Lid worden KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Lid worden KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 17:43

Ik heb dus nu een KWPN merrie en die wil ik over laten zetten op mijn naam. Ik heb via de site begrepen dat je je dan eerst in moet schrijven. Wie weet hoe die allemaal gaat? Ik vind het niet echt duidelijk op die site staan. Want er staat dat je contributie moet betalen voor het hele jaar dus als ik nu lid wil worden moet ik €73,50 betalen en in januari weer? Vindt ik dan echt stom dat ze dat doen dan wacht ik nog maar een paar maanden.. maar iemand ervaring mee? wie kan me vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat.. inschrijven.. overschrijven.. moet je het paspoort meesturen over de post? etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:57

Als je nu lid wordt moet je idd het hele volle jaar betalen. Als je slim bent wacht je dus tot eind december voor het hele volle volgende jaar. Knipoog Wat je moet doen als je lid wilt worden:

1.Je doet het papier van je merrie samen met een begeleidend briefje, dat je lid wilt worden, eventuele info wat je graag nog wilt ontvangen(over hengsten, nakomelingenoverzicht e.d) met je adres in een (grote a4) envelop.
2.Dit stuur je op naar het kwpn. Het beste kun je dit aangetekend doen, zodat je bewijs van versturing hebt.
3. Je wacht een tijdje totdat je een mooie, grote, witte envelop in de bus krijgt, met daarin het papier van je merrie (en evt. de extra info die je aangevraagd heb) met op de achterkant jou naam, lidnummer en adres. (Dit kan enkele dagen tot enkele weken duren)
4. Verder kun je nu genieten van ong. elke twee weken de Ids, ofterwel 'in de strengen.' Dit gaat voornamelijk over kwpn activiteiten, wedstrijden, keuringen, ander info e.d.
5. Je betaald elk jaar die 73,50 en 1x €5 entreegeld. Mocht je hierna nog een paard op jou naam willen laten zetten, dan is dat gratis.
6. Mocht je besluiten dat je het helemaal niet leuk vind om lid te zijn van het kwpn, dan kun je dit opzeggen, voor 1 december van het oude jaar. Je paard blijft op jou naam staan, je krijgt geen ids meer en je hoeft ook geen 73,50 per jaar te betalen.

Nog vragen, dan hoor ik het wel Haha!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-10-04 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:58

Je moet betalen voor het hele jaar daarom ben ik ook nog geen lid Haha!.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:00

Ik wacht ook tot januari.... Haha!

Ik heb ook begrepen dat je ook langs kunt komen met je papieren en dat je er dan op kunt wachten (waarschijnlijk wel op afspraak)

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:03

oke bedankt.. ik ben wel bang dat als ik het paspoort met de post meestuurt dat ik het kwijtraak ofzo :| maarja het moet maar anders kan het allemaal niet geregeld worden

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:20

Sall schreef:
Ik wacht ook tot januari.... Haha!

Ik heb ook begrepen dat je ook langs kunt komen met je papieren en dat je er dan op kunt wachten (waarschijnlijk wel op afspraak)

ik ga dan liever langs.. weet ik zeker dat het goed gaat Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:12

gucci_girl schreef:
oke bedankt.. ik ben wel bang dat als ik het paspoort met de post meestuurt dat ik het kwijtraak ofzo :| maarja het moet maar anders kan het allemaal niet geregeld worden

Hohohho! Niet je paspoort meezenden, daarvoor hoef je alleen een stickertje aan te vragen van de organisatie van wie je hetpaspoort heb gekregen. Je stamboekpapieren(oranje ro-wi-zw randje), die moet je opsturen! Niet je paspoort!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:34

Kan je ook meteen lid worden van het JongKWPN. Das de jeugdafdeling van het kwpn en daar worden allemaal leuke uitjes georganiseerd. Zo zijn we al een weekendje in belgie geweest bij het BWP en net een weekendje in Lanaken bij het WK jonge springpaarden. Ik geloof dat er ook nog een stalbezoek staat geplant bij van Baalen. Echt heel leuk en leerzaam! Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:44

Hier nog even een vraagje voor jullie experts Lachen:

Ik heb mijn paard laten chippen. Heb van de DA een lijst met allerlei stickertjes gekregen. Ook wil ik mijn paard op mijn naam laten overzetten. Nu komt mijn vraag; Kan ik bij mijn aangetekende papieren van mijn paard die ik naar het KWPN opstuur, ook gelijk een paspoort aanvragen?

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:15

hoi, jah dat kan heb ik ook gedaan je paieren + registratiepapier van het chippen meezenden,en daarop staat als het goed is dat je een paspoort aan kunt vragen die moet je aankruisen!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:29

oh ok! Dank je wel Lachen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:16

Ik ben in September lid geworden van de KWPN.
Ik heb niet het gehele jaar hoeven te betalen.
Ik heb iets van 41,- betaald voor een halfjaar lidmaatschap

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:37

kan je paard ook geregistreerd staan bij het KWPN (en dus van het veulenboek naar het echte overgeschereven worden) en dat je dan eenmaling die 71 euro betaald, of kan dat niet>? want ik hoef dat blad enzo niet, maar wil haar wel graag uit het veulenboek.. ze is nl al 8 jaar Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:10

je paard staat al geregistreerd bij het kwpn, je hebt immers papieren.

Oleva, dan zul je toch echt eerst lid moeten worden, die inschrijfformulieren voor keuringen e.d zit in de ids nl., maar als je naar de keuring bent geweest en daarna is ze op genomen in het stb, dan kun je daarna voor december je lidmaatschap opzeggen. Dan ben je het jaar daarna niet meer lid.
Misschien vind je het wel zo leuk dat je toch besluit om lid te blijven. Lachen

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:01

Sammie schreef:
je paard staat al geregistreerd bij het kwpn, je hebt immers papieren.

Oleva, dan zul je toch echt eerst lid moeten worden, die inschrijfformulieren voor keuringen e.d zit in de ids nl., maar als je naar de keuring bent geweest en daarna is ze op genomen in het stb, dan kun je daarna voor december je lidmaatschap opzeggen. Dan ben je het jaar daarna niet meer lid.
Misschien vind je het wel zo leuk dat je toch besluit om lid te blijven. Lachen

ja ik vind het zowieso allemaal erg leuk, maar denk niet dat mijn portemonnaie het erg leuk vind Scheve mond Ik vind het nogal prijzig namelijk.. maar als je dan opzegd staat je paard dan wel in het echte stamboek inpl v het veulenboek??
En wat zijn de nadelen( behalve keuringen ed, want daar wint ze toch niks denk ik) als je alleen lid bent van het veulenboek?