paardenverzekering hoe&wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

paardenverzekering hoe&wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:59

wie weet een goede en redelijke prijs verzekering.Of wie is waar verzekerd en hoeveel moeten jullie betalen.en hoevaak is het om het half jaar of om het jaar

het gaat om ziekte kosten

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:19

Interpolis vind ik een erg prettige verzekering.

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:30

unive

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:37

Ook wij hebben ons paardje verzekerd bij Interpolis. Zij hebben ook meerdere mogelijkheden. Zo kun je zelf een pakket samenstellen wat bij jouw paardje past.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:02

Ook ik heb het paard verzekerd bij Interpolis.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:06

Wat wil je uitgeven? EFO dekking B( ongevallen en acute ziekten) bij €4000 kost €180,00. Is een goede verzekering voor een redelijke prijs. Maar gewoon hier en daar naartoe bellen en offertes vragen, Amev interpolis, Univé, EFO, etc.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:20

Ik zit ook bij Interpolis en dat bevalt me goed.
Ik heb het gelukkig nooit nodig gehad.

Ik kreeg laatst nog post van Interpolis, dat als ik een nieuwe klant zou regelen dat ik 20%? korting krijg en die nieuwe klant 10% korting.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:28

Citaat:
Ook wij hebben ons paardje verzekerd bij Interpolis. Zij hebben ook meerdere mogelijkheden. Zo kun je zelf een pakket samenstellen wat bij jouw paardje past.

Precies. Bij Interpolis kun je er ook voor kiezen om 3 maandelijks, per half jaar of jaarlijks te betalen. Kijk eens op de site bij paardenverzekeringen, daar staat een calculator waarmee je je premie kunt berekenen OK dan! http://www.interpolis.nl

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:35

ik ga me paard nu verzekeren en we hebben een formulier van amev hippo.. ik heb er geen verstand van en weet eigenlijk heel niet hoe en wat ik af moet sluiten.. ik zit nu op interpolis te kijken en dat lijkt me ook wel goed

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:37

Nu we het toch over verzekeringen hebben, ik ben ook bezig een verzekering af tesluiten voor mijn nieuwe paardje. Kan iemand me uitleggen hoe het zit met het volgende: van de amev heb ik een folder gekregen met: geen verplichte inname bij afkeuring. Hoe zit dat eigenlijk? Als mijn paard afgekeurd wordt dan bepaal ik zelf toch wat ik er mee wil doen en niet de verzekering? daar zit ik nog een beetje mee in mn maag.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 11:57

ik heb interpolis een mail gestuurt.Van hoe dat zit enz. en ik heb ook een folder aan gevraagd.Als ik meer weet vertel ik het jullie wel

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:02

Gewoon bellen en rondkijken op internet. Ik vind efo heel prettig, geen kleine lettertjes zoals bij interpolis... kijk hier eens en als je vragen hebt, moet je ze gewoon even bellen http://www.efo.nl

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:03

Suzanne vd schreef:
Nu we het toch over verzekeringen hebben, ik ben ook bezig een verzekering af tesluiten voor mijn nieuwe paardje. Kan iemand me uitleggen hoe het zit met het volgende: van de amev heb ik een folder gekregen met: geen verplichte inname bij afkeuring. Hoe zit dat eigenlijk? Als mijn paard afgekeurd wordt dan bepaal ik zelf toch wat ik er mee wil doen en niet de verzekering? daar zit ik nog een beetje mee in mn maag.

ja maar als je paard word afgekeurd dan ontbreekt hij toch iets, en als dat lichamelijk is dan is de kans natuurlijk groter dat hij er last van krijgt later en bv geopereerd moet worden wat de verzekering meer geld gaat kosten.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:22

Maar kan hij dan niet uit de verzekering? Dat je dan zelf beslist wat je gaat doen? Ze kunnen een paard toch niet zomaar van je afnemen?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:16

interpolis of amev

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:20

E.F.O
puur en alleen paardenverzekering,weten dus precies wat paarden zijn en wat er bij komt kijken.....

