niet de trailer op willen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

niet de trailer op willen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:58

Explosion wil dus niet meer de trailer op. hebben van alles geprobeert. ook wat de lesgever zei. hielp ook niet. koort erachter spannen (waar ik niet zon voorstander van ben...) lokken met voer, wortelen, gewoon doorstappen. (dus doen alsof der niets is) gerust stellen, derop 'duwen'
vandaag hebben we m derop gekregen dankzij twee mannen. eentje duwde en de ander nam m bij zijn knikkers en duwde m der zo op Bloos
toen stond die wel heel erg snel op de trailer....maar ook dit lijkt mij nu niet echt een aangename manier...heb met Phar geprobeert of dat de trailer nu gewoon eng was. maar die volgde me gewono blindelings (wat ik niet verwacht had) zelfs zonder dat er licht aan was in de trailer. licht aan of uit maakt ook niets uit! of t aan is of uit. hij gaat der niet op...

nog iemand tips?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:15

Die van mij ging eerst altijd de trailer op en toen opeens niet meer. Ik was er achter gekome hij stond eerst altijd op stro in de trailer en toen zei iemand tege ons je kunt dat beter niet doen dan kan je de trailer makkelijker schoon maken dus ik met mijn stomme kop doe dat dus. Maar nu staat tie voortaan weer op stro en vliegt tie er bijna in hahah! Haha!

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 23:27

nja. hij staat ook altijd op stro...dus we weten niet waardoor t komt. word altijd beloont met wortelen alstie der dan op staat, en heeft een hooinet in de trailer (is dat trouwens goed?)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:32

Volgens mij is stro best glad op de trailer. Ik heb nog wel een manier, ik persoonlijk vind hem erg goed. Maar ik denk dat sommige mensen hem erg vreed vinden. Maar het is een hele eerlijke manier, als je hem goed uitvoert. En bij mijn paard heeft het zeker geholpen

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 00:05

vonnie84. als t een eerlijke manier is wil k t gerust proberen Lachen

SoloJune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:55

Heb je een een of een tweepaardstrailer>?

Een paard van een vriendin wilde namelijk ook nooit de trailer in en toen hebben we geoefend in een tweepaardstrailer

Mijn paard kan namelijk zichzelf in en uitladen (ben zo trots op haar Haha! )
En omdat die twee maatjes zijn volgende haar paard na een tijdje. Goed belonen na elke keer natuurlijk.

Nu gaat die ook gewoon alleen de trailer in OK dan!

Ene ik heb nooit stro in de trailer, de meeste trailers hebben namelijk een antislipbodem en dat is heel veilig.

En als je hooinet goed hangt is er niks aan de hand hoor

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:15

Kijk eens op de site in mijn onderschrift daar staan een paar tips voor het trailerladen

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:44

de mijne wil ook de trailer niet op
ik ben er 3 kwartier mee bezig
maar wel met zachte hand
ik ga in de trailer staan hou hem vast
en stel hem op ze gemak
als hij eenmaal ziet dat het goed is komt hij vanzelf
de mijne heeft toen hij veulen was een ongelukje gehad in een veewagen
en daardoor is hij erg angstig geworden
ik vind het ook niet zo erg en ga hem ook niet dwingen ofzo
het moet vanzelf gaan als je gaat pushe
(heeft iemand een keer bij mijn paard gedaan)
toen brak mijn halster en was mijn paard nog erger in paniek

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:12

je kan ook proberen om (op een dag dat je niet ergens heen hoeft) em eerst alleen met de voorbenen op de laadplank te laten staan totdat ie ontspant en dan er weer af en gewoon iets anders gaan doen, rijden oid, net zolang tot ie dat gewoon doet en dan steeds verder.. hielp bij mijn pony wel iig zij wou ook niet meer nadat we een keer 2 uur met pech op de afsluitdijk hebben gestaan Scheve mond toen ging ze steeds bij de laadplank langs maar toen ze eenmaal fatsoenlijk met haar voorbenen erop wou staan probeerde ze ook niet meer er onderuit te komen

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:17

Vraagje... Hoe staat ze ervoor... Is ze dus bang. Of wil ze gewoon niet?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:21

Heb je de trailer altijd op dezelfde plek staan bij stal om in te laden? Tip: zet de trailer eens andersom. Ik ken een paard dat alleen de trailer opwil, als de auto richting stal staat, en niet richting de weg!

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 16:46

Tomaatje schreef:
Vraagje... Hoe staat ze ervoor... Is ze dus bang. Of wil ze gewoon niet?

geen spoortje angst te bekennen Scheve mond dacht eerst ook dat ie bang had ofzo...maar toen hij naar ons kwam stond ie der meteen op. en voor dat hij hiermeel begon (dus een 2 weken geleden..) ging die ook zonder problemen derop...
nu wil die ineens niet meer Verward

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:09

Als hij niet bang is, (moet je heel zeker weten) heeft hij ofwel geen vetrouwen genoeg of neemt hij je in de maling. Je moet echt kordaat zijn en veel oefenen als je veel tijd hebt. Laat hem eerst stappen in de buurt van de laadklep, dichter en dichter. Dan vraag je hem 1 stap erop te doen d.m.v druk op het touw. Niets anders. Wachten tot hij 1 stap zet, belonen, nageven, en weer eraf! Dit zo doordoen tot hij merkt dat hij niet geforceerd wordt met brute kracht maar dat hij er wel op moet. veel succes!