Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

manzano schreef:Uhm......ik heb het idee dat mensen vaak alleen maar DENKEN dat alleen zij op hun paard kunnen rijden. Volgens mij is dat grote onzin. Je paard is alleen gewend aan jou en weet dat jij de baas bent. Je moet een verzorger de kans geven. De eerste tig keer zal het niet lekker gaan. Ze moeten aan elkaar wennen en het paard probeert een nieuw iemand uit. De verzorger moet uitzoeken hoe hij/zij daarop moet reageren. Dit kost echt heel wat tijd. Ik denk dat jullie ervaring erop gebasseerd is dat het na 2/3 keer niet goed gaat en dan stop je ermee. Dan moet je juist doorzetten.
.
). manzano schreef:Ik had het eigenlijk tegen Valentinotje.
Je hoeft je niet te verdedigen en ik begrijp dat je niet wilt dat je werk verpest wordt. Dat zou ik ook niet willen. Daarom moet je ook héél goed selecteren en er in het begin bij blijven. Ik rij dan sinds kort iemands paard en ik vind het juist fijn als zij erbij is. Dan weet ik wat ze belangrijk vindt en hoe ze wil dat haar paard gereden wordt. Dat is voor beide partijen heel fijn.
Ik rijd dat paard nog lang niet zoals zij hem rijdt, maar ik heb hoop dat dat nog komt. Ik doe mijn best en wil het graag leren. En dat ik hem verpest maak ik me niet zo'n zorgen om, want dat gebeurd echt niet door 1x per week rijden (en zo slecht gaat het ook weer niet).
Ik wil inderdaad ook graag helepn als iemand anders op mijn paard zou gaan rijden. ik denk dat het voor beide partijen fijn is als een bijrijder wat hulp en advies krijgt. en zoals ik al zei ben ik zelfs bereid om één keer een privéles te betalen als me dit helpt om een bijrijder goed met mijn paard om te laten gaan graag zelfs. ik begin toch steeds meer overstag te gaan. misschien ga ik toch maar een advertentie plaatsen.