Nu las ik net dit op het internet ...... en heeft iemand hier ervaring mee?? en heeft iemand er een liggen zo'n hoofdstel.... ben namelijk opzoek naar een 2dehandse bitloos hoofdstel voor m'n verzorgpaard.(arabier)
groetjesss katja
WAAROM IS EEN NoBit ® BITLOOS HOOFDSTEL ZO GOED ?
Blije Paarden !
Ruiters merken een aanmerkelijke verbetering in de houding van het paard en hun enthousiasme om te werken nadat zij zijn overgeschakeld op een bitloos hoofdstel.
Het paard heeft geen pijn in zijn mond !
Er is maar heel weinig tijd nodig om het paard "om te scholen" naar bitloos rijden, het paard zal het vrijwel onmiddellijk accepteren, hoewel het soms een paar minuten kan duren.
Er ontstaat een veel betere communicatie tussen ruiter en paard aangezien het paard niet is gefixeerd op het bit in zijn mond, maar alle aandacht voor zijn ruiter heeft. In sommige gevallen is alleen al het feit dat het paard een bit in heeft reden tot "psychologische pijn" zelf al wordt er niet aan het bit getrokken, helemaal als het paard wolfstanden heeft.
De veiligheid van de ruiter wordt verhoogd, nooit kan het paard op het bit gaan rijden.
Onervaren ruiters kunnen hun paard geen schade toebrengen door het bit in de gevoelige mond van het paard te trekken. Daardoor is het bitloze hoofdstel ook bij uitstek geschikt voor maneges en beginnende ruiters.
Het is bewezen dat paarden veel minder kopschuw worden.
Het is bewezen dat het trekken reduceert of zelfs helemaal verdwijnt !
Met de bitloze hoofdstellen hebben we voor 98% succes met paarden die heel zwaar trekken met hun hoofd.
We zien daardoor dat paarden veel minder uitbreken.
Het verbetert de luchtweg functies en daardoor de prestaties omdat het hoofd een veel natuurlijkere houding aanneemt en in een meer comfortabele positie staat.
Blije Ruiters !
Het NoBit ®hoofdstel is gemaakt van een supersterk fiber weefsel met daar omheen een copolymer coating,
"Apollo ™" genaamd. Dit materiaal is superieur ten opzichte van alle andere kunststoffen zoals bijvoorbeeld biothane ( een polyurethane soort). Het is veel zachter en vele malen sterker dan biothane.
In feite is Apollo ™ een samenstelling van meerdere polymeer soorten waarbij de eigenschappen van elke soort in het eindresultaat terug te vinden is. Dit verklaart de soepelheid, (het voelt hetzelfde aan als een top kwaliteit leren hoofdstel), sterkte en daardoor de duurzaamheid van het product.
Apollo ™ is 20 x sterker dan leer en alle hoofdstellen zijn uitgevoerd met roestvrij stalen onderdelen voor een maximale levensduur en super eenvoudig onderhoud, waardoor het hoofdstel er onberispelijk uit blijft zien, ook na 15 jaar !
Het NoBit ® hoofdstel behoeft geen onderhoud, gewoon afspoelen en klaar.
KLIK HIER VOOR DE MATEN EN KLEUREN
KLIK HIER VOOR DE PRIJZEN
Het NoBit ® hoofdstel is leverbaar in diverse moderne kleuren eventueel met een Halster in dezelfde kwaliteit en kleur.
OP DE NoBit HOOFDSTELLEN GEVEN WIJ 5 JAAR GARANTIE
tegen defect raken van het materiaal en constructie, mits volgens de gegeven normen in gebruik en het product niet is gemodificeerd, misbruikt of verwaarloosd.
Op de NoBit ® Apollo ™ hoofdstellen geven wij een 30 dagen tevredenheids garantie. Bent u om wat voor reden niet tevreden met uw NoBit ® hoofdstel, dan kan u het binnen 30 dagen retoursturen en ontvangt u het volledige aankoopbedrag van ons retour ( excl. de verzendkosten).
1. Hiervoor dient u ons binnen 30 dagen na aankoopdatum per email of post eerst de volgende gegevens toe te zenden:
. factuurnummer
. uw naam
. uw adresgegevens
. producttype, maat en kleur
. reden van retour zenden
2. U ontvangt van ons een nummer wat u op de retourzending dient te vermelden.
3. U stuurt ons het product gefrankeerd, in originele staat met alle instructies in de originele verpakking.
Let u erop dat het hoofdstel schoon is. Wij behouden het recht om evt te maken kosten door te berekenen.
Bovenstaande geldt NIET voor de Lederen NoBit ® hoofdstellen !
Van hetzelfde materiaal leveren wij ook halsters !
E-mail:info@paardenservice.nl
http://www.paardenservice.nl/hoofdstellen.html
.
Hij ging echt gigantisch hangen dus toen ben ik weer met een gewoon hoofdstel en bit gaan rijden. Die ik probeerde was ook zo'n sidepull-geval, alleen dan van ander materiaal en met ringetjes, dan kan je de teugels af en op klikken en ook een halster-ringetje eronder. Ik denk dat het ook aan het paard ligt wat ie ermee doet. Als je er eentje van iemand kan lenen ofzo is dat natuurlijk super, want dan kan je er een weekje mee rijden en kijken of het nou echt werkt en of je er zelf een wilt. Dat heb ik ook gedaan met die bitloze die ik gebruikte.
)
denk ik teminste
als ik weer eens geld heb ga ik daar eens kijken