Ik heb zo iets naars meegemaakt vandaag!!! Ik sta op een manege, maar ik ben op zoek naa een andere stalling. Alleen ben ik na vandaag genoodzaakt om per direct een stalling te vindenr
Ik kwam namelijk bij m'n paardje, ging hem freestylen en zette hem op stal. Toen we aankwamen heb ik hem nog even lekker geborsteld en hij begon zich al op te winden, want de kar met kuilgras kwam eraan (zijn lievelingsvreten!!!!) De eigenaar van die manege (best van het strenge type) deelde het uit en toen hij bij hem aankwam zei hij voor de grap (althans dat hoop ik...) ooh hij krijgt niets, hij wordt al veels te dik! Waarop we antwoorden dat hij misschien te weinig lichaamsbeweging kreeg (ik roep al weken te zeuren wanneer hij weer de wei in mag). Hij gaf er geen antwoord op en zei: hij lust het niet eens!
hij pakte een pluk kuilgras, deed z'n staldeur wagenwijd open (normaal steekt hij z'n hoofd even naar buiten om te kijken wie daar allemaal zijn) en m'n paardje bleef doodstil staan. Die man deed z'n hand met kuilgras naar hem toe en m'n paard stoof naar achteren in een hoekie! Doodsbang met z'n hoofd omhoog en z'n bilspieren helemaal samengeknepen en trillen. Zegt ie nog: wat krijgen we nou?! wordt ie een beetje opstandig?!
Ik kreeg geen woorden uit m'n mond, ik werd zó kwaad!!! Wat denkt ie nou!? is ie dan echt zo dom dat hij niet ziet dat hij doodsbang is en wil vluchten?!?!? Probeerde hij hem nog een beetje te lokken, maar echt niet dat hij dat lekkere sappige plukje kuilgras kwam halen bij die man.
Naar mijn idee heeft die eigenaar van de manege hem een keer (of vaker) zó hard geslagen dat m'n paard gewoon doodsbang is voor hem. Ik heb hem weleens tegen z'n eigen paarden gezien en dat gaat er niet echt zachtaardig aan toe, eerder hardhandig! (zie: stompen/beuken geven in plaats van een corrigerende tik of waarschuwing).
Ik ben zo geschrokken van die reactie van m'n paard, dat ik echt halsoverkop al m'n mening klaar had, maar ik kan me gewoon nix anders bedenken dan waar ie anders van geschrokken kon zijn... Wat denken jullie?! Heb ik het wel goed, of kunnen paarden ook schrikken van een lekker pluk kuilgras?!?!?!
groetjes casandra
, want het liefst bel ik nu een paardentaxi en de pensionstalling (waar ik dan waarschijnlijk heen zou gaan, maar nu zeker is) zodat hij vanavond nog weg kan daar!