Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Antheman schreef:Het eerste wat in me opkwam was de aanmaak van wintervacht. Dat gaat nu eenmaal beter bij de een dan bij de ander.
Maar een zadel wat niet goed ligt, lijkt me niet prettig. Het zou kunnen zijn dat je paard qua bespiering er nu anders uitziet en dus pijn heeft van het niet lekker liggende zadel. Mijn Haffie heb ik zijn op maat gemaakte zadel 2 maten moeten verbreden!! Ik was zo intensief bezig, dat hij er echt uitgegroeid was. Dus zich niet lekker voelen kan ook best daarmee te maken hebben.
Verandering van voer kan inderdaad dingen doen met een paard...
Goed kijken en zelf proberen na te gaan wat er is veranderd!
Succes!
Elskevree schreef:Het klinkt alsof hij in iderdaad niet goed in zijn vel zit. Ik vraag me alleen af of zo'n verandering in het gedrag zo heftig kan zijn vanwege het aanmaken van de wintervacht? Heeft hij er in de afgelopen 5 jaar vaker last van gehad?
ellepel schreef:lijkt me dat als hij ineens reageerd op zijn buik, dat ie dan wel eens een koliek kan gaan krijgen....
en het ineens zoveel zweten kan er ook op duiden.
houd hem maar goed in de gaten
Antheman schreef:Lekker vertroetelen, extra poetsbeurt, mee uit wandelen nemen. Effe geen eisen stellen en je paard vertellen dat ie geweldig is! Moet je opletten wat er gebeurd!

licorne schreef:Je voelde je POEDERSUIKER? Hoe doe je dat....???? Wat fijn dat 't weer over is. Je bent de eerste niet wiens paard ontzettend sterk op je gemoedstoestand reageert. Misschien probeerde hij je duidelijk te maken dat ie poedersuiker niet lekker vind
Sommige paarden hebben ook last van de seizoenswisselingen.
De boer waar mijn pony Fabiola staat, heeft een enorm 17-jarig paard. Die heeft ieder voorjaar en ieder najaar even een dip. Met 't komen en 't gaan van 't blad, zegt de boer altijd. Maakt niet uit wat je dan doet, of je hem vol met vitaminen stopt, of je hem met rust laat of juist niet. Hij is extreem sloom, ongeinteresseerd en een beetje triest-depressief. En na een week of twee is het weer over..... Heel vaag, heeft ie elk jaar 2x.
Bij de stal waar ik werk hadden ze vorige week collectief het tegenovergestelde en viel er met de hele toko (13 paarden momenteel) absoluut helemaal niks te beginnen, helemaal overactief, allemaal stuiterballen. Was ook na een paar dagen weer over, en wat 't was? We weten het nog steeds niet....
Groetjes
Yvonne