Econom scheermachine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Econom scheermachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 08:52

Ik kan een econom scheermachine kopen. Deze is gebruikt om rundvee mee te scheren. Nou is mijn vraag: KAN IK DAAR OOK MIJN PAARD MEE SCHEREN OF ZIJN DE MESSEN DIE ERBIJ ZITTEN NIET GESCHIKT VOOR PAARDEN. Voor de duidelijkheid ik krijg er ook 4 paar messen bij.
Scheve mond

[edit] Capslock uit titel verwijderd
Oscar [/edit]

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:58

Ja tuurlijk..
Ik heb ook een scheerapparaat die eerst altijd voor koeien werd gebruikt! Gaat prima hoor.. Ik heb toen wel nieuwe messen gekocht, want die waren niet goed meer. Voor koeien gebruiken ze dezelfde messen als voor paarden.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 09:07

okee bedankt.
Maar waar kan je die messen kopen en zijn ze duur

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:50

marn schreef:
Voor koeien gebruiken ze dezelfde messen als voor paarden.

Nee dat is niet waar, koeien messen zijn stukken scherper als paardenmessen! Je hebt dus wel degelijk verschil tussen paarden en koeienmessen, let daar dus even op.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:39

o, dat wist ik niet. Maar die messen die in mijn scheerapparaat zaten (werden dus voor koeien gebruikt) waren dezelfde die ik bij de Divoza winkel kreeg om paarden mee te scheren.. Ik had me scheerapparaat meegenomen zodat zij de messen erbij konden zoeken, en het waren precies dezelfde. En die oude messen waren echt alleen voor koeien gebruikt.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 14:41

okee wat nu. Zodra ik het app. in huis heb ga ik wel even langs bij een paarden zaak om te kijken naar de messen. Maar waarom zijn de messen scherper voor koeien als voor paarden?? ze hebben volgens mij niet echt verschillende haren.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:37

Ilse schreef:
Nee dat is niet waar, koeien messen zijn stukken scherper als paardenmessen! Je hebt dus wel degelijk verschil tussen paarden en koeienmessen, let daar dus even op.

Dat is echt grote nonsens.
Paarden en koeien messen zijn meestal idd exact hetzelfde, schapenmessen zijn wel anders, heeft niks te maken met scherpte maar met de afstand tussen de tanden, voor schapen zijn ze heel grof.
Messen moeten altijd scherp zijn anders kan je er niet mee scheren.
Losse messen kan je bij bijna elke paardenzaak wel krijgen, divoza, agradi, enz.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:58

dat dacht ik al maar bedankt voor reactie Meavey

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:52

Dan leren wij zeker alleen maar banketstaaf op school ofzo? Rolleyes

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:55

ik heb ook een scheerapparaat waar ik nog messen voor moet halen, zijn die duur ofniet?

maar voorzover ik weet waren bij ons op school de messen voor koeien en paarden hetzelfde.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:20

Ukster schreef:
ik heb ook een scheerapparaat waar ik nog messen voor moet halen, zijn die duur ofniet?

maar voorzover ik weet waren bij ons op school de messen voor koeien en paarden hetzelfde.

dat vroeg ik me ook af dus heb die vraag gesteld aan marn en die had het over 20 euro voor boven en onder mes. Maar ze verkopen ze bij de meeste ruiterzaken.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:35

ik weet het niet zeker meer hoor of het 20 euro was, het is alweer een jaar geleden dat ik die messen heb gekocht. Ik kan het wel even nakijken hoe duur ze zijn..