Waarom zo weinig over Derby rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Waarom zo weinig over Derby rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 15:09

Wanneer er topics over rijlaarzen zijn, lees je altijd Petrie, Cavallo, MH of Königs. Haast nooit komt het merk Derby naar voren. Heeft niemande Derby's, wil niemand Derby's, wat zijn jullie ervaringen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:16

ik vind de derby's niet mooi

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:35

Ik vind de prijs kwaliteit verhouding te hoog, ze hebben over het algemeen alleen standaard modellen.

Tenzij jij een bruinlaklederen kan leveren voor een mooie prijs? Haha!:D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:53

Ik heb Derby's. Al jaren.
Zeer sterke kwaliteit leer; zo sterk dat zelfs na 3x een poging van een goede 3 maanden achtereen ondernomen te hebben, ze nog steeds zo goed als nieuw zijn...
Waren toen ik ze kocht netjes geprijsd. Geen idee hoe dat nu zit. Is alweer een mooi aantal jaartjes geleden. Over 2 jaar zal ik weer proberen ze in te lopen Nagelbijten / Gniffelen

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:28

Ik heb Derby's. Bevallen prima !
Nu na 2 jaar intensief gebruik nog steeds als nieuw.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:48

Mijn eerste leren rijlaarzen waren ook Derby's. Je had toen nog geen lengte maaten, dus waren het voor mij korte dingen. Dat was zo 25 jaar geleden. Daarna heb ik 2 x Cavallo's gehad en die vond ik prijs/kwaliteit erg slecht. Na een jaar waren ze een maat groter.
Nu heb ik weer Derby's en ze zijn op maat gemaakt. Koste wel weer duurder, maar ja dat ben wel gewent.
De Derby laars is een gewone goede stevige laars. De merk laarzen Cavallo en Petrie's zijn echt mode merken. Voor Königs laarzen moet je een godsvermogen neerleggen. Of je met Königs beter zal gaan rijden..... Nagelbijten / Gniffelen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:06

Ik had hiervoor ook Derby´s, bevielen prima. Helaas ben ik te lang met een kapotte zool door gelopen (had ze al wel een keer of vier laten verzolen), waardoor ze niet meer goed konden worden gerepareerd. Ik heb nu M.Decima´s (daar hoor je al helemaal nooit iemand over) met veter, rits en heel mooi dun leder. Ben wederom tevreden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:09

En weet iemand een website van Derby of van een verkoopadres?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:15

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:15

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:24

Haha! Da's niet zo'n moeilijke. Jammer dat er geen prijzen bij staan en geen verkoop-adressen. Iemand een idee wat die soft-jumpers kosten, en die Olympics?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:42

Ik denk dat dat inderdaad een probleem van Derby is... Er is bijna nergens een prijs te vinden voor die modellen en daardoor laten mensen ze al snel buiten beschouwing.

Zelf heb ik jaren Derby laarzen gehad, waar ik helaas niet meer inpassen (inmiddels wel een jaar of 10 later). Heel heel erg jammer...

Ik zou dolgraag weer Derby laarzen hebben, maar ik moet eerlijk toegeven dat ook ik het prijskaartje wat eraan hangt wel erg hoog vind.

Maar goed, Petrie vind ik ook niks en Cavallo gaat er financieel ook alweer aardig inhakken.

Ik heb zelf het idee dat Derby laarzen ook wat meer voor mij geschikt zijn, want als je zware kuiten heb val je al snel buiten de standaardmaten bij alle andere merken...

Maaruh, als je inderdaad een goede deal heb houd ik me van harte aanbevolen.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:51

Aimee schreef:
:D Da's niet zo'n moeilijke. Jammer dat er geen prijzen bij staan en geen verkoop-adressen. Iemand een idee wat die soft-jumpers kosten, en die Olympics?

Rond de 249 geloof ik!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:14

Lydiia schreef:
Rond de 249 geloof ik!

Welke, die Soft-jumpers of de Olympics?
Ik neem maar aan dat die prijs voor de eerste geldt, omdat de Olympics van kalfsleer zijn. Kun je bij Derby ook een rits in laten zetten?
En wie weet een goed verkoopadres?

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:30

In Brabant verkopen ze Derby's op verschillende plaatsen, maar in A'dam????

Ik loop en rijd overigens al meer dan 10 jaar naar grote tevredenheid rond op Derby's. Het oudste paar ziet er nog als nieuw uit! Maar is niet echt modern meer qua snit, daar loop ik thuis op rond. Het nieuwe paar wat ik bij heb gekocht heeft een dressuurboog en veters. Omdat ik die zo moeilijk uit kreeg heb ik daar een rits in laten zetten.

