verschil halfgevorde gevorderd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

verschil halfgevorde gevorderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 16:11

op de manege waar ik nu rij doe ik gevrorderd.En ik ga nu naar een andere manege en daar las ik dat ik bij halfgevorderd kom.
Dat vind ik geen ramp.

Maar wat is het verschil tussen haflgevorderd en gevorderd.Ik weet het is een domme vraag.Maar ben daan erg beniewd naar.Want zelf kan ik het me niet meer herineren.Wat het verschil.Want ik heb 6 jaar gereden en sinds mei rij ik weer.en bij de manege waar ik nu nog rij kwam ik gelijk bij de gevordeden terecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:16

Eigenlijk is daar niets zinnogs op te zeggen omdat dat voor iedere manege weer anders is.
Misschien dat ze jou gewoon in die groep doen omdat ze nog niet weten hoe je rijdt. dan kunnen ze daarna altijd nog beslissen wat ze gaan doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:16

Bij elke manege gelden weer andere regels over gevorderd, halfgevorderd en beginner. Ik denk dat ze je in een groep hebben ingedeeld en dan gaan kijken hoe je rijdt.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:40

bijd e 1 ben je al gevorderd nadat je heb laten zien dat je stelling kan vragen.. en het uitvoert, bij de ander meot ej aan de teugel kunnen rijden voordat jenaar de gevorderden gaat Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:45

bij ons is het eigenlijk redelijk simpel
zodra je kunt stappen,draven en galoperen en beetje sturen zonder eraf te vallen ag je naar beginners
daar leer je wat meer figuren (meest achter elkaar rijden)
wat beter sturen, eno ok beter zitten
dan ga je naar halfgevordert
daar leer je hetzelfde als in beginners, alleen rij je al iets meer op jezelf
daarna mag je naar gevordert
daar rij je 50 % van de tijd op jezelf, en de rest achter elkaar, je leert daar ook wat wijken, zijgangetjes, enz
daarna kun je naar gevordert 2
daar rij je zelden achter elkaar, iedereen rijdt linksom,rechtsom, wel altijd stap en draf
pas als we toestemming hebben mogen we galoperen Knipoog
in gevordert leren we echt rijden, krijgen we ook meer instructie dan les Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:29

Bij Castellum waar je gaat rijden, delen ze je eerst in om te kijken hoe goed je kan rijden. Helaas zitten ze nu dat er zoveel kinderen bij komen omdat de Maria's Hoeve gaat sluiten dat er al extra lessen bij zijn gekomen.
Bij ons heb je bij de beginners een bijloper of niet en ga je ook een stukje draven. Bij de half gevorderd ga je galoperen en uiteraard leer je de figuren. Bij de gevorderd is het wijken en het moeilijkere werk. We hebben niet echt vergevorderde lessen, maar die zullen vast wel komen.
Je kan er zeker van zijn dat je in de half gevorderde lessen werk heb aan de halfingers Pluto, Iejoor & Donald Duck. Maar hou je de wel rekening mee dat je er niet elke week op kan, omdat er ook andere zijn die er op willen rijden!