waneer moet ik een paard laten scheeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sher

waneer moet ik een paard laten scheeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:39

ik heb mijn ponyal 10 jaar en ,hij zit nu al super dik in de haaren !heb haar ook nooit geschooren( sorry voor de spelfouten) Haha!
wie kan me daar wat meer over vertellen ? waneer kan ik het beste laten doen ? wat zijn de kosten, zijn er ,mensen die bij mijn dicht in de buurt wonen die dat kunnen ? bij mijn op stal vraagen ze daar iets van 55 euro voor is dat erg veel of niet ? ze zeggen ook als je het 1 keer heb gedaan dat je het elk jaar moet doen Verward

vertel het me ohja , krijgen ze ook een andre kleur tog?

groetjes sher Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:47

wanneer je je paard scheert moet je helemaal zelf weten... als jij vind dat je paard te dik in de vacht zit en je dat niet prettig vind dan haal je het haar er gewoon af. het kan zijn dat als je nu al scheert je 2x moet gaan scheren dit winter. probeer na eind januari niet meer te scheren. het schijnt dat de zomervacht dan minder goed doorkomt. (ik heb daar zelf nog nooit wat van gemerkt, maar zou kunnen Knipoog )
de kosten zijn heel verschillend, de ene doet een pony voor 35 euro en weer een andere vraagt er 50 euro of zelfs nog meer voor. gewoon een beetje rondkijken en rondvragen dus.
zorg wel dat als je pony geschoren is hij goed onder de dekens komt. als je nu al een deken op hebt moet je er dus een onderdeken onder doen of een dikkere deken op.
het is niet zo dat je elk jaar MOET scheren als je het eens gedaan hebt, we is het zo dat als je zelf hebt gemerkt hoe prettig het is zonder die enorme vacht je het al snel weer wil doen de volgende winter.

de kleur wordt idd anders... maar het is van tevoren heel moeilijk te zeggen welke kleur omdat niet alle paarden dezelfde kleur ondervacht hebben