na 2 dagen verandering (voer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

na 2 dagen verandering (voer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 19:14

hai,
omdat ik erachter ben gekomen dat mijn pony goed aan het been is, maar zelf heel erg sloom is, ben ik nu met een anders oort voer bezig (energie is hoog).
ik ben hier sinds afgelopen donderdag mee begonnen, ze heeft toen 1 dag op het weiland gestaan dat was donderdag ook. vrijdag is ze gelongeerd door mijn zus en vandaag ging ik weer rijden.

ze was erg voorwaards, maar had vaak zoiets van: ik volg mijn eigen weg. ze schrok op een gegeven moment van een betonnen tafel en een bakdeurtje waar ze al een half uur zonder moeite heeft langs gelopen, en speerde een paar keer wat weg.

normaal als ze een paar dagen heeft stil gestaan is ze wel wat heet.

kan dit nu door het voer komen, of niet? ik ben er pas een paar dagen mee bezig eigenlijk Scheve mond dus het lijkt me aan de ene kant sterk dat het daardoor komt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:54

Mja, lijkt mij wel erg vlot....Misschien doet het frisse weer haar wel goed?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:59

Ik denk dat het toeval is. Ga maar gewoon door met dat voer en rij lekker dan wordt ze vast weer rustiger.
Bij Mable dacht ik ook vaak dat het door ander voer kwam totdat ik pas hoorde dat Mable zonder mijn weten al een half jaar granenmix krijgt en geloof me ze is er echt niet fris van het zit meer tussen mijn eigen oren.
Dus mijn advies: kijk het nog even aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:09

ja ik wist ook eigenlijk niet wat ik ervan moest denken. ze heeft vaker van dat soort fratsen uitgehaald, maar of ze mij nou echt in de zeik nam dat kon ik er niet ehct uithalen.
die fratsen waren er al een hele lange tijd uit sinds ik les heb en nu deed ze het dus weer.. zelf vond ik het vervelend, maar ook voor mijn pony

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:23

ik denk ook dat het idd toeval is

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:50

Toen ik moet paard sportbrok bij ging voeren was hij de dag daarna al als een bommetje en nu nog steeds dus misschien is het toch geen toeval?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:55

ik heb mijn pony wel een tijd sportbrok gevoerd, maar dat werd echt niets, ze liep echt alles en iedereen omver en begon als een wilde te springen door de bak heen Scheve mond
ik voerde haar dat toen een paar maanden.

ik wil dus ook geen pure haver meer oid want dat ging ook helemaal fout ik heb nu een mix...