Stubben Maestoso

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bridgehill

Stubben Maestoso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:59

Ik ben toe aan een ander zadel en heb m'n oog laten vallen op een Stubben Maestoso(als die tenminste ook op het paard past). Kan iemand me vertellen hoe de zit en kniewrongen van dit zadel zijn? Ik kan nl. nergens een plaatje vinden waarop ik de dikte van de kniewrongen kan zien. En ik ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen die dit zadel hebben, om evt. te vergelijken met andere modellen, zoals de Avalon en Scandica. Bedankt vast!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:20

Die Maestoso zit als een huis. Ik heb het zadel gepast op mijn paard, maar helaas lag hij niet goed. Als hij past, doen!!!!
Ik heb nu een Sommer, die zit ook als een huis.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:30

Ik heb er vanmiddag een gekocht Lachen !

Ervaringen kan ik je nog niet werkelijk vertellen Knipoog . Ik heb net even op de site van Stübben gekeken en daar kan je idd niet goed zien hoe de kniewrongen zijn Scheve mond .
De kniewrongen liggen iig voor het grootste deel onder het zadelblad! Op het zadelblad zit nog wel een soort "kussentje" . (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen...)

Bij mijn merrie paste de Stübben Maestoso en de Kieffer Amazona country dressuur allebei perfekt OK dan! !
Ik persoonlijk zat in het Stübben zadel het beste.
Kwaliteit en uiterlijk van beide zadels zijn absoluut gelijkwaardig aan elkaar, waarbij bij de Kieffer de wrongen meer op het zadelblad liggen.

Het beste is om een zadelmaker bij je paard te laten komen, die een ruime keus heeft en natuurlijk de zadels mee heeft, die jouw voorkeur hebben Knipoog !
Gewoon uitproberen wat voor je paard én voor jouw het fijnste past/zit Lachen .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:38

Hij heeft een diepe zit, mooi kniewrong en het is een prachtig zadel.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:37

Bij ons op stal rijden er ook meerderen met dit zadel... Ikzelf heb de Stubben Scandica, de voorganger van de Maestoso. Die zit ook als een huis!

Bridgehill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 17:21

Bedankt voor jullie reacties! Ben nog wel benieuwd naar hoe de Maestoso is in verhouding tot bv. de Scandica. Welk zadel heeft de dikste kniewrongen, etc?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:18

Ze zijn er ook in 2kleur, bruin en zwart, moooooiii Bloos!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:59

Ik heb sinds vorig jaar augustus ook een Stubben Maestoso, echt een super zadel!! Voor een Stubben wel een diepe zit, maar het zit echt heerlijk!!