bitloos hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katjaaaa

bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 17:18

Hallo allemaal, Haha! Haha!
Nu las ik net dit op het internet ...... en heeft iemand hier ervaring mee?? en heeft iemand er een liggen zo'n hoofdstel.... ben namelijk opzoek naar een 2dehandse bitloos hoofdstel voor m'n verzorgpaard.(arabier)

groetjesss katja Haha! Haha!

WAAROM IS EEN NoBit ® BITLOOS HOOFDSTEL ZO GOED ?

Blije Paarden !
Ruiters merken een aanmerkelijke verbetering in de houding van het paard en hun enthousiasme om te werken nadat zij zijn overgeschakeld op een bitloos hoofdstel.
Het paard heeft geen pijn in zijn mond !

Er is maar heel weinig tijd nodig om het paard "om te scholen" naar bitloos rijden, het paard zal het vrijwel onmiddellijk accepteren, hoewel het soms een paar minuten kan duren.
Er ontstaat een veel betere communicatie tussen ruiter en paard aangezien het paard niet is gefixeerd op het bit in zijn mond, maar alle aandacht voor zijn ruiter heeft. In sommige gevallen is alleen al het feit dat het paard een bit in heeft reden tot "psychologische pijn" zelf al wordt er niet aan het bit getrokken, helemaal als het paard wolfstanden heeft.
De veiligheid van de ruiter wordt verhoogd, nooit kan het paard op het bit gaan rijden.
Onervaren ruiters kunnen hun paard geen schade toebrengen door het bit in de gevoelige mond van het paard te trekken. Daardoor is het bitloze hoofdstel ook bij uitstek geschikt voor maneges en beginnende ruiters.

Het is bewezen dat paarden veel minder kopschuw worden.
Het is bewezen dat het trekken reduceert of zelfs helemaal verdwijnt !
Met de bitloze hoofdstellen hebben we voor 98% succes met paarden die heel zwaar trekken met hun hoofd.
We zien daardoor dat paarden veel minder uitbreken.
Het verbetert de luchtweg functies en daardoor de prestaties omdat het hoofd een veel natuurlijkere houding aanneemt en in een meer comfortabele positie staat.

Blije Ruiters !

Het NoBit ®hoofdstel is gemaakt van een supersterk fiber weefsel met daar omheen een copolymer coating,
"Apollo ™" genaamd. Dit materiaal is superieur ten opzichte van alle andere kunststoffen zoals bijvoorbeeld biothane ( een polyurethane soort). Het is veel zachter en vele malen sterker dan biothane.
In feite is Apollo ™ een samenstelling van meerdere polymeer soorten waarbij de eigenschappen van elke soort in het eindresultaat terug te vinden is. Dit verklaart de soepelheid, (het voelt hetzelfde aan als een top kwaliteit leren hoofdstel), sterkte en daardoor de duurzaamheid van het product.

Apollo ™ is 20 x sterker dan leer en alle hoofdstellen zijn uitgevoerd met roestvrij stalen onderdelen voor een maximale levensduur en super eenvoudig onderhoud, waardoor het hoofdstel er onberispelijk uit blijft zien, ook na 15 jaar !

Het NoBit ® hoofdstel behoeft geen onderhoud, gewoon afspoelen en klaar.

KLIK HIER VOOR DE MATEN EN KLEUREN

KLIK HIER VOOR DE PRIJZEN

Het NoBit ® hoofdstel is leverbaar in diverse moderne kleuren eventueel met een Halster in dezelfde kwaliteit en kleur.
OP DE NoBit HOOFDSTELLEN GEVEN WIJ 5 JAAR GARANTIE
tegen defect raken van het materiaal en constructie, mits volgens de gegeven normen in gebruik en het product niet is gemodificeerd, misbruikt of verwaarloosd.
Op de NoBit ® Apollo ™ hoofdstellen geven wij een 30 dagen tevredenheids garantie. Bent u om wat voor reden niet tevreden met uw NoBit ® hoofdstel, dan kan u het binnen 30 dagen retoursturen en ontvangt u het volledige aankoopbedrag van ons retour ( excl. de verzendkosten).

1. Hiervoor dient u ons binnen 30 dagen na aankoopdatum per email of post eerst de volgende gegevens toe te zenden:
. factuurnummer
. uw naam
. uw adresgegevens
. producttype, maat en kleur
. reden van retour zenden

2. U ontvangt van ons een nummer wat u op de retourzending dient te vermelden.

3. U stuurt ons het product gefrankeerd, in originele staat met alle instructies in de originele verpakking.
Let u erop dat het hoofdstel schoon is. Wij behouden het recht om evt te maken kosten door te berekenen.

Bovenstaande geldt NIET voor de Lederen NoBit ® hoofdstellen !

