Hoe/wat mbt het losrijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Hoe/wat mbt het losrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:14

Heb de zoekmachine al even gebruikt, helaas niet met het gewenste resultaat... Lachen

Ik vroeg me af wat jullie voor oefeningen doen tijdens het losrijden... En wanneer ben je van mening dat je paard al zijn spieren losgewerkt heeft zodat hij aan het werk kan?

Dit vraag ik, omdat ik het moeilijk vind ik te schatten hoe lang ik moet losrijden, voordat ik echt (voor haar) moeilijke dingen ga vragen... Misschien hebben jullie wat handige tips, zodat ik het een beetje kan afwisselen...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:21

Waar ik met het losrijden veel mee bezig ben, is proberen om Regina de ontspanning iets op te laten zoeken, en haar een beetje alert voor m'n been te krijgen.
En ja, soms houdt dat in dat ik het hele uur dat ik er op zit bezig ben met losrijden Schijnheilig

Ik begin met in stap wat voltes en achtjes te rijden, daarna in draf wat voltes en wat overgangen stap/draf. Bij Regina pak ik er ook al vrij snel de galop bij, omdat mijn ervaring is dat ze na de galop een stuk meer ontspannen is.

Maar voornamelijk figuren en tempowisselingen dus.
Denk dat je toch zelf het beste aan kan voelen wanneer ze voldoende losgewerkt is......
Succes!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:41

Veel overgangen rijden en schijnovergangen om je paard lekker aan het been te krijgen. Voltes openen en sluiten in draf. Veel figuren rijden.

Zelfde als Richtje eigenlijk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:50

Losrijden gaat bij mij meestal wel een 20 minuten inzitten, lekker instappen, veel figuren rijden, wat meer stelling vragen.

Gewoon even lekker loskomen.....en meestal voel ik gewoon wanneer het zo is, dan begint ze lekker te lopen, alles te gebruiken en gaat alles soepel en ontspannen.

Als ik er net opstap is het soms nog echt zo'n bommetje, op het moment dat ze los is valt dat weg en loopt ze lekker.

Als ze heel erg bommerig is gooi ik ook weleens gewoon de teugels los, laat haar draven en stuur met mijn benen, hier wordt ze heerlijk ontspannen van en helemaal wakker, overgangen terug met lange teugel, weer vooruit met lange teugel.

Beetje als ene warming up bij mezelf, lekker strekken, rekken en loskomen Lachen