ff een paar verzorging vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

ff een paar verzorging vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 10:21

hallo allemaal,

ik heb een paar vraagjes over het verzorgen van mijn paard,

vraag 1: wanneer ken ik mijn paard het beste scheren?

vraag2 : hoe krijg ik de boven kant van haar staart zo netjes geknipt, of hoe je dat moet noemen?

vraag3 : weten jullie mischien hoe het komt dat mijn paard nu zowat helemaal wit ziet van het vet? komt dat doordat ze nu een deken draagt?

dat waren tot nu toe mijn vraagjes alvast bedankt voor jullie tips Lachen OK dan!

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:40

Ik heb mijn paard al geschoren, het is een beetje kijken hoe dik hij in het haar zit en hoeveel hij moet werken. Als je elke dag intensief rijd en hij nu ook een hele dik vacht heeft (zoals die van mij) dan zou ik em nu al scheren.

En de staart scheren ze alleen aan de (onder)zijkant iets bij, om een mooiere staart te krijgen. Sommige scheren de hele zijkanten weg, maar dat zou ik dus niet doen, want als het aan groeit ziet het er heel lelijk uit en de staart word ook heel dun. Dus alleen een beetje van de zij- onderkant zeg, maar. Dan lijkt het net of de staart wat hoger 'gedragen' wordt. Is een beetje moeilijk uit te leggen..

En dat witte kleurtje komt gewoon door de vetlaag die ze nu in de wintervacht opbouwen. Als je dan ook een deken erop heb dan kan het overbodige vet/stof niet weg. Normaal rollen ze en valt het viezigheid uit hun vacht als de modder opdroogd. Maar nu met die deken op spaart alles alleen maar op.

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:05

oke hartstikke bedankt!

Murre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:23

Ik knipte altijd de zijkant van de staart van mijn pony en dat zag er ook netjes uit vond ik . Maar toen wou ik het weer laten groeien en dat is het even een periode lelijk maar als het dan weer aangegroeit is dan is het weer goed Lachen .

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:06

ja knippen kan ook, maar meestal krijg je happen..

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 10:33

ja ik heb het nu geknipt je moet het heel kort zien te knippen, beetje handig in zijn en dan heb je zo weinig mogelijk happen