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:26

Volgens mij heeft het afkeurverhaal vooral te maken met afkeuren voor de sport. Soms kan het paard dan nog wel als recreatiepaard gebruikt worden. Als de verzekering je paard inneemt 'kopen' ze hem dus eigenlijk van je over als recreatiepaard tegen het bedrag dat in de verzekeringsvoorwaarden is afgesproken.
Ik zit overigens bij AMEV Hippo, omdat dat een echte verzekeringsmaatschappij is en geen onderling waarborgfonds oid. Daar had ik persoonlijk niet zulke goede gevoelens bij. Bovendien kun je de premie bij AMEV per maand betalen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:48

ik zit ook bij Interpolis!
Heb een standaarddekking en aanvullende ziektekosten dekking.

Dit kost me op jaarbasis ongeveer 300 euro.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:45

Coby10 schreef:
Volgens mij heeft het afkeurverhaal vooral te maken met afkeuren voor de sport. Soms kan het paard dan nog wel als recreatiepaard gebruikt worden. Als de verzekering je paard inneemt 'kopen' ze hem dus eigenlijk van je over als recreatiepaard tegen het bedrag dat in de verzekeringsvoorwaarden is afgesproken.
Ik zit overigens bij AMEV Hippo, omdat dat een echte verzekeringsmaatschappij is en geen onderling waarborgfonds oid. Daar had ik persoonlijk niet zulke goede gevoelens bij. Bovendien kun je de premie bij AMEV per maand betalen.

sorry nog even een vraagje hierover: dit is toch niet verplicht? Mag je zelf bepalen of je dit doet?

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:20

vroeger was het zo dat je je paard liet verzekeren tegen b.v brand,diefstal,bliksem,plotseling overlijden,beengebreken,dit was dan 1 pakket.
mijn paard was toen verzekerd voor 8000 gulden na een paar jaar kreeg zij spat,en de verzekering keerde dit bedrag meteen uit,maar het paard was dan ook direct van de verzekering
ik heb haar toen voor de slachtprijs ,f 1200 ,terug gekocht,en kreeg dus uiteindelijk 6800 gulden terug en mocht mijn paard houden
ik weet dus niet of deze regels nog hetzelfde zijn....

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:33

Ik ben met mijn veulen bij interpolis. Gewoon een basisverzekering. Ik ben per jaar geloof ik zo'n 80 euro kwijt.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:30

Suzanne vd schreef:
sorry nog even een vraagje hierover: dit is toch niet verplicht? Mag je zelf bepalen of je dit doet?

Dat wel, maar als je hem niet aan de verzekering 'verkoopt' krijg je dan ook geen uitkering. Maar het verhaal van Tola hiervoor is wat ik bedoel.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 20:04

ik heb het folder binnen maar ik kom niet ver mee.Het enige wat ik snap dat ik voor een standaar verzekering 125 moet betalen.En als er iets mis is dat ik 20% zelf moet betalen en 80% word door de verzekerng vergoed ofzo.Maar dat gaat over ziekte,zomaar een dood enz.Maar ik snap het nog niet veel van maar goed

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:33

Wij zijn verzekerd bij AMEV hippo, ik ben erg tevreden hierover, onze vorige pony heeft 2 jaar geleden een botbreuk opgelopen en voordat ik thuis was na een reis naar de kliniek was het midden in de nacht, ik heb de verzekerings agent uit bed gebeld en hij was super aardig *LOL*
Na de operatie was alles snel geregeld en ik had mijn geld binnen twee dagen op mijn rekening staan, en ik heb een eigen risico van 25%, ik geloof dat dat normaal is, bij ons op stal zijn de meeste mensen bij de Amev omdat ze het gewoon goed regelen, EN GEEN PAARDEN INNEMEN!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:34

Ik heb gisteren even contact gehad met Amev, ik had een zeer vriendelijke vrouw aan de lijn die het me allemaal netjes uitlegde ze kon ook meteen vertellen wat ik kwijt ben: € 455,- per jaar dit is dan wel een uitgebreide verzekering met uitgebreide ziektekosten verzekering. En er is GEEN verplichte innamen bij afkeuring: je mag zelf kiezen uit 2 mogelijk heden: of je kiest ervoor het paard de verzekering in te doen en krijg je het verzekerde bedrag of je kiest ervoor om het paard te houden om bijv op de wei te zetten of zelf naar de slacht te brengen dan krijg je het verzekerde bedrag minus de slachtprijs.