fokker van je paard benaderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janne

fokker van je paard benaderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 23:43

is het normaal om de fokker van je paard te benaderen om wat extra info over je paard te krijgen en te horen.
en evt wat foto`s te krijgen?
ik ben daar nm wel benieuwd naar en vind het ook wel leuk.
maar hoe pak je zoiets aan?
het adres van de fokker van me paard is bekend bij mij.
zou ik n brief schrijven?
en zoja wat zet je in zon brief?
heeft iemand wel eens een brief naar de fokker van ze paard geschreven ?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:46

De fokker van mijn pony heb ik gewoon gebeld. Die vond dat hartstikke leuk. Ik heb ook wat nadere info gekregen over de rest van de stam en binnenkort ga ik een keertje op de koffie. Mijn paarden heb ik van de fokker gekocht dus die kende ik al.....

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:46

je kunt ook het nummer opzoeken!!! In de telefoongids, als de naam bekend is tenminste. Kreeg een hele leuke reactie van de fokker van mijn paard!!

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:55

ze heeft het adres al...
ik zou het heel leuk vinden als ik een pony had gefokt en de nieuwe eigenaar neemt contact op.

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:58

Ja gewoon doen is leuk!Ik heb ook nog steeds contact met Libris zijn fokker wissel foto's uit en ze melden me zelfs dat hij een broertje had gekregen. Ben laatst nog bij ze geweest op de koffie en om zijn broertje te zien. Ik heb wel dan libris vanaf dat hij 6 maand is en hij is nu 1,5 maar goed blijft leuk!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:59

Ik zou het ook leuk vinden (en Bertus ook) als mensen bellen over een pony die door ons gefokt is. Je verliest ze toch uit het oog....
Je niet schamen en bellen dus! Vinden ze het niks, kun je er altijd nog een briefje achteraan sturen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:20

De meeste fokkers vinden het hartstikke leuk om weer wat over hun fokproduct te horen !
'k Zou gewoon even bellen en vertellen dat je de eigenaar bent van een door hem/haar gefokt paard.
Dan kun je meteen even vragen of ze het leuk vinden dat je belt Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:22

ZOals Oscar zegt, de meeste fokkers vinden het juist leuk om te horen hoe het met hun fokproduct gaat.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:33

Ja hoor, zou gewoon bellen. Kan je vertellen hoe blij je met je paard bent, wat je met hem doet enz. enz. Vinden ze echt leuk. Misschien hebben ze nog wel foto's van vroeger voor je!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:46

Wij vinden het altijd erg leuk als de eigenaar van een paard dat door ons gefokt is contact met ons zoekt. Het is leuk om te weten waar je fokproduct is en hoe het met hem gaat. Gewoon doen dus!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:56

doen!
je kan ook gewoon een brief schrijven.
leg dan eerst uit wie je bent, daarna een leuk verhaaltje over wat jullie doen enz.
vinden ze vaak heel leuk!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:16

Ik heb na tien jaar de fokker van Tol gebeld.

Tol is inmiddels dik 18 jaar, dus het leek me leuk om de fokker te informeren dat hij nog steeds in de sport wordt uitgebracht en wel op dergelijk niveau.

De man was ver in de 70, maar wist zich nog het "paard met de smoking" te herinneren Lachen

Ik ben meer over Tol te weten gekomen en dat is toch leuk dat je wat meer historie over je paardje gaat kennen.

En de man heeft heeft me ook nog foto;s van Tol zijn moeder, zus en tante gestuurd. Heel leuk dus!!

Doen hoor!!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:36

Ik had ook het idee dat de fokkers van Fleur het leuk vonden.. ik kreeg in elk geval een brief met foto's en meer informatie terug!
In de brief stond hoe het met Fleur ging, met foto's en stamboekkeurings resulaten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:39

ik heb die van mij bij zijn fokker gekocht en heb nog regelmatig contact. Vooral met speciale dingen, zoals overgang naar volgende klasse en ik heb ze ook uitgenodigd op mn bruiloft aangezien "hun" paard daar ook een rol in speelde. Vonden ze hardstikke leuk.