Van hetzelfde materiaal leveren wij ook halsters !

E-mail:info@paardenservice.nl

http://www.paardenservice.nl/hoofdstellen.html

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:02

Ik rij ook met een bitloos hoofdstel maar dat is echt totaal iets anders dan deze, die van mij is een touwhoofdstel (komen overigens ook uit Australie)
Wat mij opvalt is dat deze hoofdstellen op die site wel erg duur zijn of ligt dat aan mij?
Ik heb er zo 1 niet liggen dus kan je helaas niet verder helpen maar ben benieuwd of deze elders in Nl. ook te krijgen zijn.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:06

ik vind ze inderdaad ook echt bizarduur voor zo'n hoofdstel.
ik rijd ook met touwhalster, soms met gewoon halster.
k wil zelf kijken voor een side-pull, dat is ook bitloos.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:13

-> VMR

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:43

Idd, bizar duur maar dat hele concept met die teugels die gekruisd onderdoor lopen aan het kopstuk dat spreekt mij wel aan.
Ik rij zelf met een bitloos touwhoofdstel, is dus geen halster maar een echt hoofdstel (ze zijn er ook die geschikt zijn voor met bit) maar het enige wat aan dat hoofdstel echt inwerkt is de neusriem, die is gewoon ronduit hard en best pijnlijk als je aan de teugels gaat hangen, ik zoek het dus nog net een beetje vriendelijker.
Die de TS bedoelt geeft als ik het goed zie druk achter de oren, moet ik ook eens proberen maar ik zoek het dan wel voor een veel lagere prijs Haha!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:08

T@nj@, als je er 1 vind zeg dan ff waar Knipoog.
Ik vind deze idd belachelijk duur! Vind ze er idd wel goed en stevig uitzen, maar de prijs is me toch wat hoog.
Katjaa: probeer anders eens met een oud hoofdstel (neusriem, en dan de teugels aan de bovenkant vastmaken, bakstukken etc heb je niet nodig) hoe je pony er op reageerd voordat je zoiets koopt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:18

Ik heb die van hoofdstellen.nl geprobeerd. Het was niet echt een succes.

De eerste keer buitenrit ermee was geweldig! Maar de tweede keer ging het al slechter, de derde keer hing hij gewoon 'in' het hoofdstel... Scheve mond Hij ging echt gigantisch hangen dus toen ben ik weer met een gewoon hoofdstel en bit gaan rijden. Die ik probeerde was ook zo'n sidepull-geval, alleen dan van ander materiaal en met ringetjes, dan kan je de teugels af en op klikken en ook een halster-ringetje eronder. Ik denk dat het ook aan het paard ligt wat ie ermee doet. Als je er eentje van iemand kan lenen ofzo is dat natuurlijk super, want dan kan je er een weekje mee rijden en kijken of het nou echt werkt en of je er zelf een wilt. Dat heb ik ook gedaan met die bitloze die ik gebruikte.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:40

Ja dat zou een oplossing zijn, 1 van iemand lenen want om te proberen zie ik mijzelf niet zo'n ding gaan kopen.

@Sting, ik haal ook veel uit Australie en voor zover ik van de site begreep komen deze daar ook vandaan.
Mocht ik ze tegenkomen zal ik kijken of ik ze ook kan gaan verkopen maar als ze op deze site al zo duur zijn zullen ze bij mij ook niet echt goedkoper zijn vrees ik, of ze moeten de prijs bejoorlijk over de kop laten gaan (wat in paardenland dus wel gebruikelijk is Schijnheilig )
Maar die bitloze touwhoofdstellen waar ik dus mee rijdt, die zijn ook vrijwel niet te betalen, voor een compleet hoofdstel (dus met teugels want die worden apart verkocht) zit je bij mij ook dik over de €100.- en dan verdien ik er vrijwel niets aan...........daarom heb ik ze ook niet op mijn site staan, is niet te doen voor mij zulk duur spul verkopen, de gemiddelde nederlander heeft het er toch niet voor over of kan het gewoon simpel weg niet betalen (wat ik mij heel goed kan voorstellen)
Toch jammer dat iets waar je paard een stuk gelukkiger van kan worden zo duur moet zijn

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:49

volgens mij kan je zo'n ding ook wel zelf fabriceren, gewoon een neusriem met frontriem, extra lange teugel kopen en ringetjes aan die neusriem laten zetten denk ik teminste Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:07

Dit is wat ik ruim een jaar geleden hier op Bokt gezet als BitlessBridle.com en daar in tíg versies verkrijgbaar.
Is bij H&H voor 89 Euro in een superfraaie leren uitvoering te koop.

Ik heb ze zelf voor onze andalusiërs in een vaquera-uitvoering gemaakt.

