Een tijdje geleden heb ik ook al een beroep op "jullie" gedaan voor informatie over de aanleg van een buitenbak. Nu heb ik nog een paar concrete vragen, waar ik graag jullie hulp bij heb.
Het is een bak van 20 bij 40 meter en er komen 4 lantaarnpalen van 8 meter hoog bij. Nu is de vraag wat het handigste is m.b.t. de plaatsing van die lantaarnpalen. Het "beste" idee tot nu toe lijkt een ruit. Dus dat aan elke lange zijde 2 lantaarnpalen staan, maar niet recht tegenover elkaar.
Daarnaast wordt de "omheining" gemaakt van palen. Hoe lang/hoog moeten deze zijn? En als er van dat brede lint tussen komt, hoe groot is dan de afstand tussen twee palen? Ideaal gezien?
Ik hoor graag weer jullie reacties! Alvast bedankt!
Groeten, Judith
gabyfedde
Geplaatst: 13-10-04 19:52
Ik heb op geen enkele van je vragen antwoord, maar wel iets wat je niet moet vergeten :Let erop dat de palen goed schuin komen te staan zodat je knieen niet blijven hangen.
Wij hebben 2 hoge lantaarnpalen met grote lampen erin, 1 bij A en 1 bij C, dat functioneert ok prima. Geen donkere hoeken ed.
Voice
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 20:07
Hoi,
Toch bedankt hoor. Ja, de palen moeten geloof ik op 12 graden staan. Daar wordt aan gedacht
Ja, die man heeft 4 lantaarnpalen gekocht, dus hopelijk is dat niet te veel van het goede he
Judith
MarrieLeen
Amazone
Geplaatst: 13-10-04 20:09
Idd, je zou op de A, C, B en E er 1 kunnen zetten, dan is het volgens mij wel goed verspreid.. En je kan de palen zo hoog maken als je wilt, als ze maar een goed stuk in de grond zitten. En wat het lint betreft, bij ons zit er denk ik 1 à 1,5 meter tussen..
Sjonniej
Geplaatst: 13-10-04 20:16
Hek zou ik zo een 1.40 hoog doen, en tussen de palen 1,5 tot 2 meter. Voor die lampen zou ik ook kiezen voor dat ruit idee.
Revanches
Geplaatst: 13-10-04 20:25
tussen de palen een lengte van 5 meter. 2meter is wel erg kort,en kost je ook een hoop palen. de lantaarns zou ik ook bij A en C en bij B en E neerzetten,zo heb je een ruime verdeling en alles is totaal verlicht!
YvonneS
Geplaatst: 13-10-04 20:31
Ik denk qua verdeling dat je het best aan beide korte zijdes 1 lamp kan doen en aan beide lange zijdes 1. Ik heb er 1 bij de C staan en kan dan prima rijden, natuurlijk voorop de volte qua ligt het beste, maar achterin de bak kan het ook nog prima.
Voice
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 07:09
Hoi,
Tot nu toe zeggen de meeste mensen dus een lantaarnpaal halverwege elke korte zijde. Voor mijn gevoel moeten die lantaarnpalen op de lange zijde dan zo n breed stuk "bestralen"
Palen anderhalve meter hoog lijkt mij ook wel wat. Ik weet alleen niet hoe mooi het lint blijft als je er meer meter tussen doet. Het lijkt mij hoe minder hoe beter, maar misschien is dat wel onzin hoor.
Blijf spuien ajb!
Groeten, Judith
UniFlap
Geplaatst: 14-10-04 08:02
Mag ik vragenm hoe je aan lantaarnpalen kan komen? Wij hebben ze ook nog nodig
Voice
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 16:47
Hoi,
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik weet alleen zelf het antwoord helaas niet Taliesin staat in pension bij iemand en die heeft ze via via gekocht. Als ik er achter kom, laat ik het wel even weten.
Judith
Marl1tje
Geplaatst: 14-10-04 17:27
Ik zou zelf ook gaan voor 2 palen aan de lange zijdes, en dan zeg maar om en om, dus niet tegen over elkaar, volgens mij is dat hetzelfde wat je zelf al aangaf... Tussen de palen zou ik idd, 1 a 1,5 meter aanhouden, eerder 1,5 meter dan 1... Succes met alles, ik ben trouwens wel benieuwd naar het resultaat!
cracker
Geplaatst: 14-10-04 17:35
Ik zou denk niet de lantaarnpalen bij B en E doen, dan heb je kans dat ze elkaar voor een groot deel overlappen. Misschien kan je beter de ene een paar meter meer naar rechts doen en de ander naar links... En voor palen vind ik 1,5 meter vrij dicht bij elkaar als het alleen is om in te rijden....
Barvrouwke
Geplaatst: 14-10-04 18:03
Ik zal persoonlijk voor alles op de lange zijde kiezen, waarom weet ik eigenlijk niet precies, maar bij ons is het zo en het werkt goed. De bak is helemaal verlicht en geen donkerdere plaatsen.