Schuiven in het wintec-zadel..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Schuiven in het wintec-zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 10:56

Hallo! Haha!

Volgende maand doe ik mee met een dressuurwedstrijdje. Ik heb even de knhs-reglementen nageslagen op hoe en wat want ik rijd nooit wedstrijden. Maar nu zie ik dat ik op mijn zadel geen bontje mag houden! En dat is dus een probleempje... ik heb een wintec vzh-zadel richting dressuur en die zit heel fijn. Ik kan mijn benen langer maken dan met elk ander zadel dat ik voor Djirwa kan gebruiken en is dus ideaal voor dressuur. Maar nu heb ik altijd een bontje op het zadel om op te zitten want zonder dat bontje schuif ik wel zo vreselijk op dat zadel. Met leren zadel geen probleem maar met deze... Bloos!

Hebben meer mensen dit "probleem" met zo'n kunststof zadel? En wat doe je eraan? Ik zat te denken aan een leren laagje op de lepel aan laten brengen door schoen-/ zadelmaker of toch maar met het leren zadel gaan rijden...

Tips please!!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:03

dat kan ook aan je rijbroek liggen,rijbroek met suede of leer op je kont lijkt me beter,maar wat dacht je van gewoon oefenen??

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:06

Ik heb een rijbroek met leer op mijn achterwerk.. maar het helpt niet echt! Echt idioot he? Tja, misschien moet ik wel gewoon meer oefenen met dat zadel. Ik ben het ook gewoon niet gewend dat ik zo belachelijk zit te schuiven; is helemaal nieuw voor mij..heb ik nog nooit gedaan..Lachen

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:30

Rijbroek met kunstlederen zitvlk dan? Ik heb een van Mondoni en die is echt ontieglijk stroef.
En anders gewoon maar oefenen zonder bontje. Gelukkig heb je nog even!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:36

is je zadel je niet te groot?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:53

ik heb ook zo'n zadel en met een gewone rijbroek schuif ik soms ook. met ene kunstleren zitvak niet meer...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:58

oh jammer, toen ik je titel las dacht ik meteen 'bontje'!! Lachen
ik merk het verschil ook in rijbroeken, of ik nu met mijn brede rib rij of gewoon gladde stof. zelfs met bontje geeft het verschil.