Ik heb ff een vraagje, ik heb sinds eergisteren een tinker maar aangezien hij erg rond is en "geen" schoft heeft schuift het zadel vaak met rijden een beetje van links naar rechts. Zadel past prima alleen schuift het makkelijk. Hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen? Is er een soort tuigje voor wat het schuiven voorkomt?
Amadeo
Geplaatst: 15-10-04 10:45
schijnbaar past het niet prima...... het ligt eraan hoe erg het schuift, je kan er altijd een voorgevormde zadelonderlegger onder leggen. Moet je gaan uitproberen waarmee je zadel het beste blijft liggen! Succes!
Marchador
Geplaatst: 15-10-04 10:52
heb je tussen het rijden door nog eens geprobeerd aan te singelen? dit wil ook nog wel werken, ik heb dit ook erg met het zadel wat ik nu op het moment even heb, bij het aansingelen houd ze ongelooflijk haar buik uit en kan ik dus niet helemaal aansingelen, tussendoor singel ik altijd nog aan en dan schuift het zadel ook niet meer.
wat Amadeo zegt kan ook kloppen, misschien past het zadel wel niet helemaal
succes!
4leafclover
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 10:56
Natuurlijk moet het zadel zich ook nog goed gaan zetten. Maar het is idd vooral in het begin, met opstappen en daarna. Na dat het is aangesingelt schuift het niet meer zo heel erg. Maar er moet wel stteeds iemand gaan hangen met opstappen, anders lig ik eronder
Amadeo
Geplaatst: 15-10-04 11:05
o, maar de kans is heel groot dat dat wel weer overgaat als het zadel een betere vorm krijgt.... nog ff volhouden, hihi1
Marchador
Geplaatst: 15-10-04 11:07
ik snap het nu ik denk inderdaad ook dat het zadel wel goed komt te liggen, ik had het in het begin met mijn eigen zadel ook toen ik die net nieuw had, moest er ook telkens iemand hangen
4leafclover
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 11:10
Gisteren ging ik voor het eerst rijden, lag ik er al bijna naast alleen van het opstappen bij de stal waar ik hem gekocht had zeiden ze ook al dat het zeker een maand duurt voordat het zadel zich gezet heeft aan het paard. Nu nog iemand zien te chartelen die een maand mee wil gaan
Freggel
Geplaatst: 15-10-04 11:11
En als er niemand is om te hangen pak je een krukje oid .
4leafclover
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 11:13
Freggel schreef:
En als er niemand is om te hangen pak je een krukje oid .
Als het paard dan ook blijft staan . Is wel een goed idee dan komt er maar even gewicht aan een kant van het zadel en kan het niet ver schuiven. bedankt voor de tip