help, vervelend veulen in aantocht!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debsey

help, vervelend veulen in aantocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 21:37

hey hallo, ik heb afgelopen weekend mijn oh zo lieve Extreme duivel veulen opgehaald,
ze staat nu in een weide met drie andere veulens en 4 volwassen paarden
ik kreeg van te voren wel te horen van de vorige eigenaar dat ze soms wel een echte bitch kon zijn. ze heeft haar vorige verzorger een blauw oog geslagen met haar hoofd omdat ze wou spelen en een trap in de buik verkocht.
nu staat ze dus hier en mevrouw is altijd heel erg verwend geweest met fruithapjes en muslie maaltijden en die krijgt ze hier gewoon niet, ze eist alle aandacht voor haar eigen en als ze haar zin niet krijgt, schopt en trapt ze je gewoon,
ze staat dus bij mijn tante en die wou vanmiddag even gaan rijden in de we, ze staat aan de andere helft van het weiland, en ze heeft het hele hekwerk afgebroken!! en mijn tante een dikke trap verkocht,
wat kun je hier het beste mee doen???
we zijn nu bezig om een soort plan te maken met de richtingslijn van emiel voest, maar tips zijjn heel erg graag welkom
Laatst bijgewerkt door Debsey op 15-10-04 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:52

Heel consequent zijn. Goed gedrag belonen en slecht gedrag straffen en niet door te gaan slaan enzo, maar gewoon met een boze stem wegsturen en niet eerder weer bij je laten voor jij dat wil. Jij moet altijd het initiatief blijven nemen en absoluut niet hij. Succes ermee!

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:38

Een soort plan met als richtlijn Emiel Voest klinkt mij wat te onervaren in de oren. Zo'n veulen vraagt om een professionele aanpak waarbij de manier van Emiel inderdaad heel goed kan werken.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:43

nee mijn tante weet alles van hem en zijn methode af, ze gaat nu een plan opzetten met daarin de spellen en dingen die we kunnen doen,, ik heb er zelf geen ervaring mee en zij wel dus zij gaat ook met het veulen aan het werk