Goeie plek voor röntgenonderzoek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goeie plek voor röntgenonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:38

Ik heb besloten wegens terugkerende onregelmatigheid in de voorbenen van Vamos (ondanks behandeling bij ostheopaat/fysio) toch eens een röntgenonderzoek te laten doen.
Nu kreeg ik van de stal waar ik hem kocht (en hem ook zonder pardon weer in mocht ruilen, ook zonder onderzoek OK dan!, maar zou zoveelkste paard zijn waar wat mis mee is en ben erg aan hem gehecht Verdrietig ) de tip het te laten doen op stoeterij buitenzorg in Bemmel.
Eerste vraag dus of iemand hier enige ervaring mee heeft en ten tweede of iemand misschien een goeie plek voor röntgenonderzoek weet hier in de buurt van 't gooi.

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:52

In emmeloord zijn ze erg goed met benen, maar als je dat te ver vindt kan je ook naar utrecht gaan. Ik ben zelf laatst naar bodegraven geweest voor zijn rug problemen, maar ga de volgende keer naar utrecht of e'loord omdat de verzekering b'graven niet dekt. Sterkte/Succes ermee!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:05

Ik zou ook Emmeloord adviseren ja, heb ik zeer goede ervaringen mee, altijd netjes en zeer kundig geholpen.
Zo heel ver is dat niet bij ons vandaan, met de trailer moet je toch en het is bijna alleen maar snelweg, dus best comfortabel rijden. www.dierenkliniekemmeloord.nl
Je zou ook naar Woudenberg kunnen gaan.

Edit: website toegevoegd

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:17

kingstons schreef:
In emmeloord zijn ze erg goed met benen, maar als je dat te ver vindt kan je ook naar utrecht gaan. Ik ben zelf laatst naar bodegraven geweest voor zijn rug problemen, maar ga de volgende keer naar utrecht of e'loord omdat de verzekering b'graven niet dekt. Sterkte/Succes ermee!

Ik ga zelf ook altijd naar bodergraven en het bevalt me daar super en het word gewoon gedekt door me verzekering *LOL*

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 00:05

Ik zit bij amev en heb een beperkte zkstn (kwam ik achter toen ik al thuis was na een spoedritje!) en die werd helaas niet vergoedt.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:12

Ik heb bij zowel Bodegraven als kliniek heel goede ervaringen opgedaan. Als je er geen bezwaar tegn hebt dat er een aantal studenten om heen lopen, raad ik je Utrecht aan. Die studenten schelen vaak toch ook iets in de kosten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:32

Zou van te voren even info-en naar de kosten. Het lijkt er toch echt op dat het in Utrecht sinds de verbouwing een stuk duurder geworden is. Emmeloord is trouwens ook wel heel goed hoor!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:14

Kyona schreef:
Zou van te voren even info-en naar de kosten. Het lijkt er toch echt op dat het in Utrecht sinds de verbouwing een stuk duurder geworden is.

Dat zou ik niet weten, zou goed kunnen. Ik ben er een jaar geleden voor het laatst geweest. Lachen

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:34

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:33

Bij ons kunnen de foto's gewoon op stal gemaakt worden. Onze arts heeft een mobiel röntgenapparaat en kan de foto's gelijk ontwikkelen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:40

Naar Emmeloord zou ik ook aanraden als je met been problemen zit. Utrecht is vooral heel goed met de interne organen, Bodegraven meer met rugproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:08

esther82 schreef:
Ik heb bij zowel Bodegraven als kliniek heel goede ervaringen opgedaan. Als je er geen bezwaar tegn hebt dat er een aantal studenten om heen lopen, raad ik je Utrecht aan. Die studenten schelen vaak toch ook iets in de kosten.

Utrecht ga ik niet meer heen. Vind ik totaal geen fijn gevoel geven en hele gebeuren is altijd zo stresserig en stuntelig.
Maar bedankt voor de tips, maar denk dat ik toch maar naar buitenzorg ga want daar kan ik morgen al komen en het moet binnen een paar dagen gebeuren i.v.m garantie op het paard. Bovendien heb ik geïnformeerd en moet je paard dus in Emmeloord zowiezo verdoofd worden en dat zie ik niet zo zitten.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:20

Volledig offtopic maar: Het zoveelste paard waar iets mis mee is, begrijp me niet verkeerd, maar zou je de fout dan niet bij je zelf zoeken? Misschien is een andere rijstijl een optie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:31

Unity schreef:
Volledig offtopic maar: Het zoveelste paard waar iets mis mee is, begrijp me niet verkeerd, maar zou je de fout dan niet bij je zelf zoeken? Misschien is een andere rijstijl een optie??

Nou, niet echt, mijn eerste pony is ingeslapen in Utrecht vanwege gezwel in zijn darm, tweede pony klikte gewoon niet dus die heb ik na anderhalf jaar verkocht (ik wou dressuren hij wou springen), de derde had waarschijnlijk een verkramping in haar rug en die heb ik maar iets langer dan een maand gehad en zelden opgezeten en deze heb ik ook nog niet zolang en die komt uit Spanje met een behoorlijk ander verleden dan een doorsnee paard.
Bovendien vind ik dit een nogal belachelijke uitspraak op deze manier om zo'n conclusie te trekken als je absoluut niet weet hoe iemand met zijn paarden is en hoe alles gelopen is. Echt weer zo'n typische bokt-uitspraak, sorry dat ik het zeg. Scheve mond

Als ik ook maar denk dat mijn paard iets mankeert dan wordt dat meteen onderzocht en nogmaals je hebt me nooit zien rijden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:43

Ik zou ook zeggen Bodegraven. Maar weet eigenlijk niet welke kliniek het dichtse bij is dat vind ik zelf altijd wel fijn dat je paard niet zo lang op de trailer hoeft. Sterkte ik hoop dat het meevalt het is niet niks om zoveel paardjes te moeten verliezen Ach gut

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:43

Fellor schreef:
Bovendien heb ik geïnformeerd en moet je paard dus in Emmeloord zowiezo verdoofd worden en dat zie ik niet zo zitten.