Een vriendin van mij heeft ook nog twee paar bruine laarzen (lichtbruin, en roodachtig bruin) das echt wauwie.....

Ga ik ook voor sparen ( kan de kwijl smiley niet vinden??)

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:53

Aimee schreef:
Welke, die Soft-jumpers of de Olympics?
Ik neem maar aan dat die prijs voor de eerste geldt, omdat de Olympics van kalfsleer zijn. Kun je bij Derby ook een rits in laten zetten?
En wie weet een goed verkoopadres?

Pegasus of onimex. Jumper in stadskanaal ook.

Prijs was voor de softjumper idd, en daar zit al een rits in. Ik denk dat je in elke laars een rits kan zetten

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:36

Levy schreef:
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding te hoog, ze hebben over het algemeen alleen standaard modellen.

Jeps, ze veranderen weinig aan de modellen, maar schroeven wel iedere keer de prijzen omhoog!

Verder vind ik de service bij Derby wat te wensen overlaten. Het is zoieso lastig om ze via Nederinum(waar ze nu toch ook al weer weg zijn) te bestellen. Derby zit notabene 2 dorpen verder op!!

Krackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:47

Ik vind ze wel fijn OK dan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:06

Mijn ervaring:

Toen ik leren rijlaarzen ging kopen heb ik eerst Derby's gepast. Ik vond ze niet zo mooi en de pasvorm was voor mij niet fijn. Bovendien waren er problemen met de maat. De omtrek van mijn been was 38,2. Volgens de verkoopster moest ik dat altijd afronden naar boven omdat ze gaan knellen anders. Dan kwam ik dus uit op 39. Nou was het toen zo (weet dus niet hoe dat 3 jaar later is) dat 39 door Derby als tussenmaat wordt beschouwd. En tussenmaten waren 100 gulden duurder. Dat vond ik belachelijk.

Ik heb uiteindelijk Petri's. Die vond ik mooier. En bij hun zijn alle maten standaard. Dus niet meer betalen voor een oneven maat.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:05

Over het algemeen zijn de maatvoeringen van verschillende merken redelijk hetzelfde. Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een halve maat (bijv: 38,2) tot standaard maten behoorde. Wel bij enkele modellen van Königs.
Inmiddels gaan de contacten en leveringen rechtstreeks met Derby in Schaijk. Hierdoor worden de contacten uiteraard sneller en zullen leveringen wellicht ook makkelijker verlopen. De familie Van Baalen rijdt met Derby en dat ziet er toch erg mooi uit vind ik. Inmiddels heeft Derby ook een "safe line" uitvoering: stalen neuzen in je laarzen of jodphurs....

Hyper! Nog meer Bokkers met Derby-ervaring ??? Hyper!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:08

Levy schreef:
Tenzij jij een bruinlaklederen kan leveren voor een mooie prijs? Haha!:D

En dan in tweevoud?? Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:32

Ja zie je wel... als je maar wat met de prijzen doet, is ineens iedereen fan van Derby

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:46

GeJe schreef:
Over het algemeen zijn de maatvoeringen van verschillende merken redelijk hetzelfde. Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een halve maat (bijv: 38,2) tot standaard maten behoorde.

Ik denk dat je opmerking naar mij toe is bedoelt. Ik heb het over hele maten en niet over halve Knipoog . 38,2 zou afgerond moeten worden naar 39. De even maten zijn bij Derby standaard en de oneven zijn niet standaard, dus 100 gulden duurder. Dat was dus 3 jaar geleden zo. Ik heb er geen idee van hoe het nu is.

Wel denk ik dat ik een moeilijke voet heb en wat dat betreft heeft Petri gewoon veel meer modellen. Ieder het zijne.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:51

Grappig, ik heb ooit rubberen rijlaarzen gehad van Derby. Je zag van een afstandje niet eens dat het rubber was, het leek net leer. Heel netjes afgewerkt, er zat zelfs een soort boog op en bovenaan achter zat een metalen merkje. Ik heb er van mijn 12e tot mijn 17e mee gereden totdat ik mijn enkelbanden een keer flink verrekte, toen kon ik die 'draai' niet meer maken om ze aan te trekken (ze waren nogal stug). Zal eens kijken of ik er nog foto's van kan vinden. Voor mij was het iig een goed alternatief voor leren laarzen (die ik toen te duur vond). Ik wist niet eens dat het merk nog bestond, het is volgens mij vrij onbekend vergeleken met Petrie en Cavallo.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:15

Ik heb Derby's en vind ze geweldig!!
Ik heb e ook niet in hoeven lopen, ze zaten vanaf het begin als gegoten. Ze blijven ook heel mooi. Hopelijk gaan ze nog heel lang mee, maar als ik nieuwe nodig heb ga ik zeker weer voor Derby.