We gebruiken ook touwhalsters, maar dit BitlessBridle is een knap stuk vriendelijker en vraagt ook niet om een aangepaste teugelvoering.
Zodra een paard goed voor druk wijkt schakelen we op dit hoofdstel over.
We gebruiken dus het touwhalster zoals een kaptoom gebruikt wordt bij HogeSchool dressuurvormen.

Een héél fijn bitloos alternatief en net zo vriendelijk, maar voor een paard makkelijker, als teugels aan een leren hoofdstel knopen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:24

Kijk, dat scheelt alweer een stuk in prijs als ik weer eens geld heb ga ik daar eens kijken OK dan!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:39

Hoi
misschien een beetje off-topic:
ik rij nog niet op mijn paard hij is nog maar 2 maar wat vinden jullie als je je paard inrij met een bitloos hoofdstel??
en is het goed voor iemand die weer opnieuw moet leren rijden??
ben benieuwd
Annick

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:06

Het lijkt mij bij deze variant dat je het hoofd zo "in mekaar trekt". De hele diagonaal van het hoofd wordt onder druk gezet als je een teugel aanneemt. En idd vind ik 't ook belachelijk duur.

Ik heb zelf een (1 dus Haha! ) keer gereden met zo'n Emiel Voest bitloos hoofdstel. Dat werkte prima. Dat heb je voor 82,50 Euro en is dan nog van mooi leer ook.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:09

Er zijn ook op verschillende plaatsen (o.a. marktplaats) namakers te koop van de Voest-hoofdstellen, ook van leer. Die kosten maar 45 euro en op een andere plek 48. Dat scheelt weer! Het enige verschil met de bitless bridle is dat het Voest-hoofdstel geen overkruiste keelbanden heeft (die achter de oren door lopen), maar alleen een overkruiste neusriem.

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:26

ik zal Hans er eens vragen om er 1 mee te nemen om uit te proberen als hij Banjer weer komt bekappen... Haha!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:31

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:05

Annick schreef:
Hoi
misschien een beetje off-topic:
ik rij nog niet op mijn paard hij is nog maar 2 maar wat vinden jullie als je je paard inrij met een bitloos hoofdstel??
en is het goed voor iemand die weer opnieuw moet leren rijden??
ben benieuwd
Annick

Hoi Annick,

Ik vind bitloos inrijden juist goed
Ik heb hier een paard staan wat ik aan het inrijden ben en dat doe ik dus ook bitloos omdat hij het bit zelf maar niets vind. (moet ik er wel even bijzeggen dat het geen jong paard is, hij is inmiddels al bijna 11 jaar)
Maar je hebt in ieder geval niet het risico dat je aan het bit gaat hangen als er iets gebeurd, nu weet ik niet wat voor effect het heeft met zo'n bitloos hoofdstel als hier genoemd wordt hoor, met die kruizingen maar je moet sowieso nooit aan de teugels gaan hangen maar ja, met een paard inrijden kán het wel eens gebeuren tijdens een grote bok of zo.

Tja, iemand die weer opnieuw moet leren rijden, het ligt er aan he, wat doet hij/zij hangen aan de teugels is altijd uit den boze, je zou het eens moeten proberen.
Zo heb ik een meisje op mijn paard rijden die niet echt de sterren van de hemel kan rijden, ze hobbelt maar een beetje rond, ach mijn paard vind het leuk en zij ook, das het belangrijkst.
Maar ik heb haar eerst met het bitloze hoofdstel laten rijden maar dat ging dus voor geen meter, je ziet het zo niet aan haar maar ze rijdt dus puur op teugels en dat gaat met mijn hoofdstel niet, sturen met de teugels kan daarbij niet, heb je echt je zit en gewicht voor nodig, alleen voor een noodstop is die van mij goed geschikt, dus zij rijd nu weer met een hoofdstel met bit, gaat wat beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:20

Veels te duur

Qua sturen vind ik het een erg mooi concept OK dan!
Alleen ben ik dan bang dat soms de teugels niet soepel door de ringetjes glijden , en hou ik er ook niet van dat je het hoofd zo gaat fijnklemmen als je eens een noodstop op je teugels moet maken.

Want volgens mij , als je aan die teugels trekt , dan komt de grootste druk onder de kin van het paard. En ik wil die juist graag boven de neus hebben als zeer vanzelfsprekend remmende druk.

Ik ben van de Hackamore afgestapt vanwege dat samenknijpen als je je te enthousiaste hittepit afremt. Voor het normale rijden en sturen maakt het me niet uit waar en hoe de teugels zitten , maar juist voor de vervelendere situaties heb ik dat hoofdstel nodig. Als ze niet lief meewerkt maar wil gaan dreinen.