!
Ze is niet bang, nors, vervelend, ongehoorzaam of puberaal, ondanks dat ze pas 2 1/2 jaar jong is! Maar sinds een week of zo is ze panisch om haar voorbenen te geven voor het uitkrabben. Zodra we ze willen oppakken gooit ze ze naar voren alsof ze de spaanse pas heeft ingestudeerd... Ze gaat drentelen en haar ogen gaan nerveus heen en weer! Aaien, borstelen of wrijven is geen probleem, maar zodra we een been vastpakken om op te tillen begint het gedonder...
Er is bij ons niets gebeurt waardoor ze zo bang kan zijn geworden, maar je weet natuurlijk maar nooit!
Als er iemand een oplossing of een suggestie heeft over wat we kunnen doen, dan hoor ik het heel graag....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:22

Ik verplaats het even naar VMR Lachen.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:31

misschien heeft ze wel pijn. Is het maar aan 1 been of ook aan het andere voorbeen? Achter heeft ze het zo ie zo niet?
Als het maar aan 1 been is, dan is er vast wat aan de hand en ik denk dat ze dan toch pijn heeft. Voelen haar hoeven warm? Dikke benen? Of is er iets anders wat er toch wat anders uitziet? Je kan de smit even langs laten komen. of de DA belen om advies.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:45

Hetzelfde als dat wat hierboven staaat, en anders misschien erop leten of je niet hele koude handen hebt..? Sommige paarden vinden het vreselijk aks je hun benen aanraakt met koude handen. (oren ook trouwens)

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:44

idd denk meteen aan pip oftewel pijn in de poten!!! (ik weet het benen) Ik ben zelf nooit zo een voorstander van de smid laten komen, zo toch een da doen. Weet er toch meer van... Het kan verschillende oorzaken hebben, miischien ook wel een zenuw knel in de borst wat dus zeer doet bij het optillen van de benen is altijd moeilijk om wat te zeggen zonder het te zien. succes

SandyRChris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:28

Ze heeft geen warme hoeven, ik heb geen koude handen, ze heeft t met allebei haar voorbenen, niet met de achterbenen. Ik mag alles doen, borstelen, aaien knijpen, wrijven enz. alleen niet optillen...?!?

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:40

want dan komt de volle druk op het andere been en dat doet waarschijnlijk zeer, de hoeven hoeven niet altijd warm te zijn om zeer te doen

SandyRChris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 11:52

Oke, jullie hebben me overtuigd... ik zal vandaag nog een veearts bellen! Ik hou jullie op de hoogte!!! Bedankt...

SandyRChris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:19

Jongens!!!
Het is helemaal goed gekomen met Nikkie!!!
Ik heb inderdaad voor alle zekerheid maar de veearts gebeld, hij kwam en moest toch wel lachen... toen ik vertelde dat ze pijn moest hebben omdat ik zeker was dat ze me niet in de maling nam, ging hij heel serieus kijken... Wat schetstte mijn verbazing...??? Ze gaf voetjes alsof ze nooit anders gedaan had!!! Conclusie en moraal van dit verhaal..... Ondanks dat ik er van overtuigd was, dat mijn paardje mij NOOIT in de maling zou nemen... dus toch.... maar oke, ik vergeef t haar... alle problemen zijn over, en we zijn weer supergelukkig samen!!! Bedankt voor alle goeie adviezen!!!!!