wie kan mij advies geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katia

wie kan mij advies geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:35

hey, ik ben katia en ik geef met mijn pony les aan een blind en half doof meisje. tegenwoordig geeft ik haar longe-les om haar houding te corrigeren, maar het wordt dringend tijd dat ze alleen gaat rijden? maar dat is echt hartstikke moeilijk voor haar want ze weet niet waar ze is en naar waar ze moet sturen. kan iemand mij wat advies en ideetjes geven. alvast bedankt!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:44

Citaat:
maar het wordt dringend tijd dat ze alleen gaat rijden?

Waarom zou dat moeten? Ik kan me voorstellen dat los rijden enorm moeilijk voor haar wordt. Zolang ze toch plezier heeft met het aan de longe rijden zou ik dat gewoon blijven doen Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:46

Ik denk dat ze niet ander kan als aan de longe, ze ziet niet waar ze heen rijd en een pony loopt niet uit zich zelf de goede kant op. Ik denk ook dat het best gevaarlijk is als je haar alleen laat rijden. Als de pony er vandoor gaat kan ze niet eens zien wat er gebeurt en welke kant ze op moet sturen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:50

Als het paard betrouwbaar genoeg is kan je haar best alleen laten rijden. Waarschijnlijk hoort ze hoge tonen goed en kan je dus door middel van fluitsignalen aan haar duidelijk maken waar ze zich in de bak bevind.

lange fluittoon hoek binnen 1o meter, bij A afwenden kort fluitsignaal. op die manier kan je het voor haar orienteren.

Ik heb zelf voor het lesgeven een walkie talkie en de klant heeft een oortje, wellicht kan dat bij haar ook goed werken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:51

dat zou idd ook een optie zijn, maar blijf het gevaarlijk vinden

katia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:52

MarchaL schreef:
Waarom zou dat moeten? Ik kan me voorstellen dat los rijden enorm moeilijk voor haar wordt. Zolang ze toch plezier heeft met het aan de longe rijden zou ik dat gewoon blijven doen Knipoog

ja maar, ze is echt gedreven. een tijdje geleden was er een wedstrijd voor gehandicapte mensen en zij was er ook. en er kwam een blinde mevrouw rijden en die had echt een heel prachtige kur afgelegt. en nu is het haar grootste wens omdat ook te kunnen. zodat zij niet meer van iedereen afhankelijk is.

katia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:54

gijsenkim schreef:
Als het paard betrouwbaar genoeg is kan je haar best alleen laten rijden. Waarschijnlijk hoort ze hoge tonen goed en kan je dus door middel van fluitsignalen aan haar duidelijk maken waar ze zich in de bak bevind.

lange fluittoon hoek binnen 1o meter, bij A afwenden kort fluitsignaal. op die manier kan je het voor haar orienteren.

Ik heb zelf voor het lesgeven een walkie talkie en de klant heeft een oortje, wellicht kan dat bij haar ook goed werken.

dankjewel voor het advies. ik ga het zeker is proberen. is echt een goed idee OK dan!
Laatst bijgewerkt door katia op 16-10-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:57

Gevaarlijk is het altijd Breitling, altijd....... zelfs voor mensen die een meewerkend lijf en gezondheid hebben is het gevaarlijk.... Voor mensen met een beperking is het eigenlijk nog gevaarlijker...... maar er valt en staat een hoop met de betrouwbaarheid van het paard.

Ik kan me voorstellen dat als je niks ziet en een paard gaat dan met je aan de kletter............ dat dit veel beangstigender is dan wat dan ook (aan de andere kant misschien niet, want je ziet die muur/hek niet op je afkomen, je voelt alleen wat er onder je gebeurt).

Hoe dan ook, wel een ontzettende uitdaging

katia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:14

das juist het probleem voor mij zou het makkelijkste zijn van de zeggen we blijven aan de longe. maar zij heeft al weinig in haar leven en als ze een doel heeft en je weet dat het mogelijk is. hoe kan ik haar dan tegenhouden. maar het idee van het fluitje vind ik echt goed.