Garantie op ritsen van Mountain Horse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabineG

Garantie op ritsen van Mountain Horse??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 09:39

Ik heb mijn laarzen nog geen jaar en zag gister dan de riten beide kapot gaan. Weet iemand of dit onder de garantie valt?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:43

Ik heb mijn mountain horse laarzen terug gebracht omdat er een lipje van de rits afwas en toen is er een geheel nieuwe rits in gezet. Ik zou het gewoon proberen.

SoloJune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:49

Ha bij jullie ook al >???
Ik hoor er veel mensen over
De ruitersportzaak waar ik ze gehaald heeft zei dat ik het bonnetje
op moest zoeken, want dan stuurde ze ze terug naar de fabrikant en werden ze gratis gemaakt. Een vriendin van mij heeft zelfs nieuwe gekregen Pling

Alleen jammer voor mij dat ik het bonnentje niet meer had
Maar een normale schoenmaker kan ze ook maken voor een redelijke prijs hoor Schijnheilig

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:31

Inderdaad, ik had mijn bonnetje nog en heb ook nieuwe laarzen gekregen.
In principe heb je geen garantie op de ritsen maar je moet het altijd proberen.
Het is nu de 2e paar dat ik heb en ze zitten zo lekker, bij een normale schoenmaker is het ook wel te doen, zolang je niet meer dan 12.50 hoeft te betalen word je niet opgelicht

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:32

Ik heb het ook gehad en ben er gewoon mee terug gegaan naar de ruitersportzaak en ze hebben in beide laarzen nieuwe ritsen gezet nu is het probleem over.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 11:02

ik heb gebeld met de winkel waar ik ze heb gekocht... Ze worden terug gestuurd... en ik hoef het bonnetje niet op te gaan zoeken,, gelukkig want die ligt denk ik al ergens op een vuilnisberg.... maar ik heb gepint toen dus kan altijd mijn giroafschrift meenemen.....

Ben ze helaas wel twee weken kwijt.... dat wordt weer wennen aan chaps....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:04

Goede tip! Ga gelijk terug naar de winkel want ook ik heb kapotte ritsen...

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:51

Ik kon ze zo zonder bonnetje terugbrengen en kreeg ze 3 weken later terug met gloednieuwe ritsen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:29

Ik heb mijn mountain horse laarzen bij Divoza gekocht.
Bij mij waren, na 7 maand beide ritsen kapot. Ben ik terug gegaan, werd er idd gezegd dat er geen garantie op ritsen zat. Ben daar behoorlijk pissig om geworden, ook omdat binnen een maand na aankoop de klitteband sluiting er al af lag. Ze hebben toen de laarzen opgestuurd, naar de fabriek en zeiden we wachten af wat de fabrikant doet. Die heeft dus nieuwe ritsen er in gezet en een nieuw lipje met klitteband erop gezet.
Kosteloos, wat ook meer dan terecht is voor zulke dure laarzen. Maar Divoza had het dus niet gedaan
Niet echt klantenservice Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:32

ik vind de service van MH erg goed!

heb het al met jodhpurs + laarzen ervaren, als er iets stuk is, sturen ze het gewoon op en het wordt gratis gerepareerd!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:46

smurf schreef:
ik vind de service van MH erg goed!

heb het al met jodhpurs + laarzen ervaren, als er iets stuk is, sturen ze het gewoon op en het wordt gratis gerepareerd!

Ik wil dan ook even een goed woordje doen voor Kyra K., mijn winterjas liet de stiksels los van het ritsje van de binnenzak. Ik na de winter er melding van gedaan bij de ruitersportwinkel, die zei dat ze contact op zouden nemen met de leverancier van Kyra K. Vervolgens heb ik de jas gewassen en ingeleverd en ipv dat alleen de rits gerepareerd werd (naad was los, rits was gewoon heel) heb ik een geheel nieuwe jas terug gekregen.

