Rijbroek kapot door laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Rijbroek kapot door laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:27

He

Ik heb twee weken geleden een nieuwe rijbroek gekocht (Eurostar Klara) en nu is ie al kapot van mijn laarzen. Ik ben terug naar de winkel geweest, en daar zeggen ze dat het van het klitteband van mijn mountain horse laarzen komt. Het schijnt dat dat vaker gebeurt bij de Klara (waarom ze dat niet zeggen als ik hem koop, ik heb het toen nog over die laarzen gehad, maar goed). Nu is mijn vraag, heeft iemand anders dat ook wel eens gehad? En heb je toen geld terug gekregen? Die van mij wordt nu opgestuurd, en dan worden de pluizen en halen eraf gehaal, en dan krijg ik hem terug. ik ben er niet blij mee, want dan is ie binnen de kortste keren helmaal door. Maar ja, alle reacties zijn welkom!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:03

Eurostar heeft een aantal hele slechte broeken in de serie van klare geleverd. Die pluisten allemaal en gingen sneller kapot.
Eurostar heeft de meeste broeken terug genomen en die al in omloop waren en waar mensen over kwamen klagen allemaal vergoed.
Teruggaan dus naar de winkel en eisen dat die broek vervangen wordt.
Als hij terug gaat naar Eurostar wordt hij vergoed. Zeg maar dat je dit van een bevriende ruitersportzaak hebt gehoord uit Duitsland.
En die winkel was zeker Divoza of niet of in ieder geval in de keten van Divoza.
En dat het van die laarsen komt, die stof is gewoon zo. Alleen moet je er wel zoor zorgen dat je klitteband goed

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:06

Ja dat heb ik ook met me broek (EUROSTAR SPRINT) die ik sinds april ofzo heb... Heb hm weinig aan, haha slijt eerst beetje me oude rijbroeke af maar soms heb ik hem aan duz.. maar kga wel terug volgende week!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:09

Coentjuh schreef:
Ja dat heb ik ook met me broek (EUROSTAR SPRINT) die ik sinds april ofzo heb... Heb hm weinig aan, haha slijt eerst beetje me oude rijbroeke af maar soms heb ik hem aan duz.. maar kga wel terug volgende week!

Knipoog De Eurostar sprint is een erg dunne stof, dan kun je beter de bravour nemen die stof is beteren dikker. Of die sprint sneller slijt is me niets van bekend. Maar goed terug gaan kun je altijd.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:12

Eurostar Sprint, Yes I know, maar wel een van de weinige rijbroeken die een beetje normaal geprijst is (pff de sprint eigenlijk nog niet hoor!) maar die ze bij ons 'flut paardenwinkeltje hebben'... pff erg duur..

Heb pas bij Divoza de Eurostar Sarah besteld, maar die heb ik nog niet zo lang hahah dus nog geen kapotte rijbroek.. die was ook aardig duur dus zal hopelijk nog lang meegaan, aangezien ik hem 2 maten te groot heb gekocht Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:16

Op marktplaats staan heel vaak nieuwe broeken op voor best wel redelijke prijsen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 08:03

Probleem met rijbroeken is vaak dat je echt moet passen, neit elk model heeft exact dezelfde maat. Van een aantal modellen weet ik wat ik moet hebben en dan zou via marktplaats kopen een optie zijn.

HH heeft goedkope rijbroeken (30 euro) en die zijn waar voor het geld. Voor de niet al te fanatieke en intensief rijdende ruiter het proberen waard.

Verder is de Horkabroek van rond de 50 euro een prima broek, wel dunne stof, maar gaat toch lang mee. Te koud in de winter.

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met Horka, ook daar zittenvan die enorm pluizende flutdingen tussen. Horka doet niet aan omruilen voor een andere broek, maar ze halen gewoon de pluizen er weer af met een scheermesje. Het resultaat is dat je na een week weer kunt beginnen.

