staan op achterkant van de hoeven :s

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_ultimate_x

staan op achterkant van de hoeven :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:58

mijn pony staat als het ware op de achterkant van haar hoeven (voor alleen) waardoor haar hoeven naar voren groeien ipv naar beneden zal maar zeggen hoe los je zoiets op? Verward

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:00

op tijd bij zijn met bekappen denk dat je zelf er weinig aan kan doen.De smid die veranderd stapje bij stapje de hoefstand door steeds de hoef iets te veranderen.
Helemaal goed krijgt hij dat niet zo is 1maal de stand maar een beetje je paard helpen kan hij wel.

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:08

op tijd zijn met bekappen ja dat is idd nodig jah maar bij mijn pony is dat dus al na 2 maanden nodig en dan moet ie dus n maand met langehoeven lopen omdat bij ons alles samen gaat dat is het probleem mar ik denk dat het idd zoals je zegt stukje bij btje goed gezet moet worden mar ze staat wel op ijzers voor ik weet niet of het daar aan ligt want eerst had ze er geloof ik niet zo'n last van en achter staat ze ook gewoon en daar heeft ze geen ijzers...

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:14

Dan moet de tijd tussen oud en nieuwe ijzrs verkort worden.De mijne heeft ook platpoten groeien meer in de breedte dan de lengte en die moet echt om de 8 weken naar de smid en zo is dat redelijk bij te houden.Staat altijd netjes op haar voeten.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:50

Ik zou een andere hoefsmit zoeken die WEL op tijd kan komen. Het is natuurlijk belachelijk dat je moet wachten tot hij voor de andere paarden langs komt. Als het nodig is, dan is het nodig. Het ene paard kan makkelijk om de 12 weken opnieuw bekapt/beslagen worden, de ander moet standaard om de 7-8 weken en dan vindt ik dat die hoefsmit gewoon maar langs te komen heeft, anders zoek ik mooi een ander die wel aan het paard denkt.

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:03

aan je smid vragen er is vast wel een speciaal beslag voor is wel ietje duurder maar het is betre dan dat ze kruepel erop wordt ofzow
groetjes