vraagje over nieuw kn zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

vraagje over nieuw kn zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 22:47

ik heb een nieuw kn zadel, vandaag van Hercules gekocht, maar toen ik er vandaag mee reed lag het superm aar er is een ding waar ik nog niet helemaal uit ben. Als ik erop zit, drukt de schoft aan de bovenkant niet tegen het zadel aan, maar aan de zijkanten wel een beetje. IK kan mijn vingers er wel tussne steken, maar dan voel je dus de schoft wel. Maar bovenaanzit het wel goed, maar is het normaal dat het aan de zijkanten een beetje tegen de schoft aanzit? Het zadel ligt voor de rest wel goed! En is dit normaal? Het ligt dus niet strak op de schoft, maar als je je vingers langs de zijkant langs het schoftgedeelte onder het zadel legt, voel je de schoft aan de nagelkant van je vingers dus wel dus wel. Alvast bedankt voor de reacties!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:38

Het is een beetje moeilijk voor te stellen hoe je het omschrijft. De zijkant van de kussens raken wel, maar de rest van het zadel (die boog) moet volgens mij toch echt vrij liggen. Zou er even goed naar laten kijken naar een professional of de maat echt goed is; anders kan je later problemen krijgen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:37

De kamer hoort geheel vrij van de schoft te liggen.

Het moet zo zijn dat als je je zadel zonder sjabrak op je paard legt er van achter zo door naar voren kunt kijken.
Je kan het ook testen door er een zweep onderdoor te steken. Dit moet zonder problemen kunnen.

Het zadel mag niet drukken!
Maar aangezien we hetzelfde zadel hebben Haha! ga ik er vanuit dat het wel goed ligt.

Heb je toevallig een foto?

(en.......hoe zit het zadel OK dan! )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:49