Ik heb dus ook nog problemen gehad met de verkopende winkel van die horka broek. Daar werd mij verweten dat het van eht zadel kwam omdat het bij de knien, kruis en de kont was. Nou, een stubben zadel zeker? Toen kwam het omdat ik stropakken tilde. Ik heb direct voorgedaan dat ik toch echt geen stropakken tussen m'n benen til in m'n kruis.
Pas na duidelijk gemaakt te hebben dat de verwachte levensduur van een broek langer is dan 2 weken werd de b roek teruggestuurd.

succes met teruggaan, niet alles accepteren

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:28

Dat klinkt niet best over Eurostar zeg! Ik had zelf een nieuwe eurostar karin gekocht en na 1 (!!) uur rijden begon die broek te pluisen. Direct terug gebracht naar de winkel, de broek is verstuurd naar eurostar en ik wacht nu al een week of 4 op bericht...
Kafue, weet je toevallig hoe lang het duurde bij eurostar met de klara broeken?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 10:19

Ik hoop dan maar dat ik een nieuwe krijg zeg. Bij de winkel zeiden ze dat de pluizen eraf gehaald zouden worden. Maar ja, ik wacht het af, bedankt voor de reacties!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:16

Hahaha... ja, met Horka heb ik precies dezelfde ervaring: het komt van je zweep, je laarzen of van het stropakken tillen... ze hebben daar zeker een standaardbrief van Verward
De Eurostar Klara staat er inderdaad bekend om te gaan pluizen op plekken waar meer wrijving ontstaat. Best wel jammer, want het zijn populaire broeken (prijs/model/kwaliteit). Het blijft bij de meeste merken toch bij het "pluizen afscheren" en even stomen, zodat je na een paar weken een broek terugkrijgt die er als nieuw uitziet... totdat je er weer mee gaat rijden en de pluizen als herfstpaddestoelen uit de stof omhoog schieten Huilen
Kies voor een broek met meer kwaliteit. Heb je die ergenissen ook niet.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:24

ik heb 3 eurostars: laag model, steekzakken, bandplooi (weet de naam niet precies: Klara?!) En deze zijn, na een half jaar, nog in goede conditie. Wel zijn ze in de "knie-oksels" gaan pluizen vanwege mijn leren rijlaarzen. Hetgeen ik wel snappen kan eigenlijk. Maar verder zijn het heerlijke broeken!!! En ze zijn goedkoper!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:22

Alle eurostarbroeken van de 450 stof pluizen zo volgens mij, ik heb 2 klara's en een karin van die stof en ze pluizen allemaal. De karin is teruggestuurd naar eurostar, kreeg ik na drie weken terug, pluisvrij en pluist nu weer... voor mij geen eurostars meer iig.

De karin was zo'n 85 euro, misschien voor een rijbroek niet duur, maar ik verwacht wel een beetje kwaliteit voor die prijs!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:25

Lachen Nou ik koop meestal de broeken van rond de 100 euro, of die merkbroeken die op marktplaats staan. Meestal staat het model de bij en dan ga ik in de winkel passen en dan vraag ik bij de verkoper de taillewijdte op en de beeenlengte en met hoge broeken de afstand van midden kruis totaan onderzijde boord en hoe breed de boord is. Dat doe ik wel vaker zo en nooit problemen mee gehad. Dan heb je vaak een merkbroek voor de helft van het geld. Ik rijd zelf altijd twee jaar intensief met de broeken dan gaan ze bij mij ook wel kapot.
Verder hoef je in de winkel natuurlijk niet alles te pikken, een rijbroek mag slijtage vertonen maar niet binnen twee weken natuurlijk.
Meestal krijgen die zaken ze gewoon vergoed als ze ze terugsturen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:27

Misser schreef:
Alle eurostarbroeken van de 450 stof pluizen zo volgens mij, ik heb 2 klara's en een karin van die stof en ze pluizen allemaal. De karin is teruggestuurd naar eurostar, kreeg ik na drie weken terug, pluisvrij en pluist nu weer... voor mij geen eurostars meer iig.

De karin was zo'n 85 euro, misschien voor een rijbroek niet duur, maar ik verwacht wel een beetje kwaliteit voor die prijs!

Knipoog Dat ligt overigens wel alleen aan dat model stof, dat blijnft ook al een beetje aan je vingers haken als je een haakje aan je nagel hebt heb je zo een haal. Verder is eurostar goed. Heb zelf bijna altijd eurostar en nooit hinder van. Meestal overigens wel de iets duurderen broeken. Hele aanschaf in een keer maar gaan bij mij en ik gebruik ze heel erg intensief zeker twee jaar mee.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:41

Coentjuh schreef:

Ik heb een eurostar sprint sinds september 2000 en hij is nog goed. Begint nu een beetje te pluizen, maar dat mag wel na 4 jaar. Ik heb ook een eurostar Finale van ongeveer 2 jaar oud. Die was wat duurder, maar daar is nog niets mee aan de hand, terwijl ze in de winkel toch hadden gezegd dat ik uitmesten moet vermijden (doe dat 3 keer per week).

