wie staan er allemaal op een manege met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wie staan er allemaal op een manege met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 13:39

de titel zegt het al.En wat vinden jullie daarvan? zou je liever op een pension staan of op een manege met je eigen paard?

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:08

Ik STOND op een manege. Vanwege de les mogelijkheden en wedstrijden zonder ver weg te moeten met een trailer. Hte was wel 10 km van mijn huis, dus na een jaar toch te ver. Ook konden ze daar niet zo vaak de wei op, vond peer niet echt leuk
Nu sta ik op een pensionstal (wel een binnenbak en kantine) en dta bevalt veel beter . Er komen minder onbekende mensen en de sfeer is beter. ook kunnen ze vaker de wei in.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:23

Ik sta op een manege met mijn pony's...opzich heb ik er geen problemen mee, maar als je vaak s'avonds moet is het erg lastig met de lessen die er dan zijn. Dan moet je echt opschieten en het is dan meestal druk in de bak want iedere pensionklant wil voor de lessen hun paard gedaan hebben.

Af en toe baal ik daar behoorlijk van. Maar voor de rest valt het best mee.
Wel moet je goed op je spullen letten en alles opbergen anders ben je het kwijt. Dat is op bijna iedere manege zo.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:27

Ik stond op een manege, het nadeel daarvan vond ik dat het altijd zo druk was. Maar me pony is verkocht en nu verzorg ik een paard op een pensionstal en daar is het veel rustiger en iedereen kent elkaar, dat vind ik ook wel fijn Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:34

Hetzelfde als Ineke2, maar ik vind het echt gezellig op de manege, altijd schik, en ik ben gek van kleine kinderen, dus al die blaagjes helpen met pony en zo, help ook bij de beginnersles van een vriendin van mij, geweldig Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:43

Ik stond op een pensionstal en sta nu op een manege. Het nadeel is dat het nu veel drukker is, ook voor m'n paard. Altijd al die langshopsende kindjes enzo. Gelukkig vindt zij het niet erg maar ik word er wel eens gek van Knipoog
Qua gezelligheid vind ik het verschil niet groot, al is dat misschien anders als je op een hele kleine pensionstal staat. Op een manege wordt meer geroddeld maar ach... dat hou je toch en ik merk er weinig van..

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:19

Ik sta op een grote manege (over de 100 pensionners). Ik vind het geweldig en super gezellig. Natuurlijk moet ik rekening houden met wanneer ik wil gaan rijden, ivm met de lessen. Ook kan ik me wel eens ergeren aan de gillende en spelende kinderen. Maar dat weegt niet op tegen de gezelligheid die er heerst. Bij ons hangt een goede en gemoedelijke sfeer, met de pensioners maar zeer zeker ook met de lessers.

Ik ben erg blij met mijn keuze om op een manege te gaan staan en bovendien is het ook nog gezellig voor manlief. Hij kan lekker aan de bar een biertje drinken en soms voor me uitmesten.

Ik sta op OK dan! http://www.manegeveldt.nl OK dan!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:21

ik sta nu op een pension maar ga de 31e toch weer terug naar de manege. Vind het veel te saai om elke keer alleen te moeten rijden, geen aanspraak en mis de luxe

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:31

Ook ik stond op een manege, was lekker dichtbij huis, nu woon ik in Oss en staat ze pension. Ik moet toch toegeven dat ik dit wel lekker rustig vind. Ook kan ze nu op de wei en dat kon bij mijn oude stal niet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:43

ik hou niet zo van maneges: drukte, overbezette bak, kinderen die je paard volstoppen met eten, of mensen die zomaar je paard eruit halen terwijl je daar niks van weet...nee geef mij maar een pensionstal!!! lekker rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:59

Ik heb ook op een manege gestaan. Daar hadden ze niet echt een appart pension gedeelte dus iedereen kon bij je paard komen. En dat vind ik zeker niet fijn...ik wil niet egoistisch over komen maar zo wil ik bijvoorbeeld niet datnmijn paarden suiker krijgen vanwege het gebit ( en zo'n penny meisje denkt hee wat een lief paardje en hoppa een zak vol klontjes bijzoorbeeld ) of ze gaan met manege bostels zo je beessie poetsen ( nou er hoef er maar 1 schurft te hebben ofzo).erg opgelet werd er nalemelijk niet.

En je moest rekening houden met lessen kon de bak niet altijd gebruiken...er werd voor je gemest ( 1 keer in de week :S ) terwijl ik het liever zelf doe elke dag..weet je zeker dat het goed gebeurt enzo!
En al die drukte en geroddel nee das niets voor mij..

Dus ik zou het niet doen Lachen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:19

Ik sta op een grote Manege.
Zelf vind ik de drukte wel fijn, is tenminste gezellig.
Mijn paard kijkt uit zijn ogen, die wil niets missen. Met rijden zijn er geen moeilijkheden omdat we 2 binnenbakken hebben en een buitenbak.
De officiele Spring en Dressuur wedstrijden worden ook op de Manege gehouden.
En van vervelende Manege kinderen hebben we ook niet zo een last, heel soms geven ze een wortel.
Maar ze zijn goed geinformeerd bij hun les wat wel en niet mag! Ze halen dan ook geen paard uit stal, maar vragen wel of ze je mogen helpen met borstelen of of hij een wortel mag.

Ja, ik ben wel tevreden! Schijnheilig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:35

ik denk dat ik tog naar een manege ga.Op die manege moet ik zelf mesten.en ja als iemand een snoepje ofdergelijke geef vind ik niet zo ramp.En ja ik moet rekening houden met de lessen.En dat doe ik wel.Het is daar zo of er word in de binnenbak of in de buitenbak gereden dus er is alltijd wel plek

Denk dat ik gewoon naar die manege ga.Maar eerst me examen Tong uitsteken