Ze heeft een wat hoge schoft en een lage (vrij zwakke) rug. Hierdoor kiepen veel zadels achterover.
Ik heb nu een Kieffer (2e hands) op proef:
Maar deze ligt ook niet 100%. Hij klappert wat achter op de rug en het dekje schuift eronder naar achter (zadel lag op vrijwel dezelfde plek met op- en later af- stijgen) het lag onder de kamer...
Ook had ik gister het gevoel dat het zadel bij het wegspringen niet goed bleeff liggen, dat het een ietsjes schoof. Naderhand bleek wel dat ik niet helemaal goed aangesingeld had, de singel had een gaatje strakker gemogen.
Ook is mij wel eens een Kentaur aangeraden.
Mijn zadelmaker zegt dat hij de Kieffer wel passend kan maken, hij wil dan de voorkant iets op tillen waardoor het geklapper over zou gaan. De kieffer is iets goedkoper dan de Kentaur.
Wat raden jullie mij aan???
1) kijken of de Kieffer op maat gemaakt kan worden.
2) kijken voor een (nieuwe) kentaur.
3) iets anders: te weten.....
Ik weet het zelf echt niet meer. Ik reed zo lekker gister, eindelijk geen last van mijn rug door die stomme houding die ik aannam op mijn oude zadel, maar hij ligt niet top op mijn paardje (nu).
Houd er aub wel een beetje rekening mee dat mijn budget wel een beetje beperkt is. Kan geen 1500 euro uitgeven voor een nieuw zadel, maatwerk is dus ook geen optie....
dan zal e.e.a. duidelijker te zien zijn!
)