Ik ben dus juist wel te spreken over Eurostar.

Maar als die Klara een slechte serie is kan je volgens mij wel je geld terugkrijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:46

Laat ik nu precies met hetzelfde zitten, broek is 3 weken oud en verdikkie nu al aan het pluizen! Ik ga zo bellen met de ruitersportwinkel: mjl

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:06

Tja, lastig die rijbroeken die pluizen. Ikzelf rijd altijd met rijbroeken van mountainhorse. Deze zijn van deels katoen, koel in de zomer, warm in de winter. Dus die kan ik jullie van harte aanraden als je de mogelijkheid krijgt de broek voor een ander om te ruilen. Wel heb ik eenmaal gehad dat de stretch richting niet goed was, dus niet naar beneden maar in de breedte, toen heeft de ruitersportwinkel een nieuwe voor mij besteld.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:22

Dat is normaal voor eurostar broeken van de 450 stof... Dus ook voor de klarissa, ik heb 2 klara's en een karin en die pluizen ook alle 3. Je kan ermee teruggaan, maar waarschijnlijk halen ze alleen de pluisjes eraf en die zijn zo weer terug. Of het moet echt heel erg zijn, ze hebben bij mij een broek terug gestuurd naar eurostar, maar het enige wat ze daar deden is de pluisjes eraf halen. Ik hoef voorlopig ook geen eurostars meer, dan maar iets meer betalen.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:03

Ik heb nu eindelijk bericht gehad, wat ik begrepen heb wordt de 450 eruit gehaald en komt er een nieuwe stof. Ik heb een nieuwe broek mogen uitzoeken van eurostar. Maar er wordt niet door iedere ruitersportzaak goed gehandeld in mijn ogen.
Bewaar de bonnetjes van de broeken goed, deze moeten nl. 2 jaar meegaan. Is dit niet het geval dan moet de winkel de broek vergoeden voor de resterende levensduur (dus als de broek na 1,5 jaar niet meer voldoet, kan je 25% van het geld terugkrijgen). Aldus de Consumentenbond. Tevens werd mij door de Consumentenbond verteld dat je een overeenkomst hebt met de winkel en niet met eurostar, dus je moet je gelijk halen bij de winkel. De winkel mag zich dus ook niet achter de fabrikant verschuilen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:35

Dan heb je nog geluk ook, ik heb een Eurostar Karla dus niet de klara. Volgens mij precies de zelfde stof. Ik heb ook mountain horse laarzen en bij mij begon de broek in de knieholtes te pluizen. Ik kreeg te horen dat de broek verkeerd gewassen was Verward Terwijl, het na 1 keer rijden al zo aan het pluizen was. Ik vind het weg gegooit geld deze broek. Geen slecht plan dat ze die stof eruit halen. De meeste ruitersportzaken, kennen geen goede service meer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:36

Misser schreef:
Dat is normaal voor eurostar broeken van de 450 stof... Dus ook voor de klarissa, ik heb 2 klara's en een karin en die pluizen ook alle 3. Je kan ermee teruggaan, maar waarschijnlijk halen ze alleen de pluisjes eraf en die zijn zo weer terug. Of het moet echt heel erg zijn, ze hebben bij mij een broek terug gestuurd naar eurostar, maar het enige wat ze daar deden is de pluisjes eraf halen. Ik hoef voorlopig ook geen eurostars meer, dan maar iets meer betalen.

Maar die Eurostar broeken zijn ook niet goedkoop, zeker niet als ze zo snel lelijk worden Wat voor broeken heb je nu dan en bevallen die wel beter?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:03

heb ik ook die broek en die pluist heel erg boven aan tusse me boven bene en bij em laarzen.. :| hij was duur zat

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:11

Dubbelpost.

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:23

als je de zoek machine gebruikt kan je hier ook een ander topic over vinden die ik een tijd terug eens een keer heb geplaatst die van mij is teruggestuurd en heb een nieuwe mogfen uitzoeken

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:28

Ik heb 2 rijbroeken van eurostar.

Over 1 ben ik heel te vreden niks mis mee!!
over de andere ben ik zeker niet te vreden!!Hij pluist ( ook boven mijn laars) en er komen snel haken in , de lusjes waar je je riem door haan kan doen zijn allemaal kapot (terwijl ik niet eens is een riem draag!!!)

Ik heb trouwens ook MH en volgensmij ligt dat echt niet aan die laars hoor!