ik rij nu op een manege waar ik af wil gaan.ik ga op een andere manege rijden.Ik vind de manege waar ik nu rij wel gezellig.Maar op de manege waar ik wil rijden is ook gezelig.En ze hebben daar haflingers,En ze doen een pensionstalling.Dus ik wil daar graag rijden zodat ik weet wat ik van die manege vind.En ik wil graag op die manege me pony stallen.
ff voor de mensen die het nog niet weten.ik mag als ik me examen haal een eigen haflinger.
Me moeder zij dan ga je naar die manege want dan leer je al mensen kennen.En dat hoef je dan niet meer te doen als je je paard daar stalt want dan is alles niew.En je leert een beetje het ras kennen.en hoe de haflingers rijden.
Dus ik ga naar die andere manege
Maar hoe moet ik het op de manege zeggen waar ik nu rijd? zonder dat ze boos worden of beledigd zijn
Duhelo
Geplaatst: 16-10-04 15:38
gewoon eens telefoneren, en vertellen dat je niet meer gaat, dat je stopt met rijden wegens tijdsgebrek oid zo kun je moest het niet meevallen toch nog terug keren als je zegt dta je van manege verandert, zit er kans in dat ze je scheef gaan aankijken
plutolover
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-04 15:41
ik kan niet komen met tijdgebrek want dan zeggen ze dat ik dan ook geen tijd heb om een eigen paard te hebben.
Ellebel
Geplaatst: 16-10-04 15:48
Gewoon een keertje vertellen hoe het zit, precies zoals je het nu hier vertelt. Je hoeft heus geen verantwoording aan die mensen af te leggen hoor, als je ergens anders heen wilt ga je gewoon.
Duhelo
Geplaatst: 16-10-04 15:58
wat heeft die manege ermee te maken of je een eigen paard houdt of niet? je bent er dan toch van weg?
Anoniem
Geplaatst: 16-10-04 16:45
gewoon zeggen dat het je beter lijkt om bij mensen te staan die verstand hebben van haflingers.
luuntje
Geplaatst: 16-10-04 17:14
Vertellen dat je het erg naar je zin hebt op de manege, maar dat je ergens anders wilt gaan lessen met oog op de toekomst.
carola
Geplaatst: 16-10-04 17:19
Gewoon op die andere manege een proefles nemen, en als dat wat is, dan vertel je gewoon op de oude manege dat je stopt. Verder ben je hun echt geen verklaring schuldig hoor! Maar ik zou eerst toch 1 / paar proeflessen nemen bij de nieuwe manege, want wie weet valt het toch wel tegen (het gras is altijd groener bij de buren).
MaryKate
Geplaatst: 16-10-04 17:24
gewoon zeggen dat je er mee stopt, en dat je naar een andere manege gaat, waar je straks ook je paard neer gaat zetten.
Olympia
Geplaatst: 16-10-04 18:14
Ik zou ook gewoon zeggen dat je er mee stopt en naar een andere manege gaat.. Jij mag doen en laten wat je wilt.. Beetje onzin als hun gaan bepalen dat jij de rest van je paardrijleven daar moet blijven.. Veel succes ermee!
jessica86
Geplaatst: 16-10-04 18:56
Als je het vervelend vind om te zeggen dat je weggaat, of het vervelend vind om de reden te vertellen, kun je ook een brief schrijven. Wanneer je een nette brief schrijft, is dit denk ik net zo netjes. Succes ermee!
Kornelius
Geplaatst: 16-10-04 19:04
manegeklanten komen en gaan. Als manegehouder stel je het wel op prijs als mensen eerlijk zeggen waarom ze weggaan en geen smoesjes gebruiken, die later toch vaak door de mand vallen. Dus gewoon vertellen.
Kanzi
Geplaatst: 16-10-04 19:52
Je mag toch zelf bepalen waar jij je geld naar toe brengt? Kan je gewoon zeggen hoor, dat je een Haflinger gaat kopen en liever ergens staat waar wat meer Haflinger(mensen) zijn. Ga alleen nooit met ruzie weg, wie weet wil je er ooit een keertje terugkomen. Ik zou iets zeggen als: Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin gehad, en heb hier heel veel geleerd. Als ik straks een Haflinger koop wil ik hem graag ergens neerzetten waar wat meer Haflingers staan, ik hoop dat die mensen me vast een beetje wegwijs willen maken en me specifiek wat dingetjes kunnen leren over Haflingers. Als ik hem straks heb kom ik een bakkie doen hoor! Zal ik gelijk wat foto's laten zien. (of zoiets)
Een beetje professionele manegehouder kan dat alleen maar waarderen hoor! Succes!
