welke teugels?/welke handschoenen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie78

welke teugels?/welke handschoenen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:57

welke teugels vinden jullie fijn waarom ?
en welke handschoenen vinden jullie lekker en prettig zitten ?

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:58

ik heb gewoon van zulke goedkope handschoenen *nouja goedkoop* gehad toen ik nog reed , ik vond dit prettig , en teugels ja das ieder zn eigen smaak

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:10

Ik vind de gewonen leren teugels het fijnst die met die stukjes ertussen krijg je blaren van ! En handschoenen kun je het best stevige kopen door zo'n dunne ben je zo doorheen gerede.Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:14

Afbeelding

Passage handschoenen van kunstleder. Anders kan ik echt niet met handschoenen rijden Bloos

En gladde dressuurteugels of dressuurteugels met rubber erin verwerkt voor extra grib.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:14

Ik heb de teugels van kavlakade moet je zien als een springteugel leker met leer overtrokken zijn mooi stroef.
Verder heb ik Roeckl Light en Grip handschoenen,. Slijtvast, dun prettig te dragen en super pasvorm en erg slijtvast.
Kosten iets van 30 euro.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:23

Ik weet begod niet welk merk handschoenen ik heb. Maar op de sluiting staat een 'gouden' handje. Superfijne handschoenen.
Als teugels heb ik een soort rubbere teugels. Niet iedereen vind ze fijn, omdat ze nogal breed en dik zijn. Maar ik heb ook vrij grote handen, dus dat scheelt waarschijnlijk. Ik had eerst leren teugels, met aan de achterkant van dat anti-slip spul. Maar dat slijt er op een gegeven moment vanaf.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:33

die nieuwe handschoenen van mountian horse,, zitten heerlijk, daarbij maakt het niet uit welke teugels, mn handen krijgen absoluut geen blaren..
als ik zonder handschoenen rijd toch liever dress. andere teugels vind ik niet zo prettig..
vooral springteugels:het eventuele zweet gaat op het stof zitten (Zweet van het paard) en dat prikt enorm als ik bijv een schuurplek of wondje heb.. niet echt prettig

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:36

Ohw ja, en het nadeel van compleet leren teugels is: dat je ze in moet vetten, anders drogen ze uit. En da's niet fijn als je daarna weer gaat rijden. En als het regent, worden die altijd hartstikke glad.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:37

Ik heb leren teugels met zo'n rubber laagje aan de binnenkant, die zijn eigenlijk het fijnst als ze een beetje versleten zijn, maar uiteindelijk slijt het rubber door en dan is het weer tijd voor nieuwe.
Handschoenen heb ik altijd van leer met een nylon bovenkant van het merk RSL.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:17

Vonnie84 schreef:
Ik weet begod niet welk merk handschoenen ik heb. Maar op de sluiting staat een 'gouden' handje. Superfijne handschoenen.
Als teugels heb ik een soort rubbere teugels. Niet iedereen vind ze fijn, omdat ze nogal breed en dik zijn. Maar ik heb ook vrij grote handen, dus dat scheelt waarschijnlijk. Ik had eerst leren teugels, met aan de achterkant van dat anti-slip spul. Maar dat slijt er op een gegeven moment vanaf.

Dan heb je Roeckl handschoenen en die zijn inderdaad erg goed.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:39

Ik had eerst altijd die nep suede. Best fijn maar binnen een paard maanden kapot. Nu heb ik leren, ik weet niet van welk merk, maar ik ben er erg tevreden over. Ze geven inhet begin wel erg af maar ze slijten niet snel en je hebt veel grip op de teugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:13

Op dit moment geen handschoenen, moet nieuwe komen. En qua teugels heb ik gewone dressuurteugels en springteugels.

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:18

Gewoon van die kunstleren handschoenen, en leren teugels...
dat vind ik het lekkerst rijden!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:25

Ben erg enthousiast over de handschoenen van Roeckl. +:)+ Normaal gesproken de Light & Grip, maar met kouder weer dezelfde maar dan met microfleece aan de binnenzijde (niet te dik en toch warmer). Bij het rijden in de buitenbak bij erg koud weer kun je de "Windstopper" dragen, eveneens van Roeckl. Een fleece-achtige dunnen handschoen die kou buiten boudt, lekker lang: dus over je polsen.
Helaas is het wel zo dat bij het gebruik van stroeve teugels, handschoenen (maakt niet uit welk merk) sneller slijten: stroef op stroef.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:29

Ik heb handschoenen van Roeckl, net een nieuw paar gekocht, de oude zijn drie jaar oud en kunnen eigenlijk nog wel even mee, alleen een paar stiksels los (die doe ik nu aan om in de regen te rijden, dan blijven de nieuwe langer goed)
Mijn teugels zijn springteugels waarvan ik het rubber kan laten vervangen (komt op lange termijn goedkoper uit dan telkens volledig nieuwe teugels te kopen)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:45

Ik heb ook altijd Roeckl handschoenen, die zijn echt top! verder heb ik ook teugels van Kavalkade. Ze waren verschrikkelijk duur, iets van 70 euro. Maar het zijn militaryteugels (officieel). De stopjes zijn als het ware met leer overtrokken. Zer worden niet glad, ook niet als ze nat zijn, zijn lekker zacht en stroef.. En superteugels!! Ik heb voorheen altijd teugels met rubber gehad, maar dat rubber slijt en vind ik toch minder fijn rijden.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:50

rij altdij zonder handschoentjes want dat vind ik fijner....en met springteugels....

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:55

Ik zweer bij handschoenen van Roeckl Lachen
Teugels heb ik altijd stoffen springteugels (wel wat duurdere want die zijn wel soepel) Ik rijd absoluut niet graag met handschoenen en rubbere teugels, ik vind dat ik dan teveel in mn handen heb

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:31

ik heb anti-slip springteugels en ik heb gewoon die handschoentjes van haary's Horse. zwarte van 12.50 ofzow

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:51

Roeckl Light n Grip en gewoon ledere teugels. Dan slijten de handschoenen ook niet zo heel hard.

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:15

Geen handschoentjes Haha!
kan ik dus echt niet mee rijden, net alsof ik geen gevoel meer heb!

En teugels van die met elastiek erin geweven, VOORAL geen echte gladde dressuurteugels want die glibberen door mijn zweethandjes heen Tong uitsteken

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:31

Unity schreef:
Roeckl Light n Grip en gewoon ledere teugels. Dan slijten de handschoenen ook niet zo heel hard.

Idd.. springteugels vind k ook wel prima rijden Lachen

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:35

Unity schreef:
Roeckl Light n Grip

Amen! Fijnere handschoenen bestaan er niet!

Teugels... euh, het liefst Passier springteugels. Die zijn zooooooooooo fijn! Die van Stubben zijn ook heel erg okee.
Aan mijn mes&vork heb ik gewone leren teugels van Passier hangen, die zijn lekker soepel en glijden niet zo heel erg. Ik heb een hekel aan leren teugels!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:15

Roeckl Light n Grip en springteugels

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:21

in de winter handschoentjes van de zeeman ... gewoon even dragen en dan zitte ze perfect .... en in de zomer van de decatlon .. slijten snel (binnen 3 maanden al slijt sporen)maar heerlijk en goedkoop om mee te rijden ...