Magere pony word magerder, wat doe je (niet mijne)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Magere pony word magerder, wat doe je (niet mijne)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 01:05

Ik ben absoluut niet snel iemand die loopt te zeveren over een mager paardje. Toch denk ik dat ik hier een geval van dunner worden gespot heb Verdrietig

Ik zal het even uitleggen. Bij mij in de buurt zit een kinderboerderij.
Zij hebben een aantal hertjes, paar bokjes denk ik dat het zijn en 2 pony's.
1 van deze pony's word steeds magerder. Het is niet vel over been natuurlijk, maar als zelfs mijn vriend het opvalt dat hij dunner word, dan is het heel wat hoor.
Deze pony is een aantal maandjes geleden hier komen wonen, en toen vond ik het een leuk ding. Zag er goed verzorgt uit. Tegenwoordig zie je de botten zitten op de achterhand en kun je ook de ribben wat zien.
In princiepe is daarmee nog niks aan de hand, maar wat brengt de toekomst voor deze pony? Daar zit ik mee in mijn maag.
Er zijn 3 weitjes welke alledrie zo kaal zijn, dat kaler niet mogelijk is.
Heel af en toe zie ik een mini beetje hooi in de ruif, ik denk nog niet meer als 1 plakje voor de 2 pony's.
Ik heb zelf niet het idee dat er nog wat anders bij gevoerd word, en ik denk dat omwonende dat gevoel ook hebben, want af en toe zie ik wat etensresten over het hek gegooit liggen, zoals vandaag aardappel schillen.
Wat ik me afvraag is, wat moet er in zo'n geval gebeuren?
Eigenlijk puur om de komende maanden. Hoe dun gaat dit ponytje nog worden? Waarom zien de eigenaren van de kinderboerderij niet in dat het diertje dunner word?
Wat doe je in zo'n geval?

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 01:08

Mensen van die kinderboerderij er op aan spreken? Misschien heeft het diertje wel wormen, en moet hij daarvoor behandelt worden.
Anders kun je altijd de dierenbescherming nog bellen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 01:19

Als je deze mensen eens zou zien, maar ik zie nooit iemand Scheve mond

De dierenbescherming bellen is op dit moment overdreven. Het diertje is magerder geworden, maar nog lang niet vel over been hoor.
Het gaat mij om het feit dat het diertje dunner is geworden, en dat ik toch het idee heb dat dit de aankomende maanden nog dunner zal gaan worden.
Ik denk niet dat het met wormen te maken heeft hoor, maar puur met het te weinig aan eten krijgt. De pony is ongeveer een kleine D, en de andere is een kleine shet. Een D pony heeft gewoon meer nodig als een shet.
Een D pony kan niet leven van af en toe een plakje hooi wat het nog moet delen ook. Zoals ik al zei, gras is er niet, dat moet je met een vergrootglas zoeken. (te veel dieren, teweinig ruimte)

Dus eigenlijk vraag ik me af wat er in de tussentijd kan veranderen, voordat we een aantal maanden verder zijn en het dier echt veel te dun is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 03:09

Briefje aan het hek hangen dan...?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:38

Hey Holly,
Ik zou even een net briefje maken, niet aanvallend ofzo..hang die idd aan het hek, of leg het ergens neer waar het hooi ligt, dat als de eigenaren komen en ze hooi willen pakken, ze dan dat briefje zien hangen.
Mss dat het onwetendheid is, of dat ze ervanuitgaan dat de bewoners de pony's voeren en zij zelf dus niet hoeven te doen(kromme gedachte trouwens). Het word winter en dat beestje heeft toch wat vitamine en spek nodig in die kou..
Kzie je later.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:18

Staat er niet ergens een telefoonnummer van de kinderboerderij vermeld? Gemeentegids, telefoonboek, ...... daar staan dat soort dingen altijd wel in, ook al om uitjes van bv scholen te kunnen bespreken.
Ik zou anders toch zeker de dierenbescherming bellen en het uitleggen. Die kunnen aan veel meer informatie komen.
Via de dierenambulance zou ook kunnen, die brengen daar wel eens gevonden eenden, kippen e.d. naar toe.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:35

ik zou gewoon een bezoekje brengen an de kinderboerderij, bij alle beestjes gaan kijken en tussen neus en lippen door vragen wat er met dat diertje is waardoor hij zo mager is...
wie weet is ie wel ziek en wordt ie al behandeld.