wel of niet verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neres

wel of niet verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 17:23

Ik zit al een tijdje te denken over mijn haffie,

Ze is 1 jaar, en ik heb haar gekregen toen mijn vorige haf overleed. Met haar was ik al helemaal naar het inrijden aan het toewerken. Terwijl ik met dit hafje nog dik 2 jaar moet wacht.

Dit is op zich niet het probleem want ik vind het leuk om te tuttelen en te frutten. Dat heb ik met die andere ook een jaar lang gedaan.

Maar haar karakter is moeilijk, tenminste ik kan er niet mee omgaan. Het is een super lief beest, op zn tijd.. ze is ook nog hartstikke jong en ze hoeft niets te doen. Het enige is dat ik haar af en toe wil poetsen en dat we een stukje gaan wandelen. Dit geeft al problemen.. ze is telkens weer bang als we gaan poetsen.. staan we 10 min. dan vind ze het goed. En lopen is ook niet zonder risico. Ze trapt weleens onverwacht.. of bijt. Ik straf dit meteen maar ze blijft het doen.. niet vaak ofzo maar heel onverwacht.

Dus ze is jong, alles aan het uitproberen, alles is nieuw, ze kost veel geld maar krijg echt 0,0 terug. En er ontstaat absoluut geen band. Ik sta er echt voor open maar er komt niets van haar uit. Al die dingen bij mekaar maken me twijfelen.

Met mijn welshje heb ik wel een band, ze is ook pas 1 en op haar zou ik nooit kunnen rijden maar voor geen goud dat ik haar kwijt wil.

Moet ik met een wat ouder paardje beginnen of toch doorzetten?
Wat zouden jullie doen?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:27

ja zoals je zelf zegt klikt het gewoon niet, en ik zelf zou dan toch iemand anders proberen te vinden waar het met haar wel goed mee klikt.
Want het schiet natuurlijk ook niet op als je het niet leuk vind om met haar dingen te doen omdat jullie het niet goed met elkaar kunnen vinden.
Ik zou toch gaan kijken voor een ander baasje, en zelf een ouder paard kopen waar je wel op kan rijden en waar je veel van leert etc

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:27

ik ken het gevoel.. als je er es over wil praten.. PB mij..

Groetjes

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:39

Als het echt niet klikt, lijkt het mij geen slecht idee om haar te verkopen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:53

als het niet klikt dan zou ik gaan kijken voor een ander paard.

en een goed huis voor haar zoeken,zodat je daar ook een goed gevoel over hebt.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:55

Het is toch geen schande als het niet klikt? Zo te horen ben je al een aardig tijdje met haar bezig zonder de resultaten die je graag zou willen zien. Het heeft niet met je doorzettingsvermogen te maken zo te lezen.

Je hebt haar voor je plezier, neem ik aan? Als het plezier er af gaat dan is het een duidelijke zaak.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:58

Ik ben het eens met PeruaansePas.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:42

Ja, maar als het echt niet klikt dan.. Ja, dan denk ik niet dat je het met doorzettingsvermogen oplost. Dalijk (ik zeg niet dat het gebeurd hoor:)) heeft ze er gewoon geen zin meer om erheen te gaan, of dat ze alleen nog maar voor het welshje komt. Ik denk dat als ze het hafje verkoopt, en bij iemand komt die er wel een band mee krijgt dat het voor de haf zelf ook veel fijner is..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:46

Je moet geen tijd en geld stoppen in een paardje waar het niet mee klikt. Ik weet hoe dat kan voelen, alsof je er te makkelijk over denkt of niet je best hebt gedaan. Maar denk je eens in hoe het zou zijn als je naar een nieuw paardje kan gaan kijken. Krijg je dan kriebels en er heel erg zin in?
Dan zou ik de knoop doorhakken! Het is je hobby vergeet dat niet!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:00

Ik zou haar verkopen, misschien klikt het met iemand anders wel.
En als jij er niks voor terug krijgt....Ik zou het wel weten *LOL*
Maar ik kan me voorstellen dat het toch een moeilijke beslissing is Ach gut

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:10

Ik denk dat je als je met dit paardje doorgaat juist een hele goede band krijgt. Ik denk dat ze nu gewoon uit angst en geen vertrouwen zo doet ik denk dat als je nog even doorgaat het vertrouwen groeit als je maar neit op geeft. Maarja das mijn mening als het mij zou zijn gebeurd zou ik dr niet verkopen..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:03

Verdrietig

als je maar de goede beslissing neemt Loes... het kan goed zijn dat je er anders erg veel spijt van krijgt!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:44

Volg je gevoel en wat hier boven ook al is gezegt het is je hobby. Het moet niet ten kosten van alles gaat en laten we eerlijk zijn een paard hebben is niet de goedkoopste hobby!!

Veel succes in het nemen van je beslissing!!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:01

Ik weet niet of ze met andere veulens of paarden staat, maar het klinkt mij als dominantie.

Mijn idee is dat je haar het beste in de opfok zou kunnen zetten of in iedergeval in een grotere groep paarden.

Maar zoals Quarterhorse al zei, als het niet klikt kun je misschien beter kijken voor wat anders.
Als jij nu bang bent voor een trap of iets dergelijks wordt zij alleen maar sterker en dan krijg je alleen maar meer problemen...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:26

idd als het niet klikt kun je er nog zo veel aan willen doen maar dan heb je kans dat je het plezier erin verliest.....zet dus allen nog een keer goed voor jezelf op een rijtje en neem toch een beslissing.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:35

wat heeft het voor zin om zo door te gaan? als ik je zo hoor kun je het paardje beter verkopen. dat is voor zowel jou als voor het paardje misschien wel fijner!