Heel soms komen ze ook bij een wedstrijd kijken als dat uitkomt, dat is echt leuk!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:27

ok jullie vinden dus dat ik zoiets maar moet doen Lachen
maar wat zet je precies in zon brief.
ik ben niet zon held aan de telefoon nm.
n brief schrijven gaat me makkelijker af!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:29

Ik heb net een brief gemaakt voor de fokker van Lucky (maart dit jaar gekocht) dus ben benieuwd of ik reactie krijg! Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:33

Als je liever een brief stuurt, dan eerst even duidelijk uitleggen waar het over gaat en duidelijke gegevens (oa. afstamming, geboortedatum) van je paard vermelden.
Natuurlijk is het ook leuk om iets over jezelf in combinatie met je paard te schrijven, zoals bijv. sportprestaties, leuke dingen die jullie meegemaakt hebben etc.
Als je er een paar recente foto's bij doet, dan is het feest helemaal compleet *LOL*
En natuurlijk niet vergeten om je adres en telefoonnummer erbij te schrijven, met de vraag of de fokker het leuk vindt om eens een babbeltje te maken.
Veel succes !

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:35

tuurlijk is dat leuk, weet je ook hoe je paardje vroeger was.
en de meeste fokkers vinden het hardstikke leuk om te horen hoe het met hun fokproducten gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:37

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:00

Domi hebben we van de fokker gekocht en die zie ik vaak omdat ze van het stamboekkantoor/bestuur is Lachen
Heb ook veulenfoto's enzo gekregen.

Van Cyclame hebben we een keer gebeld naar degene waar ze als veulen stond. Ze nl bang voor vrachtwagens/tractoren en wilde weten of er iets gebeurd was. Er was niks gebeurd maar ze rende als veulen we altijd door de wei als er een langs kwam. We kregen ook een foto van claam als jaarling of 2 jarige ofzoiets.

Ik heb zelf ook nog contact met Antheman op bokt. Zij heeft het veulen van mijn Domi gekocht. Ik heb zelfs 2x op het nu 5 jarige 'veulen' mogen rijden en zij een keer op Domi.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:19

Ik heb zonet de fokker aan de telefoon gehad! Toch maar even gebeld ipv een brief, heb je sneller reactie!
Erg leuk gesprek gehad, ik ben veel te weten gekomen, maar ook de fokker vond het leuk te weten waar Lucky is terecht gekomen en wat er nu met haar gedaan wordt!
Ik heb beloofd foto's van haar op te sturen dus daar ga ik zo direkt mee bezig!
Waarschijnlijk komt de fokker ook nog een keer deze kant op!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:24

zeker doen. heb ik ook gedaan en was erg gezellig ik ben daar geweest en hij is hier ook al geweest. Hij vond het erg leuk

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:42

ok ik ga nu maar ff een brief inelkaar flantsen.
maar hoe begin ik zoiets

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:50

De fokker had ons zelf benaderd. Hij kwam gezellig met z'n vrouw kijken. Deed ie regelmatig. Gewoon ff kijken hoe z'n aanfok was 'opgedroogd'.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:56

We kregen Rusk aangeraden door zijn fokker. Die had 'm tot z'n 10e, en toen na 5 jaar Ierland werd ie dus van ons. Toen ze hoorde dat we een ijslander zochten en wist dat hij te koop was heeft ze ons ingelicht. Zij is ook de fokker plus eigenaar van een 3jarige die nu bij ons staat (is ijslander, dus nog een kleutertje Haha!) en vind het heel leuk dat ik zoveel met Rusk doe, ze vind het leuk om over ons te horen. Dus bel ze gewoon een keertje op, vinden ze vast leuk! Haha!