wat is het nut van bandages en peeskappen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

wat is het nut van bandages en peeskappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:53

ik vroeg me dus eigenlijk af of peeskappen en bandages wel nu hebben.
is dat niet heel warm in de zomer en komen er geen bacteriehaarden tussen het zweet en haar?
als deze geen nut hebben wrm bestaan ze dan?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:21

Bacteriehaarden? Heel je paard is toch een bacteriehaard?

Als je ze niet de hele dag om laat zitten en regelmatig schoonmaakt heb je nergens last van hoor. Weleens geprobeerd? Schijnheilig

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 22:31

nog niet geprobeerd maar vind ze geen nut hebben

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:44

Mijn pony tikt achter aan en ik gebruik dus altijd bandages of strijklappan achter zodat hij niet zijn eigen benen kapot kan slaan dus bij de mijne heeft het wel nut.

En dat ik leuke kleuren bandages heb die bij mijn dekjes passen is gewoon voor de sier!!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:04

Bandages zijn ook onzin, ja leuk allemaal verschillende kleurtjes, maar wat heb je eraan? Niks.
Veel mensen zeggen dat bandages het been ondersteunen, maar dat klopt niet. Je kan ze beter gebruiken voor inde trailer als je bang bent voor wondjes.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:03

@ smookey: dan vind ik zo ook nut hebben maar anders...
@missouri: heel je paard is idd een bacteriehaard maar men zegt dat je beter ook geen "figuren" in je paard scheert omdat die dan meer kans geven op bacterien Lips are sealed

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:06

Bandages ondersteunen toch? Peesbeschermers beschermen alleen tegen aantikken Lachen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:33

Bandages ondersteunen niet, is mij verteld door de fysio.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:30

Ik reed eerst ook nooit met iets om de benen, maar toen ik springles had zei mijn instructrice dat mijn pony zijn achterbenen zover onder zich plaatst dat er een grote kans is dat hij zijn voorbenen beschadigt; ik moest dus voor peeskappen zorgen. Nu rijd ik er eigenlijk altijd mee. En ik gooi ze regelamtig in de wasmachine. Bandages gebruik ik alleen op de trailer. Voor het rijden vind ik ze voor mij geen nut hebben.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:34

Bandages zijn bewezen onzin, ten eerste wordt het te warm eronder en pezen (die daar dus zitten!!) worden onnodig warm. Daarnaast geven ze helemaal geen steun zoals veel mensen zeggen. Iets kan alleen maar steun geven als er min. 1 gewicht bij betrokken is. Dus als de hele kogel ook ingebandageerd wordt zou het iets van nut kunnen hebben.
Peesbeschermers kunnen zinvol zijn als je bang bent voor aantikken etc. doordat ze een harde achterkant hebben.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:03

Ik gebruik geen bandages, te veel werk en ze hebben naar mijn mening geen nut.
Ik gebruik wel peesjes, ze tikt niet echt aan maar ze heeft aan d'r voorhoeven ijzers en als ze eens opzij springt en er gaat iets mis..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:53

peeskappen hebben toch dezelfde werking is me verteld?!

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:00

wyko schreef:
Bandages zijn ook onzin, ja leuk allemaal verschillende kleurtjes, maar wat heb je eraan? Niks.
Veel mensen zeggen dat bandages het been ondersteunen, maar dat klopt niet. Je kan ze beter gebruiken voor inde trailer als je bang bent voor wondjes.

een correct om gedraaide bandage ondersteund de achter pees.
en ondersteund de belangrijkste delen van het onderbeen.
dit geld alleen als ie correct omgedraaid is.

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:03

peeskappen zijn alleen goed als een paard strijkt met de voor benen dat wil zeggen als hij/zij tijdens het lopen met de kogels tegen elkaar aan kom, maar geven niet de steun die een bandage kan geven
een bandage heeft aleen nut als je hem goed omdraait en niet dubbel doet enzo en met onderlappen
bij bandages wordt het been inderdaat warmer daarom moet je ze na het werk ook meteen afdoen eigenlijk al bij het uitstappen omdat dit meestakl niet gebeurd kan het slecht zijn voor het paard

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:33

De mijne strijkt dan niet met d'r kogels tegen elkaar maar komt soms met d'r hoef(ijzer) tegen de kogel van het andere been aan. Daarom gebruik ik peesjes. Niet ter ondersteuning want zo zwaar hoeft ze nu ook weer niet te werken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:00

ow zo,
gebruiken jullie dan aan alle benen peesjes of bandages?
bij ons op de manege doen ze soms achter peesjes en voor bandages (ook voor als het paard zou trappen dat ze snel om zijn

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:25

ik gebruik bij mijn (western) verzorgpaard achter bandages en voor berschermers.