Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjuimpje"]
Uitstappen op het harde, naderhand goed koelen en 's nachts in de stalbandages met goede onderlappen,
dat is de beste remedie.
[/quote]
Uitstappen op het harde doe ik zowieso, vanaf het strand de hele weg weer naar huis over de weg doe ik in stap; daarna spuit ik d'r altijd af, maar ik denk dat ik dat dit inderdaad gewoon heeeel intensief ga doen, dus een kwartier per been ofzo?; ik zal inderdaad onderlappen aanschaffen, kunnen daar dan gewone bandages overheen? of zijn stalbandages anders?
[quote="LiSSy schreef:als je tijdens het rijden bandages om gaat doen tijdens zo'n lange rit heb je behoolrijk wat kans op oververhitting.
gewoon peesbeschermers om of helemaal kaal rijden en na het rijden goed afspuiten. eventueel met coolinggel masseren en dan in de stalbandages.
ShiningHorse schreef:Onwijs bedankt voor de reacties, hier heb ik echt wat aan!!
Dat dacht ik dus ook; dus wat denken jullie? Het rijden zelf gewoon met m'n strijklappen doen (= geen ondersteuning)? Die coolinggel was ik inderdaad helemaal vergeten, die hebben we aangeschaft en die ga ik zeker ook gebruiken.
Dus --> alleen met strijklappen rijden? als hij niet zonder strijklappen kan dan doe je die natuurlijk ommaar verder zo kaal mogelijk
--> na het rijden lang (15 minuten?) afspuiten? zo'n 5 a 10 minuten per been is meestal wel voldoende
--> inmasseren met coolinggel? zou ik wel doen als ik jou was... zorgt voor goede koeling van de spieren, daardoor kunnen die afvalstoffen beter afvoeren
--> stalbandages met onderlappen omdoen? (en zo ja, zijn stalbandages anders, moet ik die aanschaffen of kan ik gewone bandages gebruiken?) stalbandages zijn meestal een dikker en niet elastisch. fleecebandes bijvoorbeeld. wel goede vochtregulerende onderlappen onder doen en niet te strak bandageren
Wat zeggen jullie hiervan?
ShiningHorse schreef:Ja ik spuit de benen in principe altijd af. Maar ook van op stal staan krijgt ze dikke benen. Als ze met slecht weer niet het land op mag, heeft ze altijd dikke benen vol vocht... (ik moet eten, reageer vanavond verder)
XoNo schreef:Ga de oorzaak eens opzoeken. Wat voor krachtvoer en ruwvoer krijgt je paard? In heel veel van deze gevallen zit het in de voeding. Teveel afvalstoffen die je paard niet makkelijk kwijt kan. Het ene paard krijgt bultjes op het lichaam en de ander krijgt dikke benen.
vera schreef:In plaats van het gevolg aan te pakken zou ik eerst de oorzaak eens gaan opzoeken. Lijkt me veel logischer.....