vip is nu bijna 2,5 jaar oud(van juli). en nu gaan we binnenkort naar tentenkamp bij hipodrama. in het krantje zag ik dat er bij hoofdstellen een gratis bit zat. dus ik vroeg mij af of je de maat bit nu al kan bepalen? en zo ja, hoe doe je dat dan?
KozieZ
Geplaatst: 17-10-04 12:52
ik denk dat je dat voor jouw fjord nog niet precies kan bepalen. Je kunt wel bij hyporama zeggen dat je een fjord hebt en of hij fijn of grof gebouwd is. Zij zouden dan moeten weten welke maat daar ongeveer bij hoort.
Zo werkt het tenminste bij de ruitersportzaak waar ik zulke dingen altijd haal... Moet je wel het geluk hebben dat er tijdens de tentekampdagen ook mensen staan die er verstand van hebben. Kan me voorstellen dat zo'n winkel met die dagen extra mensen nodig heeft, buiten het vaste personeel.
Maybe
Geplaatst: 17-10-04 18:47
Je kan het ook meten met een strotouwtje laat hem daar in happen en dan bij zijn mondhoeken twee streepjes zetten of vasthouden en dan het touw weer uit zijn mond halen dan weet je hoe breed het bit moet zijn. Het is handiger met zijn tweeen dan kan iemand het touwtje vasthouden en de ander afstrepen.
CaroleKlomp
Geplaatst: 17-10-04 19:58
Je zou het kunnen opmeten met een bouwpotlood of een houten roerlepel uit de keuken. Let op dat het paard er niet op bijt. Je neemt dan de mondhoeken tegen je vingers en meet de ruimte er tussen. De werjkelijke lengte van het bit is afhankelijk van het soort bit. Soms moet voor een bepaald bit er naast wat je gemeten hebt nog een cm bij. Dit heeft te maken met de werking van het bit. Als ze daar deskundig zijn, weten ze dat wel.
boeflover
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-04 20:29
PriscaZ schreef:
jouw fjord.
eh.. vip is een kwpn'er met papieren en al, zeer fijngebouwd (rydar, de fjord, is al 8 )
KozieZ
Geplaatst: 18-10-04 09:45
sorry... hoe dan ook de mond van je kwpn groeit ook nog, dus geld hetzelfde...