Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
missnynke schreef:Heb je er fotos van?
Als je echt super twijfelt zou ik de da even om raad vragen, en aan de hand van zijn advies eventueel winterdeken/scheren/....
Misschien is een regelmatige vitaminestoot ook niet verkeerd

viola schreef:Geloof ik niet helemaal goed gelezen. Er staat een link naar een foto topic in mijn verhaal en scheren lijkt me niet echt een goed idee omdat hij het dus al een beetje koud heeft.
ellepel schreef:als hij het echt te koud heeft blijft hij bibberen...
dan trekt dat niet meer weg.
heel veel info over dekens enzo staat op deze site:
www.paardnatuurlijk.nl
Het grote dressuurpaard waar mijn pony'tje bij staat, had voor hij bij ons kwam jarenlang keurig geschoren onder een deken op stal gestaan. We "hielpen" hem met een niet te dikke deken tegen de ergste kou die eerste winter, maar zijn eerste wintervacht zag er NIET uit *grijns* hij begon met plukken uit z'n oren en op z'n hoofd en buik, toen z'n benen, en toen z'n hals en z'n kont pas, en het uitruien in het voorjaar was helemaal een chaos. Jaars daarop kreeg ie een prachtige vacht! Toch heeft hij het dat eerste jaar volgens mij niet koud gehad, hij was altijd soepel, voelde nooit echt koud, was ook nooit verkouden ofzo.