Useful
Geplaatst: 16-10-04 20:26
ik zou gewoon de waarheid zeggen.. maar wel erbij zeggen dat je het altijd heel leuk daar heb gevonden ofzow
Of zo iets wat kanzi ook zei
Kaiya
Geplaatst: 16-10-04 20:31
Je moet het subtiel zeggen. Het is niet makkelijk, maar leg gewoon uit dat je kennis wilt maken met haflingers, en dat die manege daar het beste voor is. Zeg er ook bij dat het niet aan de manege zelf ligt dat je weggaat of dat het te duur/ ongezellig was. Ze begrijpen het vast wel.
edit: Wat Kanzi zei vind ik ook een heel goed idee!
Lisjuh87
Geplaatst: 16-10-04 23:12
Huh je bent hun toch geen verantwoordingschuldig je zegt gewoon dat je stopt met lessen klaar. Meestal boeit het ze niks je bent een klant tja dr zijn zoveel klanten. Ze zullen je waarschijnlijk niet eens missen je bent er 1 van de zoveel die er lessen...
xMarieke
Geplaatst: 16-10-04 23:38
Idd gewoon vertellen hoe het zit. Je hebt toch niks te verbergen. Zeg gewoon dat je het nu gezellig vind, maar in verband met je (toekomstige) eigen paard je liever naar die andere manege gaat.
Selket
Geplaatst: 17-10-04 10:25
je kan het gewoon tegen ze zeggen hoor! Je rijdt nu toch op manege Maria's Hoeve? Daar ben ik ook gestopt omdat ik op een andere manege ging rijden (voor buitenritten etc.) dat heb ik ook gewoon verteld... Bij de manege waar ik toen heenging ben ik ook weer gestopt omdat ik nu les krijg op mijn verzorgpaardjes... Heb ik ook weer eerlijk verteld.. Je hoeft heus niet bang te zijn dat ze boos worden ofzo, want ze kunnen je niet dwingen om daar te blijven toch? Veel succes met je examen!!
plutolover
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-04 10:30
ik heb op de maria's hoeve gereden.Toen ging ik er ook egt vanaf.Na 3 jaar ging ik weer rijden.ik rij nu sinds mei weer.En ik zit nu bij de Gagel.En ik ga naar casstelum
Fenn
Geplaatst: 17-10-04 11:17
Toen ik naar een andere manege ging vertelde ik gewoon waarom. (ik ging naar de middelbare school en mijn oude manege was niet zo goed te fietsen) Ik bedankte ze wel, want daar heb ik wel leren rijden.
Fredt
Geplaatst: 17-10-04 17:11
Ik ben een tijd geleden ook naar een andere stal gegaan, maar heb op de andere stal gewoon vertelt waarom ik weg ging (bijrijdpony verhuisde). Ze vonden het niet leuk, maar ik denk (hoop) dat ze het wel begrepen.
Whoops1
Geplaatst: 17-10-04 18:03
Gewoon vertellen.. Is niks mis mee !!
Zullen ze heus wel snappen en herkennen, zullen vast wel is eerder iemand hebben gehad die van stal veranderden..
Anoniem
Geplaatst: 17-10-04 18:05
gewoon zeggen wat je hier nu ook zegt! print desnoods je eerste stukje uit en leer het uit je hoofd
Ilonab
Geplaatst: 19-10-04 16:01
Beste Willeke,
Je hoeft echt nie bang te zijn dat ik je bijt hoor.
Je kan het gewoon zeggen hoor want iedereen is vrij om te gaan en te komen daar maak ik echt geen probleem helemaal nie als je zo'n goede reden hebt als deze.
Er zijn trouwens zat mensen die zomaar wegblijven uit de les dat vind ik veel erger. Het is een kleine moeite even het antwoordapparaat inspreken en klaar maar dat is zelfs voor veel mensen teveel gevraagt. Je moet je er niet druk over maken hoor dat is zonde van je energie hoor
Ik wil je in ieder geval veel succes wensen en veel plezier ik zal je denk ik nog wel op de manege zien maar alvast bij deze