Waarom zie je dat niet zitten als ik vragen mag? Lijkt mij dat dat hun volste recht is als je paard en boven de artsen hangt en boven apparatuur van enkele tonnen... Beetje onzin om grond daarvan een kliniek uit te sluiten imo, ergens anders zal het niet veel anders zijn.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:59

Fellor schreef:
Nou, niet echt, mijn eerste pony is ingeslapen in Utrecht vanwege gezwel in zijn darm, tweede pony klikte gewoon niet dus die heb ik na anderhalf jaar verkocht (ik wou dressuren hij wou springen), de derde had waarschijnlijk een verkramping in haar rug en die heb ik maar iets langer dan een maand gehad en zelden opgezeten en deze heb ik ook nog niet zolang en die komt uit Spanje met een behoorlijk ander verleden dan een doorsnee paard.
Bovendien vind ik dit een nogal belachelijke uitspraak op deze manier om zo'n conclusie te trekken als je absoluut niet weet hoe iemand met zijn paarden is en hoe alles gelopen is. Echt weer zo'n typische bokt-uitspraak, sorry dat ik het zeg. Scheve mond

Als ik ook maar denk dat mijn paard iets mankeert dan wordt dat meteen onderzocht en nogmaals je hebt me nooit zien rijden.

Vandaar het begrijp me niet verkeerd.

Er zijn nl veel paarden die geen baat hebben bij een fysio. Een andere manier van rijden zou wel kunnen. Het is nou eenmaal zo dat de gemiddelde ruiter zijn paard grofweg gezegd, zelf weer naar de fysio, osteopaat, kliniek etc. toe rijd. Daar voor duizende euro's neer teld, terwijl als ze zelf maar een kleinigheid in hun rijden zouden veranderen, dit allemaal hadden kunnen voorkomen.(het is dan niet gelijk zo, dat er geen enkel paard baad heeft bij de fysio)
Veel ruiters denken hier niet aan, maar veel rug en beengebreken ontstaat simpel weg uit overbelasting en stress.

Je zult natuurlijk eerst moeten weten wat hij mankeerd, daar hoor je mij niets over zeggen. Ik kan in jou regio alleen geen goede kliniek aanraden.
Maar ik wil je alleen waarschuwen dat je niet van fysio naar kliniek, naar kliniek blijft hobbelen.

En ach als je dat een typische bokt uitspraak vind, dan had je m ook kunnen verwachten Knipoog

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:26

Hoi Unity, hoe bedoel je dat ze zo'n bokt uitspaak had kunnen verwachten, volgens mij is het enige wat ze kan verwachtten een adres van een goede kliniek in haar regio. En als je dat dan niet weet kan je ook niet reageren ipv een schop na te geven!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:42

kingstons schreef:
Hoi Unity, hoe bedoel je dat ze zo'n bokt uitspaak had kunnen verwachten, volgens mij is het enige wat ze kan verwachtten een adres van een goede kliniek in haar regio. En als je dat dan niet weet kan je ook niet reageren ipv een schop na te geven!

Hoezo een schop na, ik mag mijn mening geven. En als je goed leest, zie je ook dat ik haar niet veroordeel, maar dat ik een optie aandraag.

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:04

Sorry hoor, vindt het gewoon een beetje banketstaaf om te zeggen dat ze misschien eens een andere rijstijl moet aanleren omdat dit al het zoveelste paard is wat iets mankeerd. Vindt ik toch best ver gaan als je iemand en haar rijkunsten niet kent. Ik wordt er gewoon een beetje moe van dat iedereen maar een mening geeft, daar wordt toch niet om gevraagd, ze wil alleen het adres van een goede kliniek!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:34

Dat kan wel zo zijn, maar je leest niet goed(als ik dat van deze plek af wel mag beoordelen van jou)
Ik heb het helemaal niet over haar rijstijl. Ik weet niet hoe ze rijd, wat ze doet enz. enz. Ik lees alleen maar dat ze verschillende paarden met problemen heeft gehad, lees wat oude topics en tel een en een bij elkaar op. Maar vervolgens geef ik een optie, en wat zij daar mee doet, dat moet ze zelf weten.
Ik spreek uit ervaring, probeer daar iemand anders wat van te laten leren. En laat ik het zo zeggen, wie de schoen past, trekke hem aan. Dus als ze vind dat het op haar slaat, hoop ik dat ze er iets mee doet.
Vind ze het onzin, even goede vrienden.

Maargoed, nu ga ik te ver offtopic. Zoals je zelf al zei, ze vroeg om een dierenkliniek Knipoog

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:27

Fellor schreef:
Utrecht ga ik niet meer heen. Vind ik totaal geen fijn gevoel geven en hele gebeuren is altijd zo stresserig en stuntelig.
Maar bedankt voor de tips, maar denk dat ik toch maar naar buitenzorg ga want daar kan ik morgen al komen en het moet binnen een paar dagen gebeuren i.v.m garantie op het paard. Bovendien heb ik geïnformeerd en moet je paard dus in Emmeloord zowiezo verdoofd worden en dat zie ik niet zo zitten.

Waarom niet, als ik vragen mag?