het verschil tussen hoefsmeer,hoefvet en hoefolie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eowynnie

het verschil tussen hoefsmeer,hoefvet en hoefolie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:27

Wat is het verschil tussen hoefsmeer, hoefvet en hoefolie ??
Welke gebruiken jullie en waarom, ik gebruik zelf hoefsmeer, en waarom, omdat dat toevallig op stal staat bij mijn verzorgpaardje Schijnheilig
Maar hebben hoefsmeer, hoefvet en hoefolie nu ook een andere werking, of komt het allemaal op hetzelfde neer? verzorging en bescherming van de hoeven ?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:34

Ik gebruik niks van dat, het sluit de hoeven namelijk alleen maar af...Ze moeten vocht op kunnen nemen.

Ik gebruik zelf af en toe hoefvocht van de paardendrogist. Dat is op waterbasis en trekt in de hoef.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:37

Ik gebruik zo af en toe, plusmin een keer per week maar nu het kouder wordt minder, hoef...vet heet het geloof ik. Is een mixje gemaakt door onze hoefsmid. Lachen Ons land ligt nogal hoog en de paarden staan in een zandpaddock, waardoor de hoeven nog weleens droog willen worden / scheurtjes enzo. Dus af en toe smeer ik er wat vet op. Maar de DA heeft aangeraden niet te vaak, dus vooral nu het niet meer zo superwarm is doe ik het niet zo veel... Dus eigenlijk bijna nooit. Wel gooi ik er weleens water overheen in de zomer, dus ook om ze minder droog te maken. Lachen