Ik zit namelijk met dit probleem. Mijn paard heeft gemakkelijk last van zijn pezen en mag niet gereden worden in een zware piste. De pensionstalling waar hij staat heeft echter maar een piste en in de winter is het meestal een zwembad. Is een stukje weide afzetten om te rijden dan een optie? Gaat dit dan ook geen modderpoel worden na een tijdje?
groeten
kimmie261
Geplaatst: 18-10-04 19:30
ja dat wordt een modderpoel,en heel erg zwaar...en kans op uitglijden.
Selena87
Geplaatst: 18-10-04 19:46
Na de regen kan het idd een modderpoel worden en als je paard ijzers heeft is de kans heel groot dat je uitglijd, uitgezonderd als je kalkoeken eronder kan draaien.
marloezzke
Geplaatst: 18-10-04 22:13
ik rijd graag op de wei, ik zette nooit een stuk af eigenlijk ik reed gewoon waar ik op dat moment nodig vond. ik reed liever op de wei dan in de bak. en het nat worden valt best mee het water kan veel beter weg dan in een rijbak, tenzij je echt de afmetingen van een rijbak aan houfdt
femkepullens
Geplaatst: 18-10-04 22:35
Ik heb ook altijd veel in de wei gereden. Het voordeel hiervan is dat je paardje ook niet op de hoefslag blijft ´plakken´. Pas idd wel op dat je steeds in een ander stuk wei rijdt zodat het geen modderpoel wordt. Ook kun je in tijden van veel regen lekker een buitenrit gaan maken.
craz
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-04 11:05
ok Bedankt voor de reacties! Ik ga eerst is proberen of ik bij de buren mag rijden en anders zal het waarschijnlijk de wei worden. Zo'n stiften zijn die gemakkelijk zelf in en uit te draaien? groeten
marn
Geplaatst: 19-10-04 11:34
ik zou dan maar buitenritjes gaan maken en onder de buitenrit toch een beetje trainen. Als de bak weer beter is kan je daar weer in rijden. Ik doe dat vaak ook, bij ons word de bak ook heel zwaar, dan maar wat oefeningen doen onder een buitenrit.
En in een weiland rijden met dit natte weer is echt nix. Veelste glad en je rijd je weiland tot puin.
Sjonniej
Geplaatst: 19-10-04 14:36
Ligt eraan met wat voor weer je op het gras gaat rijden. Als je merkt dat het wat glad is op sopt of je paard zakt er zelfs in weg, word die bodem n og slechter dan een bak.