deken op, nog steeds dikke vacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marinda_T

deken op, nog steeds dikke vacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:03

ho0i,

ik heb een tinker, ze heeft al ong. anderhalve maand haar winter deken op on. 300/350 grams dik, maar ze blijft nog steeds erg nat als ik gereden heb.ze is elke dag ong. na 2 uren op stal met flece deken op pas droog!! en begint met rijden al heel erg snel te zweten! wat kan ik het beste doen???????? Verward

groetjes marinda

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:17

Is anderhalve maan met 300/350 gram al niet een beetje vroeg en dik? Tinkers hebben zoieso al een dikkere vacht als een KWPN'er. De mijne staat pas sinds 2 weken met een 200 grams deken op en is nog lekker kort in d'r vacht. Wordt je paard niet klam onder zijn deken? Want dan krijgt hij het ook koud lijkt me.
Misschien helpt een wollen zweetdeken beter, ik heb een wollen zweetdeken en daaronder zijn ze in een half uurtje helemaal droog.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:18

Als haar winterhaar er al zat toen je de deken erop legde, ben je eigenlijk te laat. Dat haar gaat niet meer zomaar weg. Als je hem nu nog kort in het haar wilt hebben, zal je hem moeten scheren of je er anders bij neer moeten leggen en gewoon elke dag zo lang uitstappen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:38

Vrees dat je dan niets meer kunt doen nu dan zo laten of scheren.