Waar slachthuis in nederland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lies1

Waar slachthuis in nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 23:19

Omdat ik zit te denken naar welk slachthuis ik mijn paard ooit eens zal moeten brengen. Dat ooit kan wel eens sneller zijn dan dat ik nu denk. Het moet een slachthuis zijn, waar ze op een kundige wijze mijn paard kunnen slachten. Waar ook echte mensen werken, met gevoel en respect.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:14

In Nijkerk zit een klein slachthuisje.

Peet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 06:35

Lies1 schreef:
Dat ooit kan wel eens sneller zijn dan dat ik nu denk.

Hoezo is je paard ziek dan? Of al oud?
Misschien kan je het op een manege vragen bij jou in de buurt of waar je misschien wel staat. Die moeten wel een adres weten lijkt mij aangezien er wel eens paarden weggebracht moeten worden.

Lies1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 08:39

Mijn paard is inderdaad ziek en al op leeftijd (18 jaar) voor een wedstrijdpaard. Ik ben alle mogelijkheden aan het bekijken. Omdat ze bij slachten direct dood zijn, spreekt mij dit wel aan. Discussie zoals inslapen of naar de slacht zijn al genoeg gehouden hier op bokt.
Van dat slachthuisje in nijkerk, ga ik eens navragen bij mijn dierenarts.
Bedankt!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:58

In Haarlem aan de Kleine Houtstraat zat een klein paardenslagertje.
Maar volgens mij zijn ze weg. Ik liep er altijd langs in mijn schoolpauzes.

Kun je niet op Google kijken onder paardenslager ofzo? Kun je wat in de buurt selecteren en er dan gewoon eens gaan kijken of het je bevalt!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:21

ik weet er ook wel in in Zuid Holland, maar das wat verder weg voor je...
hij heeft winkel in Schiedam, en zijn huis met stallen ergens anders in ZH... weet niet precies waar zijn slachterij zit.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:28

in schagen als ik het goed heb ( NH ) zit er een.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:39

personelijk laat ik mijn eigen paardjes(verzog)liever inslapen ja dat gaat tog wat rustiger en in een slachthuis is gelijk pas een kogel door zijn hooft

er zit er een in zoetermeer tegenover manege zilverster.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:57

Nijkerk zit idd een hele goeie!
Ik heb er helaas ook een paard naar toe moeten brengen in februari!
Je word er keurig geholpen!
Paarden worden op vrijdag geslacht
Hier het adres en telefoonnr Veen VOF V/D Paardenslachterij Havenstraat 3
3861VS Nijkerk gld
Tel: 033 2452574
Mobiel: 06-53288955
Je kan hem zelf bellen voor een afspraak
Sterkte en groetjes Lundi

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:16

wist je trouwens dat als een paard geslacht wordt met schietmasker dat ze dan niet dood zijn, maar hersendood? Ze snijden dan de keel open om het bloed eruit te laten stromen... zodat het paard doodbloed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:25

SmithsGirl schreef:
wist je trouwens dat als een paard geslacht wordt met schietmasker dat ze dan niet dood zijn, maar hersendood? Ze snijden dan de keel open om het bloed eruit te laten stromen... zodat het paard doodbloed.

Is dat zo? Dat heb ik nooit geweten. Aan de andere kant, dit doen ze natuurlijk ook zo met koeien en varkens. In het noorden zit ook een goede, moet een hele vriendelijke man zijn. Hij slacht al zijn dieren ook op en hele nette manier! Ik heb er geen ervaring mee, ken die man ook niet, alleen dus van verhalen van mensen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:26

ik heb het van iemand gehoord die regelmatig dieren naar het slachthuis vervoert

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:28

Bah dat vind ik dan ook maar niks. Maar goed, het blijft altijd een moeilijke beslissing die je moet maken.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:53

maar ja als ze hersendood zijn dan merken ze er toch niets meer van....
maar je paard is dus niet ziek ofzo??gun m dan lekker ze oude dag!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:54

hersendood betekent volgens mij niet dat je niets meer voelt... Knipoog
maar goed dit gaat wel heel erg off topic... sorry mods!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:05

Overal... Kijk gewoon eens in de krant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:07

Bij hersendood is hij klinisch misschien nog niet dood, hij voelt verder niets meer en daar ging het even om.

Knap dat je zo realistisch over de toekomst van je paard nadenkt, dat zie je niet zo veel op bokt Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:05

Ik heb gehoord dat er in Oldenzaal ook eentje zit, maar je kunt misschien het beste gewoon mensen in je omgeving vragen naar hun ervaringen, en de DA want die horen vaak ook wel hoe alles verlopen is.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:54

Ik dacht dat er in de buurt van Kampen ook 1tje zit. Ik weet niet waar je op de veluwe woont? Misschien kun je eens zoeken in de telefoongids op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:20

Mijn paard is destijds naar beekbergen gebracht. Afspraak was dat ze als eerste geslacht zou worden in een schoon abatoir. Van de slager hoefde ze ook niet naar binnen, ze is buiten op de parkeerplaats, direct naast de vrachtwagen naar de eeuwige weilanden gebracht......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:08

Mijn paard is destijds naar beekbergen gebracht. Afspraak was dat ze als eerste geslacht zou worden in een schoon abatoir. Van de slager hoefde ze ook niet naar binnen, ze is buiten op de parkeerplaats, direct naast de vrachtwagen naar de eeuwige weilanden gebracht......

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:21

Zep schreef:
Bij hersendood is hij klinisch misschien nog niet dood, hij voelt verder niets meer en daar ging het even om.

Knap dat je zo realistisch over de toekomst van je paard nadenkt, dat zie je niet zo veel op bokt Knipoog

Dat wist ik niet... dacht dat hersendode mensen/dieren ook nog konden voelen... bedankt voor de toelichting.. Lachen

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:56

ik weet niet of je de hoefslag hebt, maar daar adverteren ze ook soms in

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:13

Ik denk dat je dierenarts vast wel een goed slachthuis weet, die krijgt er vast wel meer mee te maken.
In Schagen is het zo, dat als je van te voren een afspraak maakt, je kan zeggen dat je bv. 's middags als eerste aan de beurt wilt zijn. Dan is het helemaal schoongemaakt en stinkt het niet zo. Bij mijn eerste paard is het in de buurt van Utrecht gebeurd, die was met zware koliek naar Utrecht en is daar vandaan naar een noodslachter gegaan. Die slacht vast ook op afspraak, dat zou je bij Utrecht kunnen informeren. Ik ben er bij allebei niet bij geweest, de eerste was zo ziek, dat ze nergens meer erg in had, niet in haar omgeving, niet in mij en in Utrecht raadden ze het me ten zeerste af. Bij het andere paard is een hele goede kennis meegeweest, die zei zelf dat het beter was niet zelf mee te gaan en wilde het voor me doen. Dan weet je tenminste zeker dat ze er echt niet meer is.
Verder weet Desirée ( wat is haar boktnaam ook al weer?) ook een slachtplaats, dei heeft een paar jaar geleden haar 2-jarige weg moeten brengen. Dat is toen voor zover ze vertelde ook heel netjes gegaan.
Sterkte in elk geval!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:22

SmithsGirl schreef:

Iel.. krijgt er de rillingen van.. Gatver... Zelf zou ik muh paard liever willen laten inslapen