hulp rechtse been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinneke

hulp rechtse been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 19:52

Vandaag had ze het weer eens in haar , nou vanaf woensdag is het begonnen dat ze telkens haar rechter been op heft als ik bij haar kom of haar wil borstellen en zeker met eten geven en steeds opnieuw doet ze het .
Wat is de oorzaak daarvan en wat kan ik er tegen doen , waarom doet zij dat eigentlijk ???????
Laatst bijgewerkt door cinneke op 16-10-04 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:11

Dit topic hoort denk ik niet bij Rijtechnische Problemen.

Maar even antwoord op je vraag:
Ik denk dat je paardje ergens pijn heeft. Doet ze het alleen met haar rechterbeen? Is het been dikker, warm of heeft ze misschien wondjes?

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:15

ja alleen bij rechter been , is niet dikker niet warm en geen wond

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:26

Is het alleen bij het aanraken van een bepaald plekje op het been of bij alles wat je doet? Paardje loopt goed verder? Merk je verder iets aan d'r zodra je het been aanraakt, oren in d'r nek misschien?

Als je er voor jezelf echt zeker van kan zijn dat ze geen pijn heeft zou ik het gewoon negeren. Grote kans dat ze er dan vanzelf weer mee ophoudt...

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:29

nee ik raak niks aan bij haar doet ze zo spontaan ik snap het gewoon niet goed .
ALS IK IN DE WEIDE GAAt of naar de stal en voer in de bak doe dan gaat ze eten en dan gaat het rechter been telkens omhoog ik moet nog niet aan haar komen dus

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:46

Ik verplaats het even naar VMR Lachen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 03:37

Hoi,
Mijn paard doet het ook, het is een vorm van ongeduld tijdens het eten of als ze denken dat ze eten krijgen.

Niks ernstigs volgens mij.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:38

Misschien heeft iemand haar ooit geleerd voetje te geven op die manier en haar dan een snoepje gegeven. Dan kan het op een gegeven moment zo zijn, dat ze op deze manier gaat bedelen om voer. Zo van: als ik nu voetje geef, ben ik braaf en krijg ik vast wat lekkers. Het is vaak niet echt af te leren, je kan proberen er niet op te letten en hopen dat het dan over gaat. Echt straffen heeft weinig nut, ik denk niet dat je het daarmee over krijgt.
Maar ook het antwoord van Nicolletje kan goed kloppen, dat is ook een mogelijkheid. De ene doet het op deze manier, de andere gaat echt staan schrapen en de volgende doet helemaal niets.
Het is volgens mij dus niet iets ernstigs, alleen wat lastig, je moet zelf goed opletten dat ze je niet per ongeluk raakt.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:45

volgens mij is het gewoon idd een vorm van bedelen of ongeduld...
als my way het doet weet ik dat ie gewoon ongeduldig is en naar stal wil, maar hij doet het alleen als hij op de binnenpoetsplaats staat bij ons op stal. buiten of in de wei of in de paddock doet ie het niet...
straffen heeft denk ik ook weinig nut, negeren is het makkelijkste. als zij haar voet optilt maar geen reactie krijgt, krijgt ze dat waarschijnlijk vanzelf door...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:52

bedelen..!! Hebben meer paardenlast van Tong uitsteken