paard mishandeld?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casjuh

paard mishandeld?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:49

Hoi hoi!
Ik heb zo iets naars meegemaakt vandaag!!! Ik sta op een manege, maar ik ben op zoek naa een andere stalling. Alleen ben ik na vandaag genoodzaakt om per direct een stalling te vindenr Huilen
Ik kwam namelijk bij m'n paardje, ging hem freestylen en zette hem op stal. Toen we aankwamen heb ik hem nog even lekker geborsteld en hij begon zich al op te winden, want de kar met kuilgras kwam eraan (zijn lievelingsvreten!!!!) De eigenaar van die manege (best van het strenge type) deelde het uit en toen hij bij hem aankwam zei hij voor de grap (althans dat hoop ik...) ooh hij krijgt niets, hij wordt al veels te dik! Waarop we antwoorden dat hij misschien te weinig lichaamsbeweging kreeg (ik roep al weken te zeuren wanneer hij weer de wei in mag). Hij gaf er geen antwoord op en zei: hij lust het niet eens!
hij pakte een pluk kuilgras, deed z'n staldeur wagenwijd open (normaal steekt hij z'n hoofd even naar buiten om te kijken wie daar allemaal zijn) en m'n paardje bleef doodstil staan. Die man deed z'n hand met kuilgras naar hem toe en m'n paard stoof naar achteren in een hoekie! Doodsbang met z'n hoofd omhoog en z'n bilspieren helemaal samengeknepen en trillen. Zegt ie nog: wat krijgen we nou?! wordt ie een beetje opstandig?!
Ik kreeg geen woorden uit m'n mond, ik werd zó kwaad!!! Wat denkt ie nou!? is ie dan echt zo dom dat hij niet ziet dat hij doodsbang is en wil vluchten?!?!? Probeerde hij hem nog een beetje te lokken, maar echt niet dat hij dat lekkere sappige plukje kuilgras kwam halen bij die man.
Naar mijn idee heeft die eigenaar van de manege hem een keer (of vaker) zó hard geslagen dat m'n paard gewoon doodsbang is voor hem. Ik heb hem weleens tegen z'n eigen paarden gezien en dat gaat er niet echt zachtaardig aan toe, eerder hardhandig! (zie: stompen/beuken geven in plaats van een corrigerende tik of waarschuwing).
Ik ben zo geschrokken van die reactie van m'n paard, dat ik echt halsoverkop al m'n mening klaar had, maar ik kan me gewoon nix anders bedenken dan waar ie anders van geschrokken kon zijn... Wat denken jullie?! Heb ik het wel goed, of kunnen paarden ook schrikken van een lekker pluk kuilgras?!?!?!
groetjes casandra

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:01

Het is wel duidelijk dat je paard het niet op die man heeft en dat is zelden zonder reden.
Vooral als jouw paard op anderen wel gewoon reageert.
Ik weet niet hoe snel jouw paard schrikt en of die man onverwachte bewegingen maakte, maar ik zou het niet vertrouwen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:07

hier klopt inderdaad iets niet!
zo'n extreme reactie van je paard is beslist niet goed

Ik zou hetzelfde doen als jij en mooi op zoek gaan naar een andere stal Schijnheilig

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:13

Dat is het em ook juist! Ik kan alles doen bij em... Met het freestylen volgt ie ook een beetje te goed, dat ie niet eens meer weg wil. En dan kan ik zwaaien met het touw naast em wat ik wil, maar hij kijkt er niet eens bang van op. En meneer doet de deur open, reikt z'n hand naar m'n paard uit en hij stuift naar de hoek!!! Was zo zielig! Ik voel me ook zo klote nu Verdrietig , want het liefst bel ik nu een paardentaxi en de pensionstalling (waar ik dan waarschijnlijk heen zou gaan, maar nu zeker is) zodat hij vanavond nog weg kan daar!
Morgen gaan we ook alles regelen enzo. Het geld interesseert me geen reet, als hij maar weg gaat daar
zelfs voor m'n vader die best hardhandig is, is hij niet bang! (maar nou heeft m'n vader hem ook nooit iets aangedaan)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:26

Dit deugt idd niet!

Ik zou meook niet echt prettig voelen als ik m'n paard bij zo iemand gestald had staan.. Scheve mond

Misschien kun je er eens op letten of andere paarden ook zo op hem reageren??

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:48

Marloez schreef:
Dit deugt idd niet!

Ik zou meook niet echt prettig voelen als ik m'n paard bij zo iemand gestald had staan.. Scheve mond

Misschien kun je er eens op letten of andere paarden ook zo op hem reageren??

mijn paard zat een beetje te neuzen met 1 van zijn friese hengsten en toen zei hij: even die 2 uit mekaar halen (er zat al een hek tussen maar goed) en hij deed alleen maar z'n voet tussen zijn fries en m'n paard in en die fries ging meteen weg! ik denk dat dit wel genoeg zegt over de manier hoe deze man met paarden om gaat...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:27

ja echtwel Scheve mond rare vent, begin dan niet aan paarden