Vulzand in de paddock?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Vulzand in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 16:55

Mijn uitloopje is met een beetje regen meteen een grote modderpoel (ik woon op kleigrond) en ben het echt zat.
Ik wilde het al wat droger maken met houtsnippers maar helaas zijn die in de buurt niet voorradig. Nu denk ik erover 3 a 4 kuub vulzand te in de uitloop (5 bij 6) te doen. Maar is vulzand wel geschikt voor onder paardenvoetjes en weet iemand misschien nog een (goedkoop) droogmaak alternatief?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:18

Leuk he kleigrond Boos!
Houtsnippers kan je soms krijgen bij de gemeente die snoeiafval heeft. Zand kan ook, elk zand is denk ik wel geschikt hoor!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:17

Arabesk schreef:
Leuk he kleigrond Boos!
Houtsnippers kan je soms krijgen bij de gemeente die snoeiafval heeft. Zand kan ook, elk zand is denk ik wel geschikt hoor!

Ja, twee jaar terug kon ik zo een kiepwagen vol houtsnippers van gemeente snoeihout bij de vuilstort halen. Dat werkte echt fantastisch want heel de winter bleef de uitloop droog. Nu wil men van de vuilstort echter de snippers zelf houden voor bij het composteren Frusty .
Ik denk dat ik dan toch maar voor vulzand ga Lachen !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:18

Soms laten ze snoeiafval ook weleens liggen in de bosjes. Je kan best onopvallend een paar zakken inladen..... Schijnheilig

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:38

Beste oplossing is drainage!

Zomaar ergens houtsnippers opladen kan link zijn, je weet nooit wat voor hout is gebruikt!!!

Als je toch houtsnippers wil gebruiken zou ik ook eens wat lokale 'boomverzorgingsbedrijven' en groenbeheerders af gaan bellen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:45

Idd.. Drainage.. Je kan diepe gaaten maken en daar bv schelpen in doen. kost niet zo veel en werk goed!!
Wij hebben strand zand in de bak werkt ook goed! Lachen

Mischien een id Tong uitsteken

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:22

MissDonna schreef:
Idd.. Drainage.. Je kan diepe gaaten maken en daar bv schelpen in doen. kost niet zo veel en werk goed!!

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Goed plan!
Ik denk dat ik dat maar doen ga in combinatie met vulzand