stalgeld betaald door bedrijf (sponsoring)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

omarc

stalgeld betaald door bedrijf (sponsoring)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 09:31

Hoe los je dit op.
Paard staat nu op officiele pensionstal (250 euro), krijg rekening welke betaald wordt door bedrijf. Hierdoor is de belasting aftrekbaar en wordt een deel door de fiscus betaal. (uiteindelijk betaald het bedrijf dus eigenlijk 150 euro)

Nu kan ik het paard ergens anders stallen, maar waarschijnlijk zwart, kosten 150 euro (100 euro goedkoper dus). Maar dit is dus zonder rekening, dus geen belasting voordeel en fiscus betaald niets....
Hoe kan ik dit toch opvoeren zodat het voordeliger uitkomt en door het bedrijf betaald blijft?

wie is er zo slim?

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:40

ja geen idee

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:25

Zelf rekening maken?? Ik krijg iedere maand € 200,- voor sponser geld van mijn werkgever hier betaal ik de stalling van. Maar werkgever kan dit terugvragen dacht ik. Ik heb dan ook een sponsorcontract waarin in staat dat ik gewoon iederemaand € 200,- krijg.
Ik betaal ook gewoon contant de stalling, zwart dus

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:26

Moet dan gewoon als sponsorgeld in administarie worden ingevoerd, helaas dan dus geen belasting voordeel voor het bedrijf.
Zou dus lekker op de eerste stal blijven staan aangezien de kosten op hetzelfde uitkomen voor het bedrijf.

Maar stel dat er controle komt van de fiscus dan weet ik niet of ze ook bewijs willen zien van sponsoring. Weet niet hoever ze hier in gaan.