Paard gekocht....maar later laten keuren....hoe ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cojo79

Paard gekocht....maar later laten keuren....hoe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 11:01

Hallo,

Gisteren hebben mensen mijn paard gekocht.
Ik heb haar er naar toe gebracht en ze hebben haar bekeken en uit geprobeert.

Alles beviel heel erg goed en ze waren er heel erg blij mee.

Nu is ze klinisch gekeurd geweest en helemaal verzekerd bij fairmount.

Nu willen ze vandaag........een dag naar de koop het paard klinisch en röntgelogisch laten keuren.

Ik geloof niet dat er iets niet goed zal zijn want eigenlijk heeft ze nog nooit echt iets gehad.

Maar stel voor de dierenarts vind toch iets wat niet in orde blijkt te zijn hoe gaat het dan verder??

Moet ik het paard terug nemen of moeten hun contact opnemen met de verzekering van het paard?
Ik vind dit altijd hele vervelende situaties maar ben toch liever een beetje op de hoogte.

Mecie heeft trouwens een onwijs goed tehuis gevonden!! Haha! Haha!
Ben daar echt heel erg blij om!! *LOL* *LOL*
Ik had me het niet beter voor haar kunnen wensen!! OK dan!

Groetjes: Corina

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:05

Ik denk omdat de kopers haar hebben gekocht ze haar niet terug kunnen brengen. Tenzij er een afspraak is gemaakt dat als ze afgekeurd wordt, of binnen een proeftijd dat ze terug kan.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 11:06

Nee die afspraken zijn niet gemaakt!!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:08

Dan kunnen ze hem ook niet terug brengen denk ik. Ik heb mijn paard voor de koop laten keuren: hij is goedgekeurd en meteen gebracht, werd hij af gekeurd dan was er niks aan de hand dan bleef hij daar.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:18

Jawel dan kunnen ze hem wel terug brengen.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar las het laatst zijn vast wel andere bokkers die je daar precies over kunnen informeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:22

volgens mij kunnen ze hem dan ook terugbrengen.
toen onze kwpn'er werd verkocht zat er een keuringsrapport bij van de DA. de mensen hebben haar meegenomen en bij hun thuis is ze ook nog eens gekeurd, hieruit bleek dat het paard 3 maanden stil moest staan (op rust), dit was overigens wel verteld. de dag erna belde ze op om haar terug te komen brengen Haha!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:31

Ze kunnen haar wel terugbrengen als er iets niet goed is. Zelfs, als er een verborgen gebrek is, na 6 maand nog. ik zou haar gewoon laten keuren op hun kosten. Dus goed is betalen en niet goed ook. Dan zit jij niet ook nog eens met de keuringskosten. Wel een beetje raar trouwens dat ze na aankoop nog gaan keuren. Lijkt me dan eigenlijk ook hun risico als het dan niet goed blijkt te zijn.(de kosten van keuren dan) In vervolg zou je eigenlijk betere afspraken moeten maken!!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 11:41

We hebben geen afspraken gemaakt hierover.

Belangrijk was dat het paard verzekerd was!!
En dat is ze ook!!

Ik heb het geld gekregen voor het paard en hun de papieren.

Ze wilden het paard nog verder laten keuren want ze wilden het waarschijnlijk uit gebreider laten verzekeren.

Ik weet gewoon dat mijn paard gezond is en geen gebreken heeft.............maar ja binnen in kijken kan ik helaas niet!!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:27

volgens mij als je geen afspraken erover maakt, dan kunnen ze hem ook niet terugbrengen, klinkt ook wel logisch dacht ik

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:33

Als het een verborgen gebrek is, kunnen ze het paard terugbrengen. Maar je moet er even goede afspraken met de nieuwe eigenaar over maken. anders loopt het straks flink mis.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:27

Tulandro schreef:
Als het een verborgen gebrek is, kunnen ze het paard terugbrengen. Maar je moet er even goede afspraken met de nieuwe eigenaar over maken. anders loopt het straks flink mis.

Valt bijvoorbeeld een 3tje op het straalbeen onder een verborgen gebrek?

Dat had Corina nooit kunnen weten.

Als er verder geen afspraken zijn gemaakt, en ze het geld hebben betaald lijkt het mij niet zo gemakkelijk het paard na een achteraf keuring nog terug te brengen. Zoiets doe je voor aankoop.
Vind het daarom ook nogal frapant hem na aankoop te keuren Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:29

geen idee hoe het nu zit met terug brengen
Maar idd, keuren doe je toch voor je een paard koopt?
Rare mensen

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 13:34

Nou dat vond ik dus ook erg vreemd!!
Ze wilden alleen weten of het paard verzekerd was en verder gezond.

Ja voor mij is ze gezond .....nooit geen problemen ergens mee gehad.
En ze is inderdaad verzekerd.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:42

Ik denk eigenlijk niet dat ze het recht hebben om hem terug te brengen. Ze hebben immers met hun volle verstand (neem ik aan Haha! ) jouw paard gekocht zonder hem rontgenologisch te keuren. Jij hebt hiervoor wel toestemming gegeven (althans, neem ik ook aan). Er zijn geen afspraken gemaakt over wat te doen als hij op de foto's wel of niet goed is, want dit was helemaal niet aan de orde. Ze hebben hem gekocht na een klinische keuring, dat is lijkt mij dan op hun risico. Mocht hij nou niet goed zijn op de foto's denk ik dat ze dat niet als een verborgen gebrek op jou aan kunnen rekenen, jij hebt hun immers de kans gegeven foto's te laten maken vóór de koop. Heet dit niet iets van 'nalatigheid van de koper'? En het is toch ook zo dat de bewijslast bij hun ligt, zij moeten bewijzen dat jij van dat verborgen gebrek af wist. En jij hebt ook geen rontgenogen, dus jij had ook niet kunnen weten dat er iets fout zou zitten, mits er foto's gemaakt waren.

Maar goed, dit is mijn redenatie, ben geen prof dus zou niet weten of het klopt, maar het lijkt me wel logisch

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:45

Moeilijk..

Ik heb al eens een paard gekocht op voorwaarde dat hij goed zou zijn.
Handelaar wilde graag dat ik hem mee nam voor de ruimte maar er was geen plek bij de kliniek, dus heeft hij 3 weken bij mij gestaan.
Hij had dus iid een 3 op het straalbeen, maar wel goedgekeurd. Alleen vond ik dat een te groot risico, dus heb ik hem toch nog terug gebracht.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:34

essie79 schreef:
Moeilijk..

Ik heb al eens een paard gekocht op voorwaarde dat hij goed zou zijn.
Handelaar wilde graag dat ik hem mee nam voor de ruimte maar er was geen plek bij de kliniek, dus heeft hij 3 weken bij mij gestaan.
Hij had dus iid een 3 op het straalbeen, maar wel goedgekeurd. Alleen vond ik dat een te groot risico, dus heb ik hem toch nog terug gebracht.

Ik voelde het aankomen, zie je wel Schijnheilig Haha!:D

Nee, maar jij had de afspraak gemaakt, jij had het paard nog niet gekocht, er was nog geen geld betaald.