Van Mountain Horse kreeg ik overigens niet alleen een nieuwe rits, maar ook een cap en een brief met excuses dat het lipje niet had mogen begeven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:54

KyraK .... zoveel euro's heb ik helaas niet Verdrietig

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:08

Ik heb hele fijne stal/rijschoenen van Mountain Horse, vorig jaar gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriendje, maar ze zijn nog geen jaar oud en de rits van eentje is ook stuk. Verdrietig

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:25

smurf schreef:
KyraK .... zoveel euro's heb ik helaas niet Verdrietig

Nu niet gelijk denken dat KyraK zo heel duur is. Ook onder de 100,= hebben ze hele leuke jassen. De kwaliteit moet betaalt worden en is zeker waar voor z'n geld. Met een gemiddelde KyraK jas, doe je vele jaren... hahaha... je ziet ze niet voor niets zo veel op concoursen rondloopen.

Wat betreft MH: de ritsen van de laarzen zijn inderdaad een tijdje erg slecht geweest. Laarzen met ritsen trouwens altijd liggend of met een laarzenspanner erin opbergen. De service is altijd uitstekend, nieuwe ritsen zijn geen enkel probleem. Uiteraard kun je na langere tijd er wel van uit gaan dat de ritsen gaan slijten.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:56

het valt op dat er wel vaak ritsen kapot gaan van die mh laarzen.
die van pim zijn nu 1 jaar oud, en hetzelfde probleem.
wij gaan er mee naar de plaatstelijke schoenmaker (is ook een vriend van ons) om er nieuwe ritsen in te laten zetten.
op dit monent hebben wij hier iets meer vertrouwen in en we hebben ze niet in de buurt gekocht dus de benzine is duurder als de schoenmaker.

wel typisch dat ze er niets aan verbeteren bij mh, of is er inmiddels al een verbetered model uit ?
pim heeft trouwens de high-rider, niet het sportive model.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:36

heeft hier ook iemand de laarzen bij piaffruitersport besteld? hoe zit het daar met de garantie? en terugstuern enz. ik wou ze daar bestellen, maar ze zitten niet naast de deur als er wat is

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:55

Zorg wel dat je je laarzen netjes poetst, dat helpt met het vervangen en nieuwe geven van de laarzen.
Ik had mijn stalschoenen terug laten sturen omdat het elastiek al ging knappen. De eerste keer deden ze heel moeilijk en branden ze het elastiek weer bij elkaar. De winkel waar ik het gekocht had was het er niet mee eens en heeft ze nog eens terug gestuurd met bon en dit keer super gepoetst en gisteren kreeg ik te horen dat ik nieuwe krijg. Deze zijn volgende week binnen. Waar het poetsen van je stalschoenen niet allemaal goed is. Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:12

Ik weet dat een vriendin van mij ook mountainhorse laarzen heeft en die heeft al geloof ik 2 x een paar nieuwe ritsen erin laten zetten vanuit de fabriek (zij had dus wel garantie )

Ikzelf hou het maar bij Ariatschoenen, vind ik persoonlijk van een betere kwaliteit Heb 2 jaar gelopen op mijn Ariats die ik had gekregen voor mijn verjaardag van mijn ex-vriendje en nu zijn ze pas aan vervanging toe Haha! Ik had de keus tussen moutainhorse stalschoenen of de nieuwe Ariatschoenen en ben toch weer voor de laatste gevallen (en lekker dat ze lopen!)

Als ik jouw was zou ik gewoon met die laarzen terug gaan naar de winkel waar je ze vandaan hebt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:22

bij mij is er ook een rits kepot gegaan en ik heb ze terug gebracht naar de winkel. die heeft ze opgestuurd naar MH en die heeft er een nieuwe rits in gezet. al met al was ik wel een maand verder voordat ik ze terug had Boos! had ze toen mss 2 maanden.. Verdrietig
service is opzich best goed dat ze ze maken, maar het komt zo vaak voor en had er wel meer van verwacht..