Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Arabesk schreef:Maar als recreatief ruiter, die NIET elke dag 5 uur rijdt op zijn paardje, is het overbodig.
chaai"]
(ik houd trouwens ok niet van die harde voorgevormde peesbeschermers, moet je voor de gein eens gaan tellen hoeveel paarden er op een gemiddelde stal met witte strepen op het pijpbeen staan)
[/quote]
Die witte "strepen" waar je het over hebt,
kunnen bijna niet alleen door het gebruik van "hard voorgevormde" peesbeschermers komen, lijkt mij.
Ik denk dat hard voorgevormde beschermers meer bescherming bieden dan van die slappe dingen, mits voorzien van een goede binnenkant.
Volgens mij krijg je die witte "strepen" eerder van gebruik van slecht materiaal en/of zand wat ertussen zit te schuren...
[quote="arabesk schreef:Maar als recreatief ruiter, die NIET elke dag 5 uur rijdt op zijn paardje, is het overbodig.

Citaat:Die witte "strepen" waar je het over hebt,
kunnen bijna niet alleen door het gebruik van "hard voorgevormde" peesbeschermers komen, lijkt mij.
Ik denk dat hard voorgevormde beschermers meer bescherming bieden dan van die slappe dingen, mits voorzien van een goede binnenkant.
Volgens mij krijg je die witte "strepen" eerder van gebruik van slecht materiaal en/of zand wat ertussen zit te schuren...
Kyan schreef:Bij Jerom gebruik ik dagelijks bandages hij tikt namelijk geregelt met zijn ene achterbeen tegen de andere en dat geeft van die nare wonden!
Citaat:Bandages kan je het beste gebruiken als je je paard wat zwaarder in het werk zet.
Je moet er uiteraard wel bij opletten dat je ze niet te strak doet (afknellen) of te los (dan zakken ze af en knellen ze de kootholte). De druk wordt het beste verdeeld met een lap eronder.
Mijn paarden rijd ik vaak alleen met peesbeschermers, mits ik intensief ga rijden, les krijg, of op concours ga.
)

chaai"]
Peesbeschermers van BR en Eskadron beschouw ik toch niet als slecht materiaal...
en idd, zand ertussen maakt het allemaal nog erger. maar zonder peesbeschermers kan er ook nergens zand tussen komen
[/quote]
[quote="sannie1984"]
Volgens mij krijg je die witte "strepen" eerder van gebruik van slecht materiaal en/OF zand wat ertussen zit te schuren...
[/quote]
![]()
[quote="eowyn04 schreef:Ik heb dus ook een witte streep van een Eskadron peesbeschermer, goede kwaliteit zou je zeggen!
Tyrza schreef:Bandages kan je het beste gebruiken als je je paard wat zwaarder in het werk zet.
Mijn paarden rijd ik vaak alleen met peesbeschermers, mits ik intensief ga rijden, les krijg